JOB PURPOSE/ROLE
The Application Support Specialist is responsible for providing technical support and maintenance for enterprise applications. This role involves troubleshooting application issues, performing software installations and updates, ensuring the smooth operation of applications, and managing application delivery and packaging, potentially using Citrix or other delivery systems. The position requires collaboration with various global departments to address application-related issues and improve user experience.
RESPONSIBILITIES:
Key Responsibilities
- Provide technical support for enterprise applications, including troubleshooting and resolving application issues.
- Monitor application performance and address any issues to minimize disruptions to users.
- Perform software installations, updates, and maintenance to ensure applications are up-to-date and functioning properly.
- Manage the delivery and packaging of applications using Citrix or other deployment tools.
- Optimize application delivery processes to enhance efficiency and user experience.
- Collaborate with various departments to address application-related issues and improve user experience.
- Document and implement application processes, development, and testing.
- Provide training to end users on application usage and best practices.
- Monitor application performance and ensure key performance alerts and monitoring metrics are captured.
- Assist with the development and implementation of new application solutions as required.
Additional Responsibilities
- Inform Leadership of recurring Incidents.
- Performs other duties as assigned.
- Complies with all policies and standards.
QUALIFICATIONS/ EXPERIENCE
- Bachelor’s Degree or equivalent experience.
- 2+ years’ experience with:
- Experience in application support, installation, and troubleshooting.
- Knowledge of Citrix or other application delivery systems.
- Experience with software updates, application packaging, and managing deployments.
– Experience with virtualization technologies (such as VMWare) is an advantage
- 1+ years - Intune and Azure (EntraID) experience
- Familiarity with operating systems (Windows and/or Linux), MS Active Directory, and basic networking fundamentals.
- Able to use Microsoft Office Applications at a high level.
- ITIL4 Foundation Certification desired.
- Experience with ITSM tools such as ServiceNow or Jira.
- Exceptional organisational skills and time management skills.
- Written and verbal communication skills in English.
PERSONAL SKILLS:
- Must be self-motivated, team oriented and possess strong communication and interpersonal skills.
- Candidate should possess strong organisational skills, be detail oriented, and self-motivated with a demonstrated ability to problem solve.
- Strong sense of urgency and strong commitment to quality customer service is required.
- Ability to analyse and interpret data (metrics) to improve the delivery and support of services to our customers.
- Well-honed analytical skills and logical thinking required for solving practical problems and dealing with a variety of variables in complex situations.
- Solid technical acumen and a fundamental grasp of IT principles are essential for effectively navigating and resolving complex technical challenges.
Why You'll Love Working Here
- Laptop
- Competitive salary
- 13th month and productivity bonus
- Yearly company trip
- Healthcare insurance package
- 24/24 Personal Accident insurance
- English training programs at office free
- Good working conditions and environment
- Continuing development of technical and soft skills through work and formal training
- Company’s labor policy completely pursuant to Vietnamese labor legislation plus other benefits offered by the -company (Company trips, Team building etc.)
- Parking free
- Staff Social Club - Sport clubs (football, badminton, yoga, Zumba, etc.)
Việt Nam – LB Nga là hai đất nước có bề dày lịch sử lâu năm, phát triển trải qua nhiều giai đoạn, nhưng vẫn luôn lưu giữ được nền văn hoá lâu đời dựa trên cơ sở tình hữu nghị gắn bó sâu nặng giữa hai dân tộc Việt – Nga. Trên cơ sở đó, đã có nhiều dự án được triển khai đáp ứng sự mong đợi phát huy được tiềm năng của hai nhà nước. Trong những năm gần đây, quan hệ hợp tác đa phương giữa Việt Nam và LB Nga ngày càng được củng cố và phát triển dựa trên tinh thần hợp tác đôi bên cùng có lợi khi Lãnh đạo cấp cao của hai Đảng hai nhà nước thường xuyên thực hiện các cuộc ghé thăm chính thức giữa hai bên. Sau mỗi lần ghé thăm, nhiều dự án hợp tác trong các lĩnh vực kinh tế, văn hóa, du lịch, kỹ thuật và nhiều lĩnh vực khác đã được ký kết. Một trong các dự án trọng điểm mà Chính phủ hai nhà nước giành sự quan tâm đặc biệt đó là lĩnh vực Y tế, trong đó trên hết là vấn đề hợp tác về Nhãn khoa Việt – Nga.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chính sách bảo hiểm như : BHXH, BHYT
Các hoạt động ngoại khóa
- Team building
- Du lịch hàng năm
Lịch sử thành lập
- Bệnh viện được thành lập năm 2008
Mission
Tỉ mỉ, chính xác trong thăm khám, điều trị hiệu quả. Ân cần, thấu cảm trong chăm sóc các bệnh nhân. Chúng tôi luôn tâm niệm làm tất cả những gì tốt nhất để chăm sóc cho sức khoẻ đôi mắt bạn và những người thân yêu.