Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Summary:
This role is responsible for supporting Product Marketing Managers to translate business and marketing objectives into strong product portfolio to meet the needs and preferences of customers and maximize profitability. This role also assists Product Marketing Managers in the identification of emerging consumer trends and partner with Product Innovation to create a pipeline of delicious, good value for money, profitable, branded products that address key opportunities.
Key Accountabilities:
Product Portfolio Management
- Analyze sales data and market research to build understanding of competitors’ activities, customers’ need & preferences, support Product Marketing Managers to propose interventions, develop strong product portfolio to deliver sales target, increase customer satisfaction and loyalty.
- Assist in developing product roadmap and menu management to ensure they align with the overall product strategy and brand positioning.
- Regularly review the menu, consolidate, and analyze performance of individual products and the overall product mix to propose which products to keep, which to replace, and which to add to optimize sales and profitability
Commercial
- Assist in building plans, calendars, and budgets for all product categories including product positioning, target audience identification, pricing strategies.
- Understand competitors’ activities, customers’ need & preferences based on sales data and market research, propose value proposition for all product categories to drive commercial success, achieve profitable product, category, and market share growth.
- Coordinate product specific marketing campaigns, track and analyze product campaign effectiveness, utilizing metrics and analytics tools, and provide recommendations for continuous improvement.
Cross-functional Collaboration
- Build and maintain strong relationships with key stakeholders, including internal teams, external vendors, and industry partners, to support product marketing initiatives
- Ensure Product Innovation team is briefed to deliver right variety of products that deliver to our product experience goals
- Work closely with Supply Chain to ensure Beverage products provided by vendors are in accordance with the product strategy, quality standards, and customer expectations.
- Collaborate with Supply Chain to provide insights on market trends, emerging ingredients or materials, and changes in customer preferences for sourcing decisions.
Consumer Market Understanding
- Understand competitors' products, marketing strategies, target audience, positioning within the market to identify market gaps or opportunities
- Stay abreast of industry trends, market dynamics, changes in consumer behavior and regulatory requirements related to food and merchandise and incorporate relevant insights into marketing strategies and product development efforts.
Yêu Cầu Công Việc
Experience:
- 04+ years of experience in multi-unit retail, restaurant, food & beverage industry, with an emphasis on Beverage products.
- Experience across consumer insights, product marketing, product development, store marketing.
- Proven track record of building strong product portfolio and driving business results.
- Have a good understanding of the retail industry, including trends, consumer behavior, and best practices for visual merchandising.
Knowledge of:
- Profit & Loss Statements
- Planning, Budgeting, Marketing ROI Analysis
- Category Management, Portfolio Management
- Pricing Management
- Product Development, Insight Generation, Concept Development
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
CÔNG TY TNHH DỊCH VỤ VÀ THƯƠNG MẠI MESA được thành lập vào năm 1995 với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng và kể từ đó đã phát triển trở thành một trong những công ty phân phối lớn nhất Việt Nam, cung cấp hàng hóa phi tiêu dùng và tiêu dùng cho hơn 150.000 nhà bán buôn và bán lẻ trên toàn quốc. Đến nay, nhóm chúng tôi hoạt động trong năm lĩnh vực chính bao gồm phân phối, bất động sản, F&B, giải pháp kỹ thuật số và đầu tư với hơn 11.500 nhân viên.
Trong lĩnh vực kinh doanh phân phối cốt lõi, chúng tôi cung cấp các dịch vụ phân phối B2B hoặc B2C chọn gói với tiêu chuẩn quốc tế, cung cấp sản phẩm từ các đối tác chọn lọc của chúng tôi đến người tiêu dùng Việt Nam thông qua một chuỗi giá trị gồm lập kế hoạch, tổ chức, tiếp thị, lưu kho và giao hàng. Mọi hoạt động của chúng tôi được hỗ trợ công nghệ giúp quản lý phân phối hàng hoá hiệu quả và tiết kiệm nhất. Chúng tôi phân phối sản phẩm đến tận từng làng, thị trấn và thành phố ở mọi nơi trên đất nước Việt Nam.
Với gần ba thập kỷ xây dựng và duy trì mối quan hệ sâu sắc với hơn 150.000 điểm bán hàng, từ cửa hàng tạp hoá nhỏ đến các siêu thị dưới mọi loại hình và quy mô giúp chúng tôi hiểu rõ hơn về thị trường, sở thích và xu hướng của người tiêu dùng, giúp cho việc lập kế hoạch chính xác hơn và tăng hiệu quả phân phối.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng BHXH, YT, TN theo quy định của Luật lao động
Các hoạt động ngoại khóa
- Teambuilding hàng năm
- Du lịch
Lịch sử thành lập
- Năm 1995, Mesa Group được thành lập với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng
Mission
Sứ mệnh của Mesa Group là làm giàu cho các cơ sở ăn uống Việt Nam có thương hiệu, hương vị ngon, các sản phẩm và dịch vụ thực phẩm chất lượng.