Our Company reflects the diversity of our employees. At TotalEnergies, the wide variety of talents drives our competitiveness, our ability to innovate, and our attractiveness. Therefore, we welcome differences in age, disability, gender reassignment, pregnancy/maternity, race, religion, beliefs, sex, sexual orientation, and family/parental status. We believe Diversity makes us better. *Key Activities: Social & Health, Healthcare - Prepare monthly/quarterly/annual, one-off allowance, sick leave, maternity leave reports to SI Authority - Responsible for SI registration, update & certification as well as SI procedure required for staff left - Update employees list for Insurer and coordinate with for healthcare claim Payroll & other related process assistance - Perform as payroll preparer as per payroll process - Prepare payment for Local & Expatriates salary to ensure the payment on time - Prepare cost report & account reconciliation process - Build up annual payroll budget for TEMV & consolidation report for MSVN Personal Income Tax - Prepare monthly/ annually income tax report for local and liaise with consultant for expats PIT - Prepare payment for Expatriates PIT to Tax Department - Tax receipt issue and related reports to Tax Department - Register Tax code for new employee, dependent relief declaration & other related process Employment contract management - Manage employment contract status, liaise with department head in prepare new labor contract and renewal process Separation process - Prepare final package calculation for staff left & follow-up payment - Follow-up exit form & ensure all exit procedures be completed Labor & headcount reports - Perform periodic/bi-annual Labor report to the Government and internal HC reports HR General Admin. - Be responsible for HR filling system including creation and updating them - Be in charge of monthly headcount and relevant reports - Manage payroll software system and reports - Assist company in events Fulfill other tasks and/or assignments requested by the line managers whom the employee directly/indirectly reports to, and/or tasks requested by the board of management
Yêu cầu công việc
- Graduated from Human Resources, Business Administration or relevant majors. - Have at least 2 years of experience in Compensation & Benefit, Payroll or Accounting. - Have knowledge of local Labor Law. - Good communication & interpersonal skills. - Ability to speak fluency both English and Vietnamese. - Proficiency in MS Office, especially in MS Excel. - Attention to details with good numeric skill as well as ability to work with data. - Sense of confidentiality and working independent.
Quyền lợi được hưởng
Thưởng 13th month of salary + Performance Bonus + Healthcare Insurance. Nghỉ phép có lương Annual Leave + Sick Leave + Urgent Leave Đào tạo Mobility/Training and Development Program
273B Tôn Đản, Phường 15, Quận 4, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam
Asia Dragon là một công ty thuộc ngành Giao nhận - Vận Tải được thành lập vào năm 2009. Chuyên dịch vụ khai báo thủ tục hải quan, vận chuyển quốc tế và nội địa đa phương thức.
Với đội ngũ nhân viên có kinh nghiệm nhiều năm trong lĩnh vực giao nhận, được phân bổ tại các nhà máy, cảng biển, sân bay và vùng trọng điểm các khu công nghiệp Đồng Nai, Bình Dương, Bình Phước...thực hiện công việc giao nhận, thủ tục khai báo hải quan thuộc nhiều loại hình xuất nhập khẩu kinh doanh, gia công, sản xuất xuất khẩu, phi mậu dịch….
Phương châm " lợi ích của khách hàng là nhiệm vụ của chúng tôi ", Asia Dragon luôn cố gắng mang lại cho Quý khách hàng sự an tâm, tin tưởng với nghiệp vụ và cách làm việc chuyên nghiệp, luôn lắng nghe những ý kiến đóng góp đầy thiện chí, cũng như những lời phê bình nghiêm túc để chúng tôi nâng cao chất lượng phục vụ, nâng cao sức cạnh tranh, để mang lại sự phục vụ tốt nhất đến Quý khách hàng.