Roles and Responsibilities
The Chief Representative should possess dynamic capabilities and network. Being based in Vietnam, reporting to the Managing Director, in charge of the day-to-day operations of the Vietnam office and ongoing business activities. He/She is responsible for driving the Company’s growth and ensuring compliance with local laws and regulations. He/She is expected to work closely with the Singapore headquarters and report on market research/analysis to share his/her recommended insights.
Responsibilities
Strategic Planning
- Develop and execute marketing and business strategies aligned with the Company’s goals in Vietnam for targeted market segments.
- Work closely with the Management, Department Heads and Person-In-Charge of this project to share on-the-ground and critical business information, such as legal compliance matters, market insights, leads and recommendations.
- Participate in and perform analysis of business opportunities, potential client needs.
Maintain Relationship
- Build and maintain relationships with our existing customers, stakeholders, government officials, regulatory bodies and relevant authorities to ensure compliance.
- Relay contact information of customers and/ or suppliers who are interested in doing business with the Head Office
Market Research and Analysis
- Conduct market research to understand local trends in Vietnam in relevance to the current economic situation, related investments, marketing and demand for services and competition in relevant market segments.
- Analyse and formulate countermeasures for the business competitive strategy
Representation
- Act as the face of the organisation in Vietnam, representing the Company’s interests, values, and goals to customers, stakeholders and public if any.
- Help to source for goods and supplies as required.
Risk Management
- Check and control quality and quantity of secondary materials to be purchased in Vietnam.
- Assess and mitigate risks associated with operations in Vietnam, including legal, financial, and reputational risks.
Government and Regulatory Compliance
- Study and understand Vietnam statutory law and regulations, in particular tax and export related.
Team Management
- Manage and oversee administration of the Representative Office.
- Lead and manage local team, ensuring cohesion and alignment with the Company’s objectives and goals for Vietnam.
Financial Acumen
- Prepare and manage operational budget projection forecast, expenses and adherence to financial targets.
Any other ad-hoc duties required.
Job Requirement
- Minimum Degree in any field, preferably business related.
- Proficiency in English and Vietnamese, both written and spoken.
- Knowledge in Microsoft applications such as Outlook, Teams, Word, Excel, and PowerPoint
- Ability to work in a fast-paced environment and convey information on a timely basis.
- Possess an inquisitive mind with strong strategic planning and execution skills, with the ability to align local strategies with company objectives.
- Demonstrates ability to identify and capitalise on business opportunities, develop strategic partnerships, and expand the company’s presence within the Vietnamese market.
Other information
- Working hours: 8:30 to 5:30 Monday to Friday
- Working place: District 3, HCMc
- Probationary period of 3 months (100% salary)
- Full salary social insurance
- Salary range: 45 – 50 million gross
- Allowances and benefits: Depending on ability and company policy after probationary period
- Occasional business trips abroad, rarely overtime.
DIGI-TEXX là Công ty chuyên cung cấp các giải pháp về Công Nghệ Thông Tin & Gia công quy trình kinh doanh (BPO), có 100% vốn đầu tư của Đức với hơn 19 năm kinh nghiệm.Trong 19 năm qua, chúng tôi đã thành công trong việc định vị mình là nhà cung cấp dịch vụ đáng tin cậy cho nhiều ngành công nghiệp khác nhau. Trụ sở chính của DIGI-TEXX đặt tại Thành phố Hồ Chí Minh tại Công viên Phần mềm Quang Trung. Chúng tôi có một chi nhánh tại Thành phố Cần Thơ và một văn phòng đại diện tại Fukuoka (Nhật Bản). Chúng tôi trao quyền cho khách hàng của mình trên khắp Châu Âu, Châu Mỹ và Nhật Bản, Hàn Quốc và Việt Nam bằng cách sử dụng các công nghệ như AI, Deep Learning, Phân tích dữ liệu lớn và Thị giác máy tính trong các dịch vụ và giải pháp của chúng tôi. DIGI-TEXX có hơn 1300 nhân viên, hoạt động 24/7, hỗ trợ hơn 30 ngôn ngữ xử lý.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
- Các hoạt động ngoại khóa
- Bóng đá
- Du lịch
- Câu lạc bộ
- Team building
- Thể thao
- Party
Lịch sử thành lập
- 2015: Nhận giải thưởng Sao Khuê
- 2010: Đạt chứng nhận Hệ thống quảng lý thông tin theo tiêu chuẩn ISO/IEC 27001:2005
- 2003: Thành lập công ty
Mission
Cung cấp các dịch vụ đa dạng, với chất lượng tốt nhất cho các doanh nghiệp và tổ chức trên toàn cầu.
Review DIGI-TEXX Vietnam
Nói chung công ty này ổn mảng part-time, còn fulltime như thế nào thì mình không rành. Chắc tại vì mình làm thời vụ 3 tháng nên thấy công ty ổn. (rv)
Môi trường tốt, sản phẩm tốt để làm việc(IT)
Giờ làm việc thoải mái, có nhiều cơ hội tiếp xúc với kỹ thuật mới(IT)