Phúc lợi
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
Mô tả Công việc
1. Strategies:
• Execute an RTM Roadmap aligned to sales growth initiatives.
• Ensure alignment with channel partners on integrated RTM model and driving RTM execution. Manage interactions with distributors in RTM Capability & Infrastructure.
• Align and cooperate with ASM, RSM to roll out and deploy RTM initiatives.
• Lead the implementation & transfer of best practices in RTM across territories.
• Coordinate the RTM activities and adjust routes to meet customer needs, improve efficiencies, and ensure appropriate controls & reporting are in place to meet statutory & company requirements.
• Analyze, evaluate and assist Sales Team to develop and deploy right RTM.
2. Sales:
• Understanding of Nielsen Data and building the RTM strategy based on the key observations; analyze information and insights against KPIs at a Territory level.
• Drive continuous business improvement in the secondary sales to optimize route productivity and cost efficiencies.
• Sales data analysis & competitor benchmarking.
3. Distributor management:
• Propose goals and KPIs for distributor activities and track ongoing results.
• Analyze distribution matrix and territory mapping to address growth/ expansion opportunities, provide suitable solutions/ RTM models to improve (strengthening, expanding, trade segmentation, outlet classification, routing, re-routing…).
• Analyze and evaluate distributors’ operation profitability (Distributor Assessment), align with Sales Management Team and Distributors on remedial Improvement Plans and Development Plans for 1-3 years where applicable. Follow up implementation and improvements of Sales Team and Distributors.
• Contribute in shaping distributor strategy/planning: classification/ segmentation and trade terms to strengthening strategic partnership with distributors.
• Support Distributor's adherence to trading terms & develop distributor logistics capability in terms of infrastructure, processes and systems.
• Review and optimize Distributor Management Process (open/close, including distribution requirements i.e warehousing, route coverage, tools, finance, back office systems, organizational structure; new route, merging route…), cascade and follow up.
• Assess training needs at distributor level and provide inputs to trade development team - distributor development program.
4. Other accountabilities:
• Work closely with Sales Cap, Trade Marketing, MT to have better alignments related to distribution system, and leverage the system for business growth.
• Budget management.
• Join sales automation projects.
Yêu Cầu Công Việc
1. Education/Professional Qualification:
• University graduate major in Business/Marketing or equivalent
2. Experience:
• Experience: 3-5-year experience in a similar position, nationwide scope, ideally in milk or FMCG e.g drinks/tobacco...
• Experienced in developing new RTM models/ initiatives as an advantage
3. Skills:
• Excellent commercial sense
• Excellent analytical and strategic thinking skills
• Good planning, implementation and presentation
• Excellent sales orientation mindset and strong collaboration skills,
• Ability to convince/influence on VP Sales, SD, RSM, ASM and Distributors
• Fluent communication in both Vietnamese & English
• Project management
• Data handling & analyzing
4. Personality:
• Proactive, self-starter
• Pragmatic problem solving in complex/ambiguous situations
• Highly motivated, energetic, enthusiastic and team oriented
• Strong team player
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Công ty VTC Công nghệ và Nội dung số (VTC Intecom) là đơn vị thành viên trực thuộc Tổng Công ty Truyền thông Đa phương tiện Việt Nam - VTC, chính thức đi vào hoạt động từ tháng 1/2006. Chúng tôi có đội ngũ nhân sự trẻ, giàu tri thức, nhiệt huyết và sáng tạo. VTC Intecom là một trong những doanh nghiệp tiên phong xây dựng nền móng phát triển cho ngành công nghiệp nội dung số Việt Nam, góp phần thực hiện thắng lợi Đề án của Chính phủ “Đưa Việt Nam sớm trở thành nước mạnh về CNTT và truyền thông”.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Team building
- Party
Lịch sử thành lập
- 2016: Gây ấn tượng mạnh tại Triển lãm quốc tế Software Expo Asia 2016
- 2015: Lọt Top 40 Doanh nghiệp CNTT Hàng đầu Việt Nam
- 2015: Nhận danh hiệu Sao Khuê ở hạng mục "Các giải pháp thương mại điện tử tiêu biểu"
- 2014: Bước đầu vươn ra thị trường khu vực Đông Nam Á, đầu tiên là Indonesia
- 2013: Tháng 4: Đổi tên thành Công ty VTC Công nghệ và Nội dung số
- 2013: Tháng 10: Văn phòng VTC Intecom chính thức được thành lập tại TP Hồ Chí Minh
- 2011: Tháng 2: Đón nhận Huân chương Lao động Hạng Ba của Nhà nước
- 2011: Tháng 8: Đổi tên thành Công ty TNHH MTV VTC Công nghệ và Nội dung số
- 2006: Thành lập với tên gọi Công ty Đầu tư và Phát triển CNTT
Review VTC Intecom
VTC intecom
Mọi người thân thiện, phong cách làm việc mát mẻ
Môi trường làm việc tốt với các trường đại học thân thiện