Involve in sales planning and performance management activities in CIBG through :
- Omni channel management
- Customer experience và Service excellence
- Business campaign for area
- Internal communication
- Sales planning và lead allocation
- Resource Planning and Capacity management for Frontline
- Sale target, KPI setting (HO và Frontline)
- Sales Performance và Productivity
- Cost Management
Support And Co-ordinate:
- Omni channel management
- Customer experience và Service excellence
Develop KPI of service quality for units
- Business campaign for area
- Internal communication
The focal point to collaborate with CA on external communication, investor relation, etc.
- Sales planning và lead allocation
- Analyze, measure, report business activities, manage conversions on the sales funnel, list of potential customers
- Develop methodology, orientation, methods, criteria for business planning and allocation of targets
- Allocate and implement activities to ensure right RM - right customer, right frontline – right role
Support And Co-ordinate:
- Resource Planning and Capacity management for Frontline
- Develop a resource plan for sales force
- Monitor and track the resource status of CIBG sales force
- Track and report productivity
- Develop compensation model
- Sale target, KPI setting (HO và Frontline)
- Sales Performance và Productivity
- Develop methodology và criteria to assess performance, productivity and efficiency of sales force.
- Monitor, track và analyze and business performance, efficiency and productivity, identify and recommend improvement
- Monitor, analyze and report the results of
- Cost Management
- Develop standard cost
- Monitor, manage cost of CIBG to ensure cost is within budget and optimized
- Contact point to develop cost budget and operational expenses
- Control cost proposal and participate in Cost Council for CIBG
- Support to Director to train, to build future team members and implementation specific duties and other duties as assigned
Key Relationships - Direct Manager
Director, Sales planning, Performance and Capacity Management; Senior Manager/ Manager, Sales Planning and Capacity Management
Key Relationships - Direct Reports
Not applicable
Key Relationships - Internal Stakeholders
Other units in CIBG, other units in TCB ( RBG, CSA, TO, DO…)
Key Relationships - External Stakeholders
Customers, organizations, business associations, state agencies (GSO, tax authorities ...)
Success Profile - Qualification and Experiences
- Bachelor's degree in Economics / Finance / Banking / Marketing / Business Administration
- Priority to have a master's degree or higher
- Prioritize work experience related to corporate customers
- Mimimum TOEIC 550 or equivalent
Công ty TNHH Một Thành viên Quản lý Quỹ Dai-ichi Life Việt Nam ("DFVN") được thành lập và hoạt động từ tháng 02 năm 2014, tiền thân là Phòng Đầu tư Công ty TNHH Bảo hiễm Nhân thọ Dai-ichi Việt Nam, một trong những công ty Bảo hiểm Nhân thọ có vốn nước ngoài đầu tiên được thành lập tại Việt Nam.
Với sứ mệnh được đặt ra, DFVN cùng với các tổ chức thành viên của Tập đoàn Dai-ichi Life mang đến cho các khách hàng Việt Nam các giải pháp tài chính toàn diện bằng cách đưa ra thị trường các sản phẩm quỹ đầu tư và dịch vụ quản lý tài sản chuyên nghiệp, chất lượng, mang lại giá trị bền vững dài hạn và lợi nhuận đầu tư tối ưu. Trên cơ sở đó, DFVN đặt mục tiêu trở thành Công ty Quản lý Quỹ uy tín, được Nhà đầu tư tín nhiệm lựa chọn và được xếp hạng trong số các Công ty có hiệu quả đầu tư tốt nhất tại Việt Nam.