Việc làm Dai - ichi Life Việt Nam - Fund Management

Cập nhật 03/01/2025 00:19
Tìm thấy 6 việc làm đang tuyển dụng
Dai-ichi Life Fund Managerment Việt Nam
Account Manager – Projects – South Region
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 20/12/2024
Hạn nộp hồ sơ: 19/01/2025
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Mission

(Why the position exists)

  • Deploys all sales actions with targeted accounts assigned spread over multiple customer types, in order to maximize the
  • Business with them through mainly field interactions and supports them on their digital transformation journey.
  • Sales activity deployment to detect projects in targeted segment / accounts.
  • Customer mapping to identify the main stakeholders and organizational structure of targeted accounts.
  • To understand customers’ needs and bring Schneider products / solutions directly to customers.
  • To build and secure relationship with relevant channels (end-users, contractors, panel builders and system integrators)
  • Implement go-to-market strategies to penetrate Industry end-markets and find opportunities selling Schneider Electric products and packages to their projects.
  • Execute account management plan toward targeted customers to maintain long-term relationship with them
  • Deploy opportunity management plan in early stage (identify & qualify, influence & develop)
  • Respond to customers’ queries, co-ordinate with back-office to prepare quotation.
  • On-time information delivery and proposal management for end-users / channels
  • Follow-up on proposals through to contract negotiation and closure. Proactively using bFO to ensure sales force efficiency and foster cross selling / collaboration.

Job Description

  • Account management:
  • Account ownership locally, this role typically covers key accounts and systematically ensures that account plans are in place.
  • Deploys all sales actions with assigned end-users, contractors to maximize the business with them.
  • Qualifying opportunities:
  • Active participation and identification of future projects through regular contact with customers (face to the customers) within targeted accounts. Able to gather specific information (competitors, budget, comm/tech adv/disadv, etc.) to increase chances.
  • Promote products & solutions and manage offers:
  • Present & provide technical information necessary to the customers
  • Conduct technical prescriptions, provide technical support to customers
  • Follow-up on offers: Follow- up of offers with customers and keep project information on bFOs updated
  • Finalize on contracts: Lead contract negotiations with the support of other departments (Finance, EC, CCC, etc.). Transfer project details to the support teams and ensure a smooth transition for project execution.
  • Follow-up on Customer:
  • To lead project kick-off meeting and facilitate executor during project handover for execution.
  • Keep regular contact with customers to ensure satisfaction before and after delivery. Work closely with the back office (execution, finance, marketing, logistic) to ensure customer satisfaction.
  • Master SE offer knowledge and targeted solutions: Have sufficient knowledge of all SE products and targeted solutions to promote to targeted accounts
  • bFO implementation: Create SVR within 48 hours after visit & maintain and update project status regularly in Bridge Front Office (bFO). Ensure project information is exhaustive and valuable to support key strategic decisions.

Qualifications

Education:

University degree in Electrical or Automation Engineer

Working Experience:

Sales and account management skills

At least 3+ years of professional experience in Industry end-markets

Business Understanding:

Market knowledge in area of work, exposure & awareness of Industry end-market

Others (e.g. language skills, technical skills):

Schneider Electric products & equipment

Presentation & communication skills, spoken & written English Knowledge of contracts/tender, finance and project management

Schedule: Full-time

Req: 0097BC
Khu vực
Báo cáo

Dai-ichi Life Fund Managerment Việt Nam
Dai - ichi Life Việt Nam - Fund Management Xem trang công ty
Quy mô:
100 - 200 nhân viên
Địa điểm:
Tầng 11, 149-151 Nguyễn Văn Trỗi, P.11, Q.Phú Nhuận

Công ty TNHH Một Thành viên Quản lý Quỹ Dai-ichi Life Việt Nam ("DFVN") được thành lập và hoạt động từ tháng 02 năm 2014, tiền thân là Phòng Đầu tư Công ty TNHH Bảo hiễm Nhân thọ Dai-ichi Việt Nam, một trong những công ty Bảo hiểm Nhân thọ có vốn nước ngoài đầu tiên được thành lập tại Việt Nam.

Với sứ mệnh được đặt ra, DFVN cùng với các tổ chức thành viên của Tập đoàn Dai-ichi Life mang đến cho các khách hàng Việt Nam các giải pháp tài chính toàn diện bằng cách đưa ra thị trường các sản phẩm quỹ đầu tư và dịch vụ quản lý tài sản chuyên nghiệp, chất lượng, mang lại giá trị bền vững dài hạn và lợi nhuận đầu tư tối ưu. Trên cơ sở đó, DFVN đặt mục tiêu trở thành Công ty Quản lý Quỹ uy tín, được Nhà đầu tư tín nhiệm lựa chọn và được xếp hạng trong số các Công ty có hiệu quả đầu tư tốt nhất tại Việt Nam.

Những nghề phổ biến tại Dai - ichi Life Việt Nam - Fund Management

Bạn làm việc tại Dai - ichi Life Việt Nam - Fund Management? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Dai - ichi Life Việt Nam - Fund Management

Dai - ichi Life Việt Nam - Fund Management

Click để đánh giá