RSM is the 6th largest provider of tax services and audit and accounting services worldwide. In Vietnam, RSM Vietnam is one of the leading mid-tier accounting and advisory firms, which was established in July 2001. RSM Vietnam has become a member of RSM network since 2012. RSM Vietnam has more than Vietnam 300 professionals and staff in Vietnam serving mid to large public-listed, multi-national and private companies in various industries.
Currently, we are looking for a potential candidate for position of Learning & Development Officer based in HCMC.
Main Accountabilities:
Learning programmes coordination & delivery
- Follow up with internal trainers on course outlines and materials, register employees for courses, and coordinate logistics and resources for learning sessions
- Prepare brochures for communication, liaise with trainers on arrangements for learning courses
- Support instructors with logistics during sessions
- Track employee participation and assist with post-course administration (post-learning evaluation survey, archive training materials, training recordings, list of participants)
Record of CPD activities
- Input CPD activities to support the provision of management information
- Respond to employee queries relating to CPD activities
E-learning system
- Assist with maintenance of internal e-learning systems to monitor participation
- Assist in designing & uploading courses on internal e-learning system
- Respond to employee queries relating to internal e-learning system
Professional certifications
- Provide support on exam registration, annual subscription payment
- Provide coordination and administrative support in the application of sponsorship program
- Maintain & update list of sponsorship recipients
- Assist L&D Executive with document preparation & data provision to generate Report on Result of Organizing Knowledge Update Courses & Report on Summing Up Results of Organizing Knowledge Update Courses for CPA Vietnam
Other responsibilities
- Maintain employee exits and retirement records
- Update employee master list, CPD activities records
- Facilitate payments to vendors & archive payment documents
Requirements:
- A minimum of Bachelor’s degree in Organizational Development, Human Resources, Psychology, Business Administration or equivalent
- 1-2 years of related work experience required
- Prior working experience in internal HR services at global professional services firms will be highly advantageous
- Fluent English language (speaking, listening, reading, and writing) in social and business communication at a minimum Business Level
- Proficiency in MS Office 365 applications
- Show excellent ability to work independently with minimal supervision, multi-task and prioritize work, drive for results
Benefits:
Monthly salary with:
- Laptop & stationery provision
- Annual company trip & health care check
- 13th salary per year
- Annual Leaves
- Internal and external training opportunities
Tọa lạc tại Bãi Kem – một trong top 100 bãi biển đẹp nhất thế giới, Premier Residences Phu Quoc Emerald Bay chính là khu nghỉ dưỡng dành cho gia đình, các cặp đôi và các nhóm bạn yêu thích sự vui nhộn và sáng tạo. Khu nghỉ dưỡng chỉ cách sân bay quốc tế Phú Quốc 25 phút và cách trung tâm Dương Đông 40 phút lái xe.
Tại Premier Residences Phu Quoc Emerald Bay, du khách có thể thực sự “sống phong cách” – từ việc lưu trú tại hệ thống phòng nghỉ đa dạng với 752 phòng được thiết kế trẻ trung và hiện đại cùng tầm nhìn ra bờ biển xanh ngọc bích, đến tận hưởng những trải nghiệm ẩm thực thú vị và nâng cao tinh thần với các hoạt động giải trí đa sắc màu.
Hướng đến việc trở thành trung tâm văn hóa của khu vực Nam đảo Phú Quốc, Premier Residences Phu Quoc Emerald Bay mang đến vô vàn các hoạt động giải trí đa sắc màu dành cho du khách, giúp kết nối mọi người đến gần nhau hơn. Khu nghỉ dưỡng là sự kết hợp hoàn hảo giữa phong cách nghỉ dưỡng hiện đại và những trải nghiệm độc đáo, tạo nên dấu ấn thú vị trong chuyến hành trình của du khách đến với “đảo ngọc”.