Việc làm Aeon Delight

Cập nhật 05/01/2025 16:32
Tìm thấy 12 việc làm đang tuyển dụng
Aeon Delight (Vietnam) Co., Ltd.
Account Manager – Projects – South Region
Aeon Delight 5.0★
3 đánh giá 99 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 20/12/2024
Hạn nộp hồ sơ: 19/01/2025
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Mission

(Why the position exists)

  • Deploys all sales actions with targeted accounts assigned spread over multiple customer types, in order to maximize the
  • Business with them through mainly field interactions and supports them on their digital transformation journey.
  • Sales activity deployment to detect projects in targeted segment / accounts.
  • Customer mapping to identify the main stakeholders and organizational structure of targeted accounts.
  • To understand customers’ needs and bring Schneider products / solutions directly to customers.
  • To build and secure relationship with relevant channels (end-users, contractors, panel builders and system integrators)
  • Implement go-to-market strategies to penetrate Industry end-markets and find opportunities selling Schneider Electric products and packages to their projects.
  • Execute account management plan toward targeted customers to maintain long-term relationship with them
  • Deploy opportunity management plan in early stage (identify & qualify, influence & develop)
  • Respond to customers’ queries, co-ordinate with back-office to prepare quotation.
  • On-time information delivery and proposal management for end-users / channels
  • Follow-up on proposals through to contract negotiation and closure. Proactively using bFO to ensure sales force efficiency and foster cross selling / collaboration.

Job Description

  • Account management:
  • Account ownership locally, this role typically covers key accounts and systematically ensures that account plans are in place.
  • Deploys all sales actions with assigned end-users, contractors to maximize the business with them.
  • Qualifying opportunities:
  • Active participation and identification of future projects through regular contact with customers (face to the customers) within targeted accounts. Able to gather specific information (competitors, budget, comm/tech adv/disadv, etc.) to increase chances.
  • Promote products & solutions and manage offers:
  • Present & provide technical information necessary to the customers
  • Conduct technical prescriptions, provide technical support to customers
  • Follow-up on offers: Follow- up of offers with customers and keep project information on bFOs updated
  • Finalize on contracts: Lead contract negotiations with the support of other departments (Finance, EC, CCC, etc.). Transfer project details to the support teams and ensure a smooth transition for project execution.
  • Follow-up on Customer:
  • To lead project kick-off meeting and facilitate executor during project handover for execution.
  • Keep regular contact with customers to ensure satisfaction before and after delivery. Work closely with the back office (execution, finance, marketing, logistic) to ensure customer satisfaction.
  • Master SE offer knowledge and targeted solutions: Have sufficient knowledge of all SE products and targeted solutions to promote to targeted accounts
  • bFO implementation: Create SVR within 48 hours after visit & maintain and update project status regularly in Bridge Front Office (bFO). Ensure project information is exhaustive and valuable to support key strategic decisions.

Qualifications

Education:

University degree in Electrical or Automation Engineer

Working Experience:

Sales and account management skills

At least 3+ years of professional experience in Industry end-markets

Business Understanding:

Market knowledge in area of work, exposure & awareness of Industry end-market

Others (e.g. language skills, technical skills):

Schneider Electric products & equipment

Presentation & communication skills, spoken & written English Knowledge of contracts/tender, finance and project management

Schedule: Full-time

Req: 0097BC
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
1.000 - 5.000 nhân viên
Địa điểm:
Tầng 3A, Tòa nhà Intan, Số 97 Đường Nguyễn Văn Trỗi, Phường 11, Quận Phú Nhuận

Aeon Delight Vietnam được thành lập năm 2012 là một thành viên của tập đoàn AEON Nhật Bản, với sứ mệnh: "Chúng tôi không ngừng tạo ra “Giá trị môi trường” cho khách hàng và cộng đồng địa phương".Aeon Delight cung cấp dịch vụ FMS toàn diện nhằm tạo ra các “giá trị môi trường” cho con người và khách hàng. AEON Delight Việt Nam luôn tìm kiếm những cá nhân yêu thích học hỏi, có tinh thần đồng đội và tận tâm để gia nhập đội ngũ. Đây chính là nơi phát triển của cộng đồng nhân tài đa dạng, nhằm đạt được mục tiêu cung cấp dịch vụ FMS có chất lượng tốt nhất tại Việt Nam và khu vực.


Review Aeon Delight

5.0
3 review

11/10/2024
Nhân Viên Giám Sát tại Hồ Chí Minh

Môi trường làm việc vui vẻ, có thể học hỏi được nhiều kinh nghiệm, được công ty bao cơm (ID)

11/10/2024
Nhân viên chăm sóc khách hàng tại Hồ Chí Minh

Nơi làm việc có văn hóa công ty đặc trưng , nhân viên có môi trường làm việc năng động (ID)

29/03/2024
Nhân viên IT tại Hồ Chí Minh

Môi trường tốt để rèn luyện và rèn luyện kỹ năng tiếng Anh(IT)

Những nghề phổ biến tại Aeon Delight

Bạn làm việc tại Aeon Delight? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Aeon Delight

Aeon Delight

Click để đánh giá