- Ensure timely, comprehensive understanding and in-depth Insights (quantitative & qualitative) in market trends, competitors strategies and potential threats of new entries & disruptors/aggressive competition arising from existing competitors
- Consolidate, standardize, synthesize & automate sustainable data pipelines from various market data sources (from surveys, crawling, research, 3rd parties…) to create comprehensive, reliable reports/dashboard and analysis for competitors & market landscape
- Market Forecast & Planning: Build & maintain and improve financial models to forecast overall market size and trends, competitors specific, including but not limited to Topline (Orders, GMV, Market Share) and Financial Unit efficiency for daily, monthly and annually basis
- Monitor competitors’ product/assortments offerings, pricing strategies, marketing campaigns & tactics, revenue policies, operation policies and operational efficiency metrics
- Monitor, collect and quantify impacts from across competitors data source into concrete financial model for internal benchmarking
- Implement advanced analytics to improve comprehensiveness, reliabilities of competitors intelligence strategies
- 3+ years of experience in a Business Intelligence or Data Analytics role with proven business impact
- Can-do attitude to embrace new changes and challenges in order to solve challenging yet stimulating problems of the business
- Strong business judgment, Solid fundamental of structural thinking and problems solving
- Experience working with cross-functional teams to gather requirements and define the right metrics to describe the state of the business - both on a macro-level and a micro-level
- Excellent written and verbal communication skills in English and Vietnamese
- Experience with Financial Modeling would be a big plus
- Knowing Programming language (SQL, Python) to manipulate, automate and draw insights from large data
- Advanced Excel skills for data analysis and modeling
- Previous Experience in Ecommerce/strategy & Planning role & familiar with Competitor Intelligence Data platform (data.ai, kalo…) is big plus
CÔNG TY CỔ PHẦN TẬP ĐOÀN AUSTDOOR là THƯƠNG HIỆU NỔI TIẾNG QUỐC GIA 2010 đã khẳng định vị thế hàng đầu trong lĩnh vực sản xuất cửa tại Việt Nam. Thành quả chúng tôi đạt được trong hơn 10 năm qua là thị trường mở rộng tới 54 tỉnh thành, hệ thống các Nhà máy, Công ty thành viên, Showroom ngày càng mở rộng trên Toàn quốc. Với chiến lược phát triển dựa trên nền tảng giá trị cốt lõi “ Sáng tạo, yêu công nghệ” “Đáng tin cậy” “Đoàn kết, tôn trọng”, chúng tôi luôn coi trọng con người là cội nguồn sức mạnh của Tập đoàn. Trong những năm tới Tập đoàn Austdoor phấn đấu giữ vững vị thế hàng đầu của mình tại Việt Nam và phấn đấu trở thành Nhà cung cấp các giải pháp cửa hàng đầu Châu Á.
Review AUSTDOOR
Luôn vui vẻ, hòa đồng trong môi trường làm việc
Ganh đua cá nhân, chia bè kéo phái