Mô tả công việc
HR Officer is mainly responsible for recruitment and non-academic training functions and assists HR & Admin on other projects in a professional manner for the purpose of retaining satisfaction from internal clients.
Responsibilities and Duties:
• Oversee HR General, Recruitment & Expat Formalities responsibilities with the support from HR Corporate Team;
• Manage professional communications and announcements aimed at keeping staffs informed of key updates;
• Maintain accurate and up-to-date HR records (electronic and hard copies) and handle filing in a professional and careful manner;
• Prepare HR reports and metrics for management review;
• Stay informed about HR trends and best practices and suggest improvements to enhance HR operations.
1. Recruitment & Training:
• Handle recruitment for assigned positions and support the team in other recruitment activities;
• Collaborate with hiring managers to identify staffing needs and ensure timely filling of vacancies.
• Maintain recruitment metrics and provide regular reports to management.
• Monitor check-in procedures and deliver induction to ensure newcomers feel welcome on their first date;
• Prepare service and employment offers/ contracts;
• Oversee logistics for training activities;
• Coordinate with related parties and external training providers to organise training courses where needed;
• Evaluate the effectiveness of training initiatives and make recommendations for improvement.
2. Expat Formalities
• Be responsible for collecting required documents and preparing applications for expat formalities (work permit, TRC, visa, etc.);
• Coordinate with related parties to manage all aspects of expatriate formalities, including visa processing, work permits, and immigration requirements.
• Collaborate with relevant government agencies and external vendors to ensure compliance with local regulations.
• Assist expatriate employees with relocation logistics and support their integration into the organization.
And other tasks assigned by Line Manager.
Yêu cầu công việc
Education:
• University degree in Human Resources, Business Administration or a related field
• English fluency, strong communication both verbal and written
• Microsoft office literacy, especially Excel. At least 1-year-experience at similar role.
Competencies:
• Problem solving. Organizational and time management skills
• Ability to work independently and as part of a team. Excellent interpersonal and communication skills
• Ability to handle sensitive and confidential information with professionalism and integrity
• Knowledgeable of HR general functions
• Strong knowledge of HR best practices, Labour laws, and labour-related regulation
Personalities: Detail-oriented. Willing to learn. Can-do attitude
Others: Professional appearance. Understanding of school operation
Quyền lợi được hưởng
Private premium medical insurance & accident Insurance
Nghỉ phép có lương
26 days leave
Khác
Children tuition assistance scheme
Đại Siêu Thị GO! (Big C Việt Nam) là một chuỗi siêu thị của Tập đoàn Central Group. Các siêu thị của Big C được điều hành ở nhiều quốc gia trong Đông Nam Á, bao gồm Việt Nam, Thái Lan và Lào. Công ty thành lập và mở siêu thị đầu tiên tại Bangkok, Thái Lan năm 1994 và phát triển mạnh mẽ từ đó. Tại Việt Nam, Big C đã mở rộng hoạt động tại nhiều khu vực và trở thành một trong những chuỗi siêu thị phổ biến nhất ở đây. Ngoài bán lẻ, công ty cũng cung cấp các dịch vụ cho khách hàng như bảo hành và sửa chữa sản phẩm.
Kể từ tháng 12/2020, 5 Đại siêu thị Big C sẽ được tiến hành đổi tên thương hiệu thành Đại siêu thị GO! với thời gian dự kiến sẽ hoàn thành vào đầu tháng 01/2021. Sau đó các Đại siêu thị còn lại của tập đoàn sẽ được thay đổi hoàn toàn với tên thương hiệu mới là Đại siêu thị GO!.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chính sách bảo hiểm như : BHYT, BHXH, BHTN
- Bảo hiểm Tai nạn 24/24
Các hoạt động ngoại khóa
- Liên hoan tập thể
- Dã ngoại
- Team-building
- Tổ chức các hoạt động như dã ngoại, picnic, tham quan, du lịch, giải trí
- Tổ chức các buổi biểu diễn văn nghệ, cuộc thi tài năng để thể hiện sự sáng tạo và tài năng của nhân viên
Lịch sử thành lập
- Năm 1993, Tập đoàn Central Group thành lập công ty Tam Muội.
- Năm 1994, Mở siêu thị Big C đầu tiên tại Bangkok, Thái Lan.
- Năm 1998, Big C mở rộng hoạt động tại Lào và Việt Nam. Mở siêu thị Big C đầu tiên tại TP. Hồ Chí Minh, Việt Nam.
- Năm 2010, Tập đoàn Casino trở thành chủ sở hữu của Big C.
- Năm 2016, Big C Việt Nam gia nhập Tập đoàn Central Group Thái Lan.
- Năm 2018, Central Group mua lại 49% cổ phần của Casino, trở thành chủ sở hữu đa số của Big C.
- Năm 2019, Big C Thăng Long ra mắt ngày 6/12 tại Hà Nội với quy mô lớn nhất Việt Nam.
- Năm 2023, Big C Thăng Long tổ chức sự kiện giới thiệu thực phẩm từ Canada tại cửa hàng vào ngày 28/7/2023
Mission
Điểm đến của người tiêu dùng và là nhà bán lẻ tốt nhất làm hài lòng quý khách hàng.
Review Đại Siêu Thị GO! (Big C Việt Nam)
Môi trường làm việc ổn, có thể xoay ca, đồng nghiệp hòa đồng, cần tăng thưởng (IT)
Văn phòng rộng rãi, môi trường yên bình, phù hợp người thích sự ổn định, đồng nghiệp vui vẻ (IT)
Nơi làm việc tốt môi trường hòa đồng, quản lý quan tâm nhân viên, cung cấp bữa trưa (ID)