Mô tả công việc
To plan and execute Sales activities to deliver Sales performance for short- term (monthly and quarterly) under annual Operating plan and Sales strategic plan
- Propose to select the qualified distributors.
- Ensure Distributors are performing their roles and achieving the target.
- Execute the detailed actions plan by monthly and quarterly to deliver volume.
- Do analysis and reports on Sales Performance by monthly, quarterly to line manager.
- Track actual implementation or results vs. plan (initiatives and spending). Take actions to bridge the gaps, if any.
To build and support distributors
direct sales team on the plan of Sales Out
- Work closely with distributors and update their capability, finance, and P&L on timely basis to ensure a proper analysis and action plan to improve distributors&039; effectiveness & efficiency, reduce risk and ensure that the operations of distributors are efficient and effective.
- Develop and take good care of customers and replicate successful models from direct sales to sales team of distributors and dealers.
- Advise Distributor how to set up sales plan and develop market sustainably.
- Supervise retail outlet network and sales out report of distributor closely to find out and prevent CBS/ PE.
- Ensure the DSR team and distributors to have excellent execution of all trade marketing programs...
To develop Market share
- Support Distributor to expand more active retails outlet
- Studying & finding key source of growth in charge territory
- Follow with sales team/ DSR on market to understand market situation
- Survey and update demand forecast (by dealer, by SKU) based on market information
- Update and report the market&039;s activity to adapt to market movement.
To build internal Sales Capability
- Set up weekly work plan, monthly work plan; Do effective weekly reports and monthly reports as well as sales team management with weekly and monthly meetings.
- Mid- year review and yearly appraisal.
- Drive engagement within team for a collaborative and winning culture formation within team.
- Manage the Salesman/ Market Developer team (if any) to success with a professional way and under company&039;s procedure.
- Provide on the job training and coaching, to direct, motivate and evaluate the performance of sales team on monthly/quarterly basic to make sure that the productivity of sales team is always improved.
Yêu cầu công việc
• Problem solving skills
• Sales data analysis skills
• Highly self- disciplined
• At least 3- 5 years in the same role. Experience in similar industries is a plus
• Integrity
• Negotiation/Inter- personal skills
• Persuasive communication skills
• Good presentation
• Cheerful, gentle, and polite
• Proficiency in office computer
• Leadership
• University degree in Business Administration, Economics, or related area
• High pressure and enthusiasm at work
Quyền lợi
Đào tạo
Training
Health Care
Thưởng
Chăm sóc sức khoẻ
Bonus
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-12-14 02:20:03
CÔNG TY TNHH DỊCH VỤ VÀ THƯƠNG MẠI MESA được thành lập vào năm 1995 với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng và kể từ đó đã phát triển trở thành một trong những công ty phân phối lớn nhất Việt Nam, cung cấp hàng hóa phi tiêu dùng và tiêu dùng cho hơn 150.000 nhà bán buôn và bán lẻ trên toàn quốc. Đến nay, nhóm chúng tôi hoạt động trong năm lĩnh vực chính bao gồm phân phối, bất động sản, F&B, giải pháp kỹ thuật số và đầu tư với hơn 11.500 nhân viên.
Trong lĩnh vực kinh doanh phân phối cốt lõi, chúng tôi cung cấp các dịch vụ phân phối B2B hoặc B2C chọn gói với tiêu chuẩn quốc tế, cung cấp sản phẩm từ các đối tác chọn lọc của chúng tôi đến người tiêu dùng Việt Nam thông qua một chuỗi giá trị gồm lập kế hoạch, tổ chức, tiếp thị, lưu kho và giao hàng. Mọi hoạt động của chúng tôi được hỗ trợ công nghệ giúp quản lý phân phối hàng hoá hiệu quả và tiết kiệm nhất. Chúng tôi phân phối sản phẩm đến tận từng làng, thị trấn và thành phố ở mọi nơi trên đất nước Việt Nam.
Với gần ba thập kỷ xây dựng và duy trì mối quan hệ sâu sắc với hơn 150.000 điểm bán hàng, từ cửa hàng tạp hoá nhỏ đến các siêu thị dưới mọi loại hình và quy mô giúp chúng tôi hiểu rõ hơn về thị trường, sở thích và xu hướng của người tiêu dùng, giúp cho việc lập kế hoạch chính xác hơn và tăng hiệu quả phân phối.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng BHXH, YT, TN theo quy định của Luật lao động
Các hoạt động ngoại khóa
- Teambuilding hàng năm
- Du lịch
Lịch sử thành lập
- Năm 1995, Mesa Group được thành lập với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng
Mission
Sứ mệnh của Mesa Group là làm giàu cho các cơ sở ăn uống Việt Nam có thương hiệu, hương vị ngon, các sản phẩm và dịch vụ thực phẩm chất lượng.