Responsible for strategic partnership and market access strategy implementation at the assigned MA authorities or regional/ hospital formulary listing committees
Plays an essential role in developing, communicating and executing on the value strategies that address questions and influence the key decision makers.
Core Job Responsibilities
Visit and engage assigned MA authorities and customers on a regular basis
- MOH committees relevant for market access decision-making
- Pricing and/or Reimbursement authorities
- HTA (Health Technology Assessment) Agencies
- Experts and advisors to MA authorities
- Public market formulary listing agencies (e.g. public health insurance, gov’t funded health programs, gov’t tenders, public hospital drug formulary committees)
- Private market formulary listing agencies (e.g. private health plans, private insurance drug formularies, private hospital drug formulary committees)
- Map decision-making process and criteria, regular monitor and update
- Perform systematic stakeholder mapping, gain thorough understanding of formal and informal decision-making
- Understand the account needs at organizational and decision-makers levels
- Lay out short- and long-term account access vision, goals, key strategies and tactics
- Lead the execution of strategic partnership at the assigned MA authorities/ committees
- Proper integration of key risks & opportunities, strategies & tactics into country MAP
- Monitor competitors’ strategies and prepare appropriate Market access responses
- Monitor closely changing dynamics in terms of access policies & conditions, such as pricing, reimbursement, formulary listing, other relevant payer polices & guidelines, and, where applicable, tender specifications
- Identify areas to move from low(est) price-based to value-based decision-making, leverage global policy concepts, tools and international experts to improve or preserve access policies and conditions
- Analyze opportunities and risks across EPD portfolio
- Formulate formulary listing (or sometime de-listing) strategy
- Specify formulary listing and/ or tender dossier or documentation requirements
- Maximize formulary listing results, measured by #products listed in #accounts
- Negotiate with MA authorities and formulary listing agencies
- Map pricing regulations (e.g. IRP (Int’l Reference Pricing), TRP (Therapeutic Reference Pricing) etc.), gain thorough understanding of pricing setting and adjustment mechanism for new and in-market products
- Develop pricing submission strategy to maximize pricing opportunities and minimize risk
- Liaise with global pricing to ensure strategy alignment and minimize cross-country impact
- Ensure quality and timely submission
- Support country market access head in pricing negotiation
Based on strategic account planning, identify account-specific payer value-added programs which provide short- or/ and long-term success for EPD portfolio. This may be payer engagement programs, or local health economics studies
- Payer engagement programs: design the program and materials; build in outcome measurement to demonstrate value for payers
- Local health economics studies: design local study to demonstrate better value for money or positive budget impact, or local dissemination of global studies
University degree in Medicine, Pharmacy, Public Health or Health Economics
Experience/Training Required
- >10 years’ experience in pharmaceutical industry including a significant experience in Market Access authorities and/ or formulary listing committees, preferably with experience working with off patented products.
- Experience working in a multinational company with a matrix organization
- Ability to interpret and integrate Market Access strategies into actionable, value-added planning activities
- Excellent communications and interpersonal skills and strong ability to develop relationships with external stakeholders
- Ability to work in a fast-paced and changing environment
- Professional behavior with “can-do” and “open mind” attitudes
- Winning mentality, dynamic, innovative, customer focus and cross-functional team player
CÔNG TY TNHH DỊCH VỤ VÀ THƯƠNG MẠI MESA được thành lập vào năm 1995 với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng và kể từ đó đã phát triển trở thành một trong những công ty phân phối lớn nhất Việt Nam, cung cấp hàng hóa phi tiêu dùng và tiêu dùng cho hơn 150.000 nhà bán buôn và bán lẻ trên toàn quốc. Đến nay, nhóm chúng tôi hoạt động trong năm lĩnh vực chính bao gồm phân phối, bất động sản, F&B, giải pháp kỹ thuật số và đầu tư với hơn 11.500 nhân viên.
Trong lĩnh vực kinh doanh phân phối cốt lõi, chúng tôi cung cấp các dịch vụ phân phối B2B hoặc B2C chọn gói với tiêu chuẩn quốc tế, cung cấp sản phẩm từ các đối tác chọn lọc của chúng tôi đến người tiêu dùng Việt Nam thông qua một chuỗi giá trị gồm lập kế hoạch, tổ chức, tiếp thị, lưu kho và giao hàng. Mọi hoạt động của chúng tôi được hỗ trợ công nghệ giúp quản lý phân phối hàng hoá hiệu quả và tiết kiệm nhất. Chúng tôi phân phối sản phẩm đến tận từng làng, thị trấn và thành phố ở mọi nơi trên đất nước Việt Nam.
Với gần ba thập kỷ xây dựng và duy trì mối quan hệ sâu sắc với hơn 150.000 điểm bán hàng, từ cửa hàng tạp hoá nhỏ đến các siêu thị dưới mọi loại hình và quy mô giúp chúng tôi hiểu rõ hơn về thị trường, sở thích và xu hướng của người tiêu dùng, giúp cho việc lập kế hoạch chính xác hơn và tăng hiệu quả phân phối.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng BHXH, YT, TN theo quy định của Luật lao động
Các hoạt động ngoại khóa
- Teambuilding hàng năm
- Du lịch
Lịch sử thành lập
- Năm 1995, Mesa Group được thành lập với tư cách là một công ty phân phối hàng tiêu dùng
Mission
Sứ mệnh của Mesa Group là làm giàu cho các cơ sở ăn uống Việt Nam có thương hiệu, hương vị ngon, các sản phẩm và dịch vụ thực phẩm chất lượng.