The company:
WiFi is the new electricity. Outside the smartphone, it's the technology we depend on the most. The foundation for the modern home. The basement of Maslow's pyramid. It makes our favorite experiences -- Netflix, Spotify, FaceTime -- come to life.But at best, WiFi is like death by a thousand cuts: dead zones, painful setup, embarrassing passwords, equipment that’s a major eyesore. At worst, it’s complete failure -- usually right when you need WiFi most.eero is fixing all of that. It’s not easy, which is why we’ve built a world-class team and culture. We believe deeply in what we’re doing, and, more importantly, enjoy doing it together. Come join us.
Overview
The Materials Program Manager at eero is responsible for driving materials for NPI builds, including Prototypes, EVT and DVT. Your role starts from understanding the hardware build matrix at each phase and then manages both suppliers and CMs for component delivery. You will also need to drive the eero internal team for custom part production approval and flag any lead-time risks. You will be the owner to report Clear to build status to program Core team and eero leadership.
As an in-region Materials Program Manager, you are also expected to directly manage a few eero's strategic suppliers in order to align production schedule ultimately for delivery of parts to CM. You will be responsible to plan, monitor, and execute capacity and production to meet eero NPI and sustaining demands.
Key job responsibilities
What You'll Do
- Responsible to on schedule and commitment of custom materials to factory needed for NPI builds (P#, EVT, DVT), including variations on build matrix.
- Own the CTB at all levels (SMT, FAT, P) by verifying data from CM, sample shipments from suppliers, auditing POs from CM to Suppliers.
- Point of contact on POR material schedule
- Create and report stoplight of SMT, FAT, and Packout materials to Core Team and summaries for Leadership
- Prime the pump on handoff of long lead or trouble components from NPI to Supply Chain
- Work with Product, PD, and Sourcing to ensure clear part number, revision, and quantity are available according to BOM and build-matrix
- Manage procurement, scheduling, and delivery of supplier components for material readiness during NPI builds
- Flag lead-time risks on release schedules for made-to-spec parts requiring tooling (plastic injection molding, stamped metals, special modules, PCB)
- Create Purchase Orders for special order parts or out-of-cycle turnkey components and tooling costs
- Drive daily/weekly calls with suppliers and CM to ensure forward movement of parts and communicate status to cross-functional team.
- Work with Manufacturing Design Engineering and HW Engineering to align tooling schedule ultimately for delivery of parts to FAT
We're looking for someone with:
- 5+ years in packaging manufacturing with direct responsibility to manage manufacturing operations production line.
- Experience with package product life cycle in early design phases.
- Data driven systemic approach to driving issues to root cause.
- Demonstrated experience on production pack out line and qualifying end to end products which require pack out.
- BS degree in Engineering
- Exceptional communication skills via brevity and details; able to distill information to communicate to appropriate audience.
- Understanding of Asia business culture
- Attention to detail without becoming lost in the details
Chinese Language is a plus. Ability to onsite supplier side.
Our inclusive culture empowers Amazonians to deliver the best results for our customers. If you have a disability and need a workplace accommodation or adjustment during the application and hiring process, including support for the interview or onboarding process, please visit https://amazon.jobs/content/en/how-we-hire/accommodations for more information. If the country/region you’re applying in isn’t listed, please contact your Recruiting Partner.
Company - Amazon Corporate Services Vietnam Company Limited - K62
Job ID: A2847422
CÔNG TY TNHH THƯƠNG MẠI TRẦN HỒNG QUÂN là một công ty tư nhân, được thành lập vào năm 2000. Với 23 năm xây dựng và phát triển, hiện Công ty sở hữu và hoạt động với 03 mảng kinh doanh và đầu tư chính, cụ thể:
1. Dự án điện phân nhôm Đắk Nông do Công ty TNHH luyện kim Trần Hồng Quân làm chủ đầu tư, có tổng mức đầu tư gần 1 tỷ USD, với tổng diện tích khoảng 180ha. Đây sẽ là dự đầu tiên và duy nhất tại Việt Nam trong khoảng 10 năm nữa sẽ cung cấp sản phẩm nhôm cho thị trường nội địa, thay thế sản phẩm nhôm nhập khẩu. Việc xây dựng nhà máy có ý nghĩa quan trọng đặc biệt với tỉnh Đăk Nông, tạo sự đột phá trong chuyển dịch cơ cấu kinh tế, tăng thu ngân sách, tạo công ăn việc làm cho hàng nghìn lao động ở địa phương. Theo tính toán, khi đi vào vận hành thương mại, dự án sẽ đóng góp cho GDP của tỉnh Đắk Nông khoảng 700 triệu USD/năm, đóng góp cho ngân sách nhà nước bình quân khoảng 120 triệu USD/năm…
2. Do công ty TNHH thương mại Trần Hồng Quân là chủ đầu tư, khách sạn Hyatt Regency West Hà Nội (tiền thân là khách sạn Crowne Plaza) là khách sạn 5 sao theo tiêu chuẩn quốc tế đầu tiên được vận hành bởi tập đoàn Hyatt (tập đoàn quản lý khách sạn danh tiếng hàng đầu thế giới ra) tại Hà Nội. Tổ hợp khách sạn gồm tòa Khách sạn 24 tầng và tòa căn hộ dịch vụ cao cấp với 390 phòng các loại.
3. Công ty TNHH Dầu Khí Trần Hồng Quân được biết đến là một trong những doanh nghiệp chuyên nhập khẩu và phân phối khí hóa lỏng lớn nhất miền Bắc, với 8 chi nhánh đặt tại 7 tỉnh thành phía Bắc. Công ty đang sở hữu thương hiệu gas dân dụng nổi tiếng Hồng Hà Gas, là nhà phân phối LPG hàng đầu ở miền Bắc Việt Nam (chiếm ~ 30% tổng thị phần)
Chính sách bảo hiểm
- Đóng bảo hiểm sức khỏe cho 100% nhân viên cũng như người thân của cán bộ thuộc cấp quản lý trong công ty.
- Bảo hiểm tư nhân cao cấp
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Bơi lội
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Công ty Trần Hồng Quân là một công ty tư nhân, được thành lập vào năm 2000. Với 19 năm xây dựng và phát triển, hiện Công ty sở hữu và hoạt động với 03 mảng kinh doanh và đầu tư chính
Mission
Định hướng phát triển thành một Tập đoàn hàng đầu khu vực, không ngừng đổi mới, sáng tạo để kiến tạo hệ sinh thái các sản phẩm dịch vụ đẳng cấp, góp phần nâng cao chất lượng cuộc sống của mọi người và nâng tầm vị thế của thương hiệu Việt trên trường quốc tế.