Logistic Executive will administer routine customer enabling activities of the order management process and will help execute well established customer service activities with regards to order intake, confirmation, processing and fulfillment. In this role, you will assist in achieving streamlined and optimized internal processes that promote a seamless customer experience.
Key Accountabilities
- Follow standard procedures and provide insights regarding order status, invoices, contract balances and other information needed to complete an order to customer facing customer service representatives.
- Oversee customer orders and work cross functionally to confirm credit, contract, pricing, stock allocation, and transportation availability alignment.
- Resolve low complexity process issues that follow already defined procedures related to order confirmation, processing and fulfillment.
- Support the generation of order related documents using knowledge of local legislation, local documentation and basic understanding of local regulations and languages in which customer conducts business operations.
- Update internal stakeholders on order status and any issues.
- Identify potential obstacles in the order management internal process and work with other functions and customer facing customer service representatives to take corrective actions using your basic analytical capabilities.
- Handle basic issues and problems under direct supervision, while escalating more complex issues to appropriate staff.
- Other duties as assigned
Minimum Qualifications
- Bachelor's degree in a related field or equivalent experience
- Bachelor's Degree in Foreign Trade, Supply Chain, Business Administration, or any related fields
- Minimum 2 years experience in an administrative role.
- Proficiency in MS office (Word, Excel, PowerPoint)
- Good communication and interpersonal skills
- Pleasant and proactive personality
- Good command of spoken and written English
- Good in problem solving skill & independence working
- Teamwork & adaptable with new changing as job requirement
Tập đoàn THACO đầu tư 35% cổ phần vào Công ty Cổ phần Nông nghiệp Quốc tế Hoàng Anh Gia Lai (HNG) và thành lập CÔNG TY CỔ PHẦN NÔNG NGHIỆP TRƯỜNG HẢI sản xuất, chế biến, kinh doanh cây ăn trái, ngũ cốc, chăn nuôi, lâm nghiệp và vật tư nông nghiệp xuyên suốt chuỗi giá trị từ Nghiên cứu thực nghiệm – Sản xuất trồng trọt (kết hợp chăn nuôi) - Sản xuất chế biến – Phân phối; với hai khối chính là khối Sản xuất và khối Kinh doanh. Khối sản xuất có chức năng nghiên cứu kỹ thuật trồng trọt, áp dụng các giải pháp cơ giới hóa và ứng dụng quản trị công nghiệp vào nông nghiệp để tổ chức sản xuất trồng cây ăn trái (chuối, xoài, mít, bưởi, thanh long...) tại Campuchia với diện tích nông trường Snoul là trên 10,000 hecta và diện tích nông trường Kounmun là gần 9,000 hecta. Khối kinh doanh có chức năng bao tiêu, phân phối toàn bộ sản phẩm trái cây từ các nông trường của THAGRICO và HNG tại các thị trường mục tiêu là Trung Quốc, Hàn Quốc, Nhật Bản, Trung Đông; Đồng thời làm tổng đại lý cung cấp vật tư phục vụ sản xuất nông nghiệp. Ngoài ra, THACO AGRI sẽ triển khai xây dựng nhà máy chế biến trái cây với công suất 500.000 tấn/ năm tại Chu Lai.
Review Nông nghiệp Trường Hải - THACO AGRI
Môi trường chuyên nghiệp, năng động, chính sách phúc lợi tốt, đồng nghiệp hòa đồng, thân thiện (ID)
Nơi làm việc hiệu quả, áp lực cao nhưng không khí làm việc rất tốt (ID)
Tác phong làm việc chuyên nghiệp, chế độ đãi ngộ tốt (ID)