Việc làm RỒNG Á CHÂU

Cập nhật 06/12/2024 09:47
Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY TNHH GIAO NHẬN THƯƠNG MẠI RỒNG Á CHÂU
Export Import Specialist (7-months contract)
RỒNG Á CHÂU
50 việc làm 3 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: 20 - 25 triệu
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 02/12/2024
Hạn nộp hồ sơ: 27/12/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức, Thời vụ/ Nghề tự do
Kinh nghiệm: 2 - 10 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Chế độ bảo hiểm
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương

Mô tả Công việc

I. IMPORT:

· Execute Import activities smoothly & efficiently

· Cross-check, control import documents for import clearance procedure.

· Reconcile import Purchase order, payment to suppliers, vendors on time.

· Supervise Import customs clearance with 3rd logistics provider

· Reconcile import materials quantity and export quantity on customs system.

· Cross check payment term, Ocean freight cost, logistics cost for import routines

· Ensure import documentation to comply with Finance & Tax compliance, customs regulations.

· Manage logistics cost to ensure compliance, saving and continuously improve efficiency.

II. EXPORT:

· Execute export activities in 2 factories smoothly & efficiently (Finished goods, POCM)

· Export order management (demand planning, vessel booking, logistics arrangement...)

· Manage export loading plan to ensure export orders to be delivered IN FULL & ON TIME.

· Supervise export customs clearance

· Reconcile import materials quantity and export quantity on customs system, financial requirement.

· Master data setup for new export order or customer.

· Ensure export documentation to comply with Finance rules/ customs regulations.

· Preparing documents to apply for Certificate of Origin issuance

· Deal with Customs office if any issue in export declaration

· Cross check payment term, Ocean freight cost, logistics cost for export routines.

· Manage logistics cost to ensure compliance, saving and continuously improve efficiency.

III. TEAM PERFORMANCE & REPORT

· Provide visible /useful reports to relevant departments regarding to Import Export for business decision.

· Understand the customs laws/regulations, update new customs laws to management

IV. OTHER ASSIGNEMENTS:

· Assist managers and other functions in project execution

· Assist line manager in integration & optimization of business process & tools

· Monthly and yearly reconciliation for import and export activities with finance.

Yêu Cầu Công Việc

  • BS degree in international business, foreign trade field, external business economics. 
  • Minimum 2 year experience in import-export, int’l logistics field.
  • 1 year experience in multinational corporation or foreign company.
  • Proficient in English
  • Proficient skills in MS Office (Word, excel, PPT, outlook…) 
  • Understand basics Viet Nam customs law for import/ export.
  • C/O issuance  knowledge
  • Incoterms knowledge
  • Import duty knowledge
  • International logistics knowledge
  • Experienced in import & export customs clearance activities 
  • Effective communication, administrative, and interpersonal skills
  • Work well under high pressure, both in teamwork and independence.
  • Have focused, detailed and disciplined approach to tasks
  • Time management
  • Customer-service mindset.
  • Self-motivated 

AB InBev - Data Protection PolicyAnheuser-Busch InBev Vietnam Brewery Co., Ltd (“AB InBev”) hereby undertakes to use the personal data received from the candidate for the recruitment process at AB InBev. AB InBev shall not provide or disclose personal data to external organizations without prior consent from the candidate.

To Applicants

Once you continue with the application process, this indicates that you hereby give your consent to AB InBev for processing the personal data that you are providing AB InBev.

Địa điểm làm việc

Hồ Chí Minh
58 Võ Văn Tần, phường 6, Quận 3, Hồ Chí Minh

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: 20 Tr - 25 Tr VND
Khu vực
Báo cáo

CÔNG TY TNHH GIAO NHẬN THƯƠNG MẠI RỒNG Á CHÂU
RỒNG Á CHÂU Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
273B Tôn Đản, Phường 15, Quận 4, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam
  • Asia Dragon là một công ty thuộc ngành Giao nhận -  Vận Tải được thành lập vào năm 2009. Chuyên dịch vụ khai báo thủ tục hải quan, vận chuyển quốc tế và nội địa đa phương thức.
  • Với đội ngũ nhân viên có kinh nghiệm nhiều năm trong lĩnh vực giao nhận, được phân bổ tại các nhà máy, cảng biển, sân bay và vùng trọng điểm các khu công nghiệp Đồng Nai, Bình Dương, Bình Phước...thực hiện công việc giao nhận, thủ tục khai báo hải quan thuộc nhiều loại hình xuất nhập khẩu kinh doanh, gia công, sản xuất xuất khẩu, phi mậu dịch….
  • Phương châm " lợi ích của khách hàng là nhiệm vụ của chúng tôi ", Asia Dragon luôn cố gắng mang lại cho Quý khách hàng sự an tâm, tin tưởng với nghiệp vụ và cách làm việc chuyên nghiệp, luôn lắng nghe những ý kiến đóng góp đầy thiện chí, cũng như những lời phê bình nghiêm túc để chúng tôi nâng cao chất lượng phục vụ, nâng cao sức cạnh tranh, để mang lại sự phục vụ tốt nhất đến Quý khách hàng.

Những nghề phổ biến tại RỒNG Á CHÂU

Bạn làm việc tại RỒNG Á CHÂU? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo RỒNG Á CHÂU

RỒNG Á CHÂU

Click để đánh giá