Mô tả công việc
Merchandising Executive is responsible for driving sales and profitability through effective merchandising strategies and product assortments.
1. Online Delivery
- Responsible for strategies and sales revenue on e-commerce platforms and websites
- Manage, Select & list products for Online Delivery Menu (Update selling price, Remove stopped selling or unavailable stock items, selling seasonal item, update promotion monthly)
- Close/ open stores follow OP schedule or support in emergency cases
- Register with partners to apply delivery services to new stores opening and also support password and ID information for SM to access management App
- Coordinate with partners to kick off each project in the year
2. E-voucher
- Negotiation with partner about comission, workflow, e-voucher reward campaigns and others project to achieve target in the year
- Deal with the brand to maximize sales Voucher GS25
- Manage and release SOPs for using vouchers
- Coordinate with partners to solve issues during execution period
3. E-Wallet
- Negotiation with partner about comission, workflow and promotion monthly
- Manage monthly data to analyze and evaluate the market
- Manage and release SOPs for using e-wallet
- Coordinate with partners to solve issues during execution period (refund money, error transaction,etc)
4. Advertising and Other Income (Payoo, Momo cash-in,...)
- LCD/Wifi Marketing/POSM/ activation space: Utilize venues where agencies or brands can utilize advertising to negotiate rental agreements.
- Payoo, Momo cash-in: Manage cashing in/out services, make payments and buy phone cards, etc (Coordinate with partners to solve issues during execution period)
- Perform other tasks as assigned by Line Manager
- Organize new initiatives and stay current with service industry trends.
Yêu cầu công việc
- Bachelor‘s degree in Business Administration, Marketing,Trade or a related field
- In-depth understanding of retail industry trends, consumer behavior, market dynamics, and FMCG market situation.
- At least 02 years of experience working as a E-merchandiser or buyer at a supermarket, minimart, or working in E-commerce Field.
- Experience in product selection and assortment planning, negotiation, and partner management
- Strong analytical and critical thinking skills
- Results-oriented mindset and track record of achieving sales and profitability targets
Quyền lợi được hưởng
- Attractive salary.
- 100% salary in 2 months of probation.
- Special health insurance package of GS25.
- 12 annual leaves/year.
- 13th-month Salary
- Company‘s computer provided
- Working in a dynamic and fast-growing environment with many opportunities for promotion and development.
- Small holiday bonuses + birthday gifts
- Teambuilding, happy hour
- Free items at the office (tea, coffee,...)
- Convenient sales facilities right at the office.
Công ty THHH SML Vietnam là công ty 100% vốn đầu tư của Hongkong, chuyên sản xuất và kinh doanh các loại tem nhãn dành cho ngành may mặc & giày da.
Kể từ khi thành lập vào năm 1985, Công ty THHH SML Vietnam đã nhanh chóng nổi lên như một công ty hàng đầu thế giới về sản xuất và cung cấp đồ trang trí may mặc cho ngành may mặc. Là một công ty toàn cầu thực sự, có vị trí chiến lược tại hơn 40 địa điểm, chúng tôi nhận thức rõ nhu cầu của thị trường về việc cung cấp các sản phẩm chất lượng trong nước đúng thời gian với mức giá hợp lý. Với đội ngũ nhân viên chuyên môn, được rút ra từ trong ngành, chúng tôi có thể cung cấp các giải pháp tiết kiệm chi phí, hiệu quả và lấy cảm hứng từ thiết kế cho những vấn đề như vậy mà các Thương hiệu cũng như Nhà bán lẻ gặp phải
1. KIỂM SOÁT - Đến đầu năm sau, 2013, với hoạt động sản xuất nội bộ như nhà máy sản xuất nhãn mác tại Việt Nam (Bình Dương), chúng tôi không chỉ kiểm soát được hoạt động sản xuất mà còn kiểm soát được chất lượng, thời gian giao hàng và giá cả. Thiết kế, màu sắc và chất lượng nhất quán trên toàn thế giới là tiêu chuẩn trong dịch vụ của chúng tôi.
2. TẦM NHÌN - Trở thành nhà cung cấp giải pháp nhận diện thương hiệu toàn cầu được ưa chuộng nhất và vượt trên sự mong đợi của khách hàng về chất lượng, giá cả, dịch vụ và tốc độ.
3. CHÍNH TRỰC - Hành động theo niềm tin và giá trị của chúng ta để đưa ra các quyết định kinh doanh có đạo đức, đối xử trung thực với mọi người và luôn quan tâm đến cộng đồng của chúng ta.
4. CHẤT LƯỢNG - Cung cấp giải pháp phù hợp ngay lần đầu tiên và vào đúng thời điểm.
5. CÂN BẰNG - Tối ưu hóa việc lập kế hoạch và hành động; Hài hòa văn hóa phương Đông và phương Tây.
6. ĐỔI MỚI - Thúc đẩy sự sáng tạo trong quy trình, sản phẩm và dịch vụ
7. LÀM VIỆC NHÓM - Nuôi dưỡng sự tin tưởng, chia sẻ, hòa hợp, tôn trọng, cởi mở và môi trường làm việc không có mối đe dọa