Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
Mô tả Công việc
Job Details
Position: Chinese Speaking - Deputy Manager (Front) - Global Business Division - Nonlife Insurance
Job Code: 114452
- Working location: Hoan Kiem District, Hanoi
- Monthly Salary: Negotiation
Responsibility
1. Client Service:
• Review the renewal list for timely reminders to clients
• Offer renewal quotations and new quotations for new clients
• Request the Business Processing Division to issue policies, and endorsements, issue Chinese policies, and send to clients.
• Look for new clients, approach clients, sell insurance and take care of clients
• Create, structure, and manage paper, email files, and other documentation by agreed processes and procedures of Marketing Divisions
• Co-ordinate efforts of all Departments/ Divisions and work as an intermediary on behalf of the Line Management(s)
• Conduct non-life insurance seminars/trainings for both current and potential clients (explain the cover of insurance policy and claim procedure)
• Organize risk management seminars/trainings for existing clients
• Execute risk survey at client’s site as basis for offering quotation and continue following up the recommendations of risk survey, if any
• Check insurance claims to solidify trust and safeguard reputation.
2. Outstanding/ Unclear Premium:
• Update the status of outstanding premiums and follow up the overdue premiums to ensure collecting premiums fully and timely
3. Business Administration:
• Report any unusual problems to Line Management(s)
• Interview potential/prospective clients to get data about their financial resources and discuss existing coverage for business estimation
• Monthly and quarterly Gross Written Premium analysis report, expenses analysis report, Data Checking
• Assist Line Management(s) in finishing the Projection template report, estimated performance report, and other reports assigned by Line Management(s)
4. With concerned departments:
• Cooperate with Claims Divisions:
- Settle the claim smoothly for customers in compliance with the company’s procedure
- Follow up on any pending claim cases
- Organize risk/claim management seminars/trainings, risk survey at client’s site
• Coordinate with the Underwriting Division:
- Work closely with the Underwriting Division for quotation and coverage providing
- Cooperate with the Loss Control Engineer to conduct a risk survey at the client’s site.
• Coordinate with Business Processing Division for operation matters
• Coordinate with other divisions for all related jobs or in close coordination with other divisions for special events organized by The company.
5. Others:
• Update the market trends directly influenced by the company’s business activities.
• Report any unusual problems to Line Management(s) if any.
• Integrate the division’s data, and update the budget.
• Review and follow Reinsurance accounts, which are offered by the other insurance companies, and then refer them to Underwriting Division/Reinsurance Division to approve/check the capacity.
• Translate related documents if any.
Yêu Cầu Công Việc
Requirements
<Necessary Skill / Experience >
・Education: Bachelor's Degree
・Language: Chinese and English - Business Level
・Experience: At least 3 years of sales management experience in the insurance industry
<Skills> :
o Management skills
o Strong marketing sense.
o Be able to clearly understand working procedures and flow charts.
o Well know all insurance products and be able to explain to clients their coverage
o Be highly aware of the requirement to be professional to provide high-quality service to clients.
o Market research analysis and quantitative skills
o Ability to work independently with less supervision
NOTICE:
Only shortlisted candidates will be approached by RGF's consultant. Your resumes will be recorded in our system, and you will receive our Job Introduction Auto-email with suitable jobs in the coming time. Please check your email regularly to get our vacant job. Thanks so much!
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 30 - 40
- Lương: Cạnh tranh
RGF là viết tắt của RECRUIT GLOBAL FAMILY, thương hiệu toàn cầu của công ty dịch vụ thông tin và tuyển dụng lớn nhất Nhật Bản, Recruit Holdings Co., Ltd.
Chúng tôi tạo ra thương hiệu này từ cam kết thực hiện thách thức mới nhằm tận dụng hơn 50 năm kinh nghiệm trong ngành và mạng lưới kinh doanh của Recruit Group tại Nhật Bản, nhằm mang đến những cơ hội mới cho khách hàng của chúng tôi trên toàn khu vực.
RGF HR AGENT phụ trách đơn vị kinh doanh của RGF trong các dịch vụ tuyển dụng nói chung. Chúng tôi cung cấp các dịch vụ nhân sự tổng thể cho khách hàng ở mọi giai đoạn bố trí nhân viên, chẳng hạn như đánh giá, trả lương và đào tạo nhân viên. Đồng thời, chúng tôi hỗ trợ người tìm việc bằng nhiều cách khác nhau để tìm được công việc phù hợp theo sở thích và kinh nghiệm cá nhân của họ. Bên cạnh các dịch vụ hỗ trợ tuyển dụng nhân viên toàn thời gian, chúng tôi còn cung cấp một loạt các dịch vụ hỗ trợ cho RPO (Gia công quy trình tuyển dụng) và nhu cầu tuyển dụng tạm thời/theo hợp đồng.
Vị thế của công ty chúng tôi là công ty nắm giữ thị phần số 1 Nhật Bản trong lĩnh vực nhân sự, nhân sự tạm thời và quảng cáo việc làm giúp chúng tôi có thể cung cấp các dịch vụ quản lý nguồn nhân lực tổng thể chất lượng cao không chỉ ở Nhật Bản mà trên toàn khu vực.
RECRUIT = RGF sẽ tiếp tục vượt qua thử thách để trở thành công ty tuyển dụng số 1 ở Châu Á, vượt ra ngoài biên giới quốc gia.