Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
Mô tả Công việc
Cartrack is a world-leading smart mobility SaaS company with over 2,000,000 subscribers across 23 countries and we are looking for a Mechatronics Technical Support Team Lead to join our team. Our teams are collaborative, vibrant and fast-growing and all team members are empowered with the freedom to influence our business with ideas that drive innovation and efficiency.
Responsibility:
Operations/Technical:
- Collaborate with Asia regional team to drive the operational plan, oversees day-to-day operation activities such as manpower integration and contingency management of automotive device
- Inventory controlling; Review and approve all vendor services and its related cost ensuring cost are being properly managed.
- Monitor the health status of all products and prioritize the repair process when required
- Recommend enhancements to improve systems performance
Customer facing and technical support:
- Establish end-to-end service delivery for projects
- Analyze and identify industry trends and customers need and provide feedback to improve the feasibility of new product development
- Managing and solving technical issues faced by customers
Leadership:
- Oversee installation technician team (fitment technician - must; software, hardware, embedded engineer - nice to have)
- Provide products and systems training to internal employees (especially installation technician team) and customers when required
- Lead the control room in long-term
Yêu Cầu Công Việc
Requirement:
- Bachelor's degree in engineering with a strong background in electronics/mechatronics/automation or relevant field.
- Experience in M&E/Automotive/System Integrator (SI)/IoT/Electronics, or Mechatronics industries.
- Electronics or Mechatronics experience is essential (in automotive/car sector is a huge plus)
- Technical support and troubleshooting experience.
- Excellent English and Vietnamese communication skills to work effectively with regional and local stakeholders, across departments and with clients.
- Familiarity with SaaS platforms and IoT is a plus.
- A valid car driving license is a plus.
- Willingness to visit customer sites and undertake business trips
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Công ty Cổ phần thiết bị điện Simon Việt Nam, thành lập vào ngày 24/11/2020, chính thức sáp nhập với Tập đoàn Simon Tây Ban Nha vào năm 2021.
Nhà máy của Simon Việt Nam được xây dựng trên diện tích hơn 25.000m2, áp dụng dây chuyền sản xuất hiện đại, công nghệ Châu Âu tiên tiến cùng với những giá trị nghiên cứu, sáng tạo kế thừa của Tập đoàn Simon Tây Ban Nha hơn 100 năm qua.
Với mục tiêu cung cấp ra thị trường các giải pháp đổi mới, Simon Việt Nam luôn thúc đẩy chuyển đổi kỹ thuật số bằng cách tích hợp các quy trình và công nghệ năng lượng hàng đầu thế giới. Chúng tôi áp dụng tiêu chuẩn ISO 9001:2015 trong sản xuất để đảm bảo mọi sản phẩm tới tay người tiêu dùng đều đạt chất lượng tốt nhất. Bên cạnh đó, Công ty cũng linh hoạt áp dụng phương pháp Kaizen, 5S, Hệ thống quản trị doanh nghiệp toàn diện sản xuất – bán hàng theo tiêu chuẩn Quốc tế (SAP Business One – CHLB Đức) để liên tục cải tiến công nghệ với mong muốn mang lại dịch vụ chăm sóc khách hàng chuyên nghiệp, tận tâm.
Thị trường hoạt động của Simon Việt Nam không chỉ rộng khắp Việt Nam mà còn mở rộng ra các nước lân cận như Campuchia, Lào, Myanmar… Với vai trò là thành viên của tập đoàn toàn cầu, Simon Việt Nam cam kết sẽ đồng hành cùng sự phát triển và thịnh vượng của Việt Nam và các nước trong khu vực trên con đường hội nhập.