Việc làm RỒNG Á CHÂU

Cập nhật 06/12/2024 09:47
Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY TNHH GIAO NHẬN THƯƠNG MẠI RỒNG Á CHÂU
Payable Accountant
RỒNG Á CHÂU
50 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 04/12/2024
Hạn nộp hồ sơ: 04/01/2025
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: Trên 1 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Bình Dương

Phúc lợi

  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương

Mô tả Công việc

1. Job Overview

Financial accounting / Payable accounting

2. Key responsibilities and accountabilities:

2.1. Receive and check the accuracy and legality of the invoice following the requirements from the regulation and internal policy.

· Make sure that the company name, tax code, and company address of each invoice are corrected

· Check the description in invoices, the VAT tax rate to match the nature of the transaction, be legal and deductible

· Contact the supplier for the illegal invoice, and follow up until receiving the accurate invoice

· Make sure that all invoices are recorded in the Tax system of the Government

· Verify the supplier to avoid processing the invoice for block suppliers from the tax department.

2.2. Collect the supporting document and follow up with the end-user to get the full set of supporting documents. Ensure that all supporting documents follow company policy and tax regulations. They should be accurate and clearly describe the nature of the invoice.

2.3. Prepare the direct posting form (provide the account number and cost center) for non-PO transaction

2.4. Prepare the documents to support weekly payment to the supplier on time and accurately

2.5. Work with the Share Service Center team (Colombo - Sri Lanka) to make sure cost properly and accurately classification

2.6. Review GRIR, track GRIR report, and work with the Procurement team and end user to collect invoices

2.7. Prepare monthly VAT report.

2.8. Call vendors to verify the change/new creation of the vendor master for Internal Audit purposes

2.9. Filing AP documents and contracts

2.10. Support to work with External Audit & Tax Audit to ensure a smooth audit.

2.11. Assist in implementing appropriate processes and guidelines to ensure compliance with IFRS, and VAS requirements.

2.12. Other tasks and responsibilities as assigned

2.13. Adhere to Company quality systems

2.14. Adhere to Company Safety Rules

3. Organization Structure:

3.1. Main interaction:

3.1.1. Camso Vietnam:All of departments

3.1.2. Regional / Global Camso: SSC & Corporate Finance team

3.1.3. External: Audit firm / Tax office / Finance & Accounting Department of suppliers & customers

3.2. Supervisor: No

Yêu Cầu Công Việc

4. Education and working experience required

4.1. Education: Bachelor's degree in Accounting or Finance

4.2. Experience:

4.2.1. Professional experience: Prefer 1 year of experience in Accounting or Financial

4.2.2. Leadership experience: N/A

5. Competencies required

Technical knowledge

  • Local Accounting & IFRS
  • Tax

Skills

  • Analytical
  • Organizing & planning
  • Multi-tasking

6. Prerequisites for the assignment

Language Intermediate communication in English (verbal and written)

MS Office and other applications

  • Proficient in Microsoft Office Word and Excel
  • SAP

Others:

  • Eager to get the job done, exceeding expectations
  • Strong work ethic: High integrity and honesty

Địa điểm làm việc

Bình Dương
No. 5 VSIP II-A, Street 23, Vietnam Singapore Industrial Park II-A, Tan Uyen Town, Binh Duong Province

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

CÔNG TY TNHH GIAO NHẬN THƯƠNG MẠI RỒNG Á CHÂU
RỒNG Á CHÂU Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
273B Tôn Đản, Phường 15, Quận 4, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam
  • Asia Dragon là một công ty thuộc ngành Giao nhận -  Vận Tải được thành lập vào năm 2009. Chuyên dịch vụ khai báo thủ tục hải quan, vận chuyển quốc tế và nội địa đa phương thức.
  • Với đội ngũ nhân viên có kinh nghiệm nhiều năm trong lĩnh vực giao nhận, được phân bổ tại các nhà máy, cảng biển, sân bay và vùng trọng điểm các khu công nghiệp Đồng Nai, Bình Dương, Bình Phước...thực hiện công việc giao nhận, thủ tục khai báo hải quan thuộc nhiều loại hình xuất nhập khẩu kinh doanh, gia công, sản xuất xuất khẩu, phi mậu dịch….
  • Phương châm " lợi ích của khách hàng là nhiệm vụ của chúng tôi ", Asia Dragon luôn cố gắng mang lại cho Quý khách hàng sự an tâm, tin tưởng với nghiệp vụ và cách làm việc chuyên nghiệp, luôn lắng nghe những ý kiến đóng góp đầy thiện chí, cũng như những lời phê bình nghiêm túc để chúng tôi nâng cao chất lượng phục vụ, nâng cao sức cạnh tranh, để mang lại sự phục vụ tốt nhất đến Quý khách hàng.

Những nghề phổ biến tại RỒNG Á CHÂU

Bạn làm việc tại RỒNG Á CHÂU? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo RỒNG Á CHÂU

RỒNG Á CHÂU

Click để đánh giá