Suntory is a global leader in consumer-packaged goods, renowned for producing and distributing a uniquely diverse portfolio of beverages, premium spirits, beer, wine, and wellness products throughout the world. With a history dating back to 1899, we are driven by a profound purpose: to inspire the brilliance of life, by creating rich experiences for people, in harmony with nature.
Suntory PepsiCo Vietnam Beverage (SPVB) is a strategic alliance between PepsiCo Inc. and Suntory Holdings Ltd. since 2013.
Role: To deliver overall KPI of Modern Trade to Develop & Deliver Cat/ Brands objectives per Channel/Customer (including volume, revenue, profitability etc) via Brand ITM activities, customer JBPs, insight-based categories development/customer development activities
Job Responsibilities
- Develop & Deliver Category / Brand objectives for Modern Trade
- Develop category/brand strategy & objectives across Modern Trade sub-channels
- Develop & Execute category/brand guidelines in terms of visibility, brand engagement/communication, and pricing, for large formats based on insights of channel and shoppers
- Plan, Develop & ensure execution of the New Launch plan and build new products in 6 months with KPI, tracking, and action plans accordingly
- Plan, Develop & ensure execution of Brand ITM deployment with effective costing
- Plan, Monitor & control effectively Budget: D&A (Promotion & Marketing fund), A&M Push, POSM production, TOT etc.
- Call on all customer wiring assignments as planned and as per the customer wiring matrix to build good relationships with customers and to get insights from customers
- Maximize Digital Marketing
- Customers JBP
- Plan, develop & ensure Insight-based Joint business planning activities per top customers, per ITM alignment
- Responsible for customized big events of top customers (in JBP) fitting with channel insight/customer strategy, shopper insight & brand strategies
- Support for Top-to-Top engagement with top customers & WCCE JBP with top customers
- Category management & development
- Do forecasting in monthly, rolling 3 months yearly MT, OP including new SKU
- Do Category development per sub-channel, formats: Pack/mix/Pricing & Revenue management and or portfolio initiatives
- Deliver CAT man with customers: assortment, opportunities to max portfolio, display, pricing, revenue management, pack mix, together with Cat Man project person
- Develop Category growth driver and Category Development
- Work/update regional/ Sector team to leverage best practices and/or to win regional/global customers re CMKT activities.
- Develop promotion strategy, initiatives, category development plans to improve the business performance
- Identify and evaluate new business opportunities & drive execution
- Identify & Win New Business: Identify and evaluate new business opportunities (new launch/portfolio/ideas/POSM innovations) & ensure execution.
Skills And Experience
- Strong knowledge of MT channel, Customer strategy & channel Operation understanding,
- Shopper Understanding per Sub Channel; Insight activator; Digital marketing understanding,
- Capability in analysis channel/ brand/ price/ pack trends in MT channel vs total industry.
- Strong communication/ interpersonal/ leadership skills to be able to communicate effectively with Senior Level Management of SPVB and Customers
- Strategic thinking, strong analytical, problem-solving skills
- Fluent in English & Computer skills (MS Office)
Please be noted that only shortlisted profiles will be contacted
Education
Kể từ khi thành lập vào năm 2004, APU đã liên tục tham gia vào sự phát triển kinh tế của Việt Nam bằng cách cung cấp giáo dục chất lượng cao cho người học K-12. APU luôn cung cấp chương trình Pathway to American Education với các tiêu chuẩn học thuật cao và chất lượng giảng dạy.
Học sinh APU được hưởng lợi từ chương trình giảng dạy được cập nhật linh hoạt và các giáo viên hỗ trợ, có năng lực và tận tâm của chúng tôi. APU đảm bảo rằng tất cả người học đều phát triển khả năng trí tuệ, kỹ năng xã hội, sức mạnh cảm xúc, nhận thức về môi trường và toàn cầu, và kỹ năng suốt đời.
Tiếp nối thành công của cơ sở Thành phố Hồ Chí Minh, APU đã mở rộng để mở Trường Quốc tế Mỹ APU tại thành phố Đà Nẵng vào năm 2015. APU Đà Nẵng cung cấp chất lượng và thương hiệu APU tại khu vực miền Trung Việt Nam. APU Đà Nẵng đã mở cửa cho hơn 280 sinh viên, từ 10 quốc tịch khác nhau, trong năm học 2017-2018 với hơn một nửa số lớp tốt nghiệp theo đuổi giáo dục đại học ở Mỹ vào mùa thu năm sau.
Sự tập trung của chúng tôi vào chất lượng giảng dạy đã tạo ra kết quả phi thường. Tôi rất tự hào khi nhìn lại hàng ngàn sinh viên tốt nghiệp APU và những thành công của họ: những người nhận học bổng Hoa Kỳ, lãnh đạo khuôn viên trường bên ngoài lớp học và những sinh viên tốt nghiệp danh dự.
Nhiều sinh viên tốt nghiệp APU của chúng tôi đã "đền đáp" bằng cách trở về Việt Nam để đảm nhận các vị trí quan trọng trong các ngành kinh doanh và kỹ thuật hoặc bằng cách tiếp tục học tập tại Hoa Kỳ để theo đuổi sự nghiệp trong ngành dược, kinh doanh, hành chính công và y học.
Tôi rất vui khi chứng kiến ước mơ cung cấp nền giáo dục chất lượng cho học sinh Việt Nam, trở thành hiện thực và tiếp tục phát triển thông qua APU. Hôm nay, tương lai của chúng ta thậm chí còn tươi sáng hơn khi APU cố gắng thấm nhuần sự xuất sắc trong học tập, trách nhiệm xã hội và trao quyền để học sinh có thể trở thành những nhà lãnh đạo của ngày mai.