Mô tả công việc
• Follow up daily Cash on hand and Bank account.
• Approval for receipt, payment vouchers and bank transfer in D365
• Review and update weekly cash report.
• Follow up monthly cash-flow
• Check AR (Accounts Receivable), AP (Accounts payable).
• Monitor and allocate the expenses from all departments.
• Follow up issuing red invoice for clients, DN/CN to intercompany and suppliers.
Fixed Assets
• Prepare Capital Assets Completion Report (CACR) for every completed capex on-time
• Understand and review all new Sanction request for Fixed Assets (FA) and Write Off and submit through Finario system
• Perform FA sighting on the completed project upon acknowledgement from Project Owner prior to raise CACR.
• To prepare monthly Capex forecast.
• Lead fixed assets physical verification.
• Perform Reject Glove reconciliation by monthly to ensure proper handling and movement control of all gloves within plant.
• Responsible for balance sheet reconciliation for Balance Sheet (BS)
• Review and make necessary provision for inventory in accordance with GAAP Set up the standard costing and timely update of the standard cost changes when requested by Ansell senior management.
• Conduct and lead full year physical fix assets count and ensure the variance is timely adjusted.
• Work closely with the project team for verification Financial Model
Audit and Internal Control Compliance
• Work with external auditor for audited Financial Statements
• Ensure that all internal controls are in-in placed and lead the team to conduct internal self-control assessment in AR and AP function and reporting areas.
• Working with Tax Authorities for VAT refund and CIT on supporting by service provider
Forecasting and budgeting
• Prepare and analyze Cost Center spending and Capex register quarterly forecast and ensure timely submit the forecast to regional reporting team.
• Prepare and analyze expense by cost Center the annual budget as per the instructed timeline and schedule.
Others
• Other duties as appropriately assigned by direct supervisor.
Yêu cầu công việc
• Minimum bachelor's degree in accountancy or related fields.
• CPA/CIMA or Similar professional qualification is preferable
Job Experience:
• 5 years working experience in GL function and product costing is a plus
• Competencies:
• Accounting principles, analytical, problem solving, business acumen, accuracy, interpersonal and communication
Knowledge and Skills:
• Experience of working in a Multi-National Company - Matrix Organization
• Knowledge of ERP including D365 F&O, e-Oracle, HFM, Hyperion or other Accounting Applications
• Knowledge of accounting principles for both local VAS, IAS, IFRS or USGAAP.
• Preferability for Manufacturing work experience
• Computer literate preferably in Microsoft offices
• English communication- written and spoken.
• Analytical / Good presentation skill/ Self-Driver
Quyền lợi được hưởng
A short-term incentive
Chăm sóc sức khoẻ
Healthcare: Employee (after 6 months working service)
Nghỉ phép có lương
Annual leave: 14 days per year
Xem thêm
Công ty TNHH Du lịch và Thương mại Sông Hồng được thành lập từ năm 1997. Trải qua hơn 20 năm thành lập và phát triển, công ty chúng tôi đã có những bước thành công vượt bậc, đặc biệt là trong những năm gần đây. Hiện nay, Công ty đã phát triển thành công các hạng mục kinh doanh đa ngành nghề theo mô hình Tổng Công ty.
TRỤ SỞ CHÍNH Với diện tích: 6531 m2. Nằm ở vị trí giao thông thuận lợi và mật độ dân cư đông. Công ty Sông Hồng hiện đang cho thuê mặt bằng showroom cho nhiều hãng xe nổi tiếng như: BMW, MAZDA, PIAGGIO, YAMAHA, YADEA, VINFAST,…
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Party
Lịch sử thành lập
- 2015: Ký kết hợp đồng Gamuda Land về hợp tác đầu tư
- 1997: Chính thức thành lập Công ty TNHH Du lịch và Thương mại Sông Hồng
Mission
Chúng tôi đang tập trung nhiều nguồn lực, tạo sự liên kết với nhau trên mọi phương diện, nỗ lực hết khả năng để đem lại sự thỏa mãn cho khách hàng.