Receive work assignments, manage, and take responsibility for assigned work results and quality.
Check and supervise the processes, regulations, and forms of departments to ensure compliance with legal regulations and company policies.
Control legal risks and ensure compliance with regulations in the company's operations:
Check and evaluate the legality and compliance of the company's activities with the provisions of law, internal regulations, and processes.
Develop policies, regulations, and procedures to manage and guide the company's legal work.
Advise the Board of Directors and departments on legal issues, legal regulations, and related risks that may arise
Drafting/Legal review of contracts/documents/processes/legal documents:
Draft, review, and appraise the legality of documents and contracts signed by the company.
Participate in negotiations and discussions with partners as requested by Managers.
Resolve complaints, disputes, and related proceedings:
Resolve company disputes, including: researching case files, collecting information, proposing opinions, and working with departments on the case, agreeing on a handling plan.
Draft letters/official dispatches/written opinions to be sent to courts/arbitrators and relevant agencies to protect the company and promptly counter actions that damage the company's reputation and interests.
Directly participate in mediation sessions, work with courts/arbitrators, and attend trials when assigned or authorized.
Manage and monitor the process of implementing administrative procedures and registrations at competent state agencies according to the company's needs, including: registering business locations, changing business lines, updating business information, etc.
Support Manager to develop and maintain comprehensive compliance and risk management training programs to enhance risk awareness for employees.
Other responsibilities as assigned by line manager
This Job Description was prepared by Savills Vietnam and may be adjusted from time to time.
Check and evaluate the legality and compliance of the company's activities with the provisions of law, internal regulations, and processes.
Develop policies, regulations, and procedures to manage and guide the company's legal work.
Advise the Board of Directors and departments on legal issues, legal regulations, and related risks that may arise
Draft, review, and appraise the legality of documents and contracts signed by the company.
Participate in negotiations and discussions with partners as requested by Managers.
Resolve company disputes, including: researching case files, collecting information, proposing opinions, and working with departments on the case, agreeing on a handling plan.
Draft letters/official dispatches/written opinions to be sent to courts/arbitrators and relevant agencies to protect the company and promptly counter actions that damage the company's reputation and interests.
Directly participate in mediation sessions, work with courts/arbitrators, and attend trials when assigned or authorized.
Manage and monitor the process of implementing administrative procedures and registrations at competent state agencies according to the company's needs, including: registering business locations, changing business lines, updating business information, etc.
Support Manager to develop and maintain comprehensive compliance and risk management training programs to enhance risk awareness for employees.
Other responsibilities as assigned by line managerYêu Cầu Công Việc
Bachelor of Law.
Additional training in lawyer skills or qualification to practice as a lawyer.
At least 5 years of relevant experience in the field of law.
Experience with drafting and editing legal submissions.
Mastery of the current legal regime.
Mastery of professional expertise and knowledge of relevant circulars, decrees, and legal documents.
Knowledge of Real Estate is a plus.
Proficiency in writing and speaking English.Laptop
Chế độ bảo hiểm
Du Lịch
Phụ cấp
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Phụ cấp thâm niên
CLB thể thao
Công ty TNHH Kỹ Nghệ Gỗ Hoa Nét ( Wanek Furniture., LTD., ) 100% vốn đầu tư của Mỹ, thuộc tập đoàn ASHLEY là công ty nội thất hàng đầu thế giới. Công ty chuyên may bọc nệm ghế Sofa bằng Da, Vải và Nội thất. Công ty đã bắt đầu hoạt động tại Việt Nam từ năm 8/ 2008.
Hiện tại, công ty đang có 3 nhà máy và 1 trung tâm phân phối hoạt động tại Bình Dương với hơn 9.000 nhân sự. Kế hoạch tăng số lượng nhân viên lên đến 10.000 trong thời gian tới.
Wanek Furniture được thành lập tại Việt Nam vào năm 2008, đến nay đã mở rộng ra 4 địa điểm tại tỉnh Bình Dương với hơn 7.000 nhân viên.
Nội thất Wanek không chỉ mang đến cho nhân viên cơ hội làm việc trong môi trường làm việc quốc tế và chuyên nghiệp mà còn mang đến cho nhân viên một con đường sự nghiệp lâu dài, ổn định với những phúc lợi hấp dẫn.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2008
Mission
Hãy thực hiện bước tiếp theo trong sự nghiệp của bạn với tư cách là thành viên của đội ngũ tài năng của chúng tôi, cam kết mang lại chất lượng vượt trội và khả năng giao hàng vượt trội.