Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
IT COORDINATOR (IDENTITY & ACCESS MANAGEMENT) - work at Ho Chi Minh city
RỒNG Á CHÂU
50 việc làm
1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương:
Thỏa thuận
Chức vụ:
Nhân viên
Ngày đăng tuyển:
09/12/2024
Hạn nộp hồ sơ:
05/01/2025
Hình thức:
Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm:
2 - 4 năm
Số lượng:
1
Giới tính:
Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh
Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
SUMMARY:
The Identity and Access Management Coordinator is responsible for managing user access rights and identities within the company by creating, modifying, and deactivating accounts. The coordinator ensures appropriate access levels are granted based on roles and responsibilities while adhering to security policies and compliance regulations working closely with various departments to maintain data integrity and user access control across systems
RESPONSIBILITIES AND DUTIES:
1.User Account Management:
- Provisioning and de-provisioning user accounts based on employee lifecycle events (hire, promotion, termination).
- Hire – verify from Dayforce title, site, role in Active Directory for initial software needs and SharePoint access.
- Promotion/Modifications – process access tickets for adding, modifying, removing access to all systems internally (SharePoint, mapped drives, e-Spider, RFQ’s) and externally (Covisint, Teamcenter, etc.)
- Termination – disable all access, suspend (delete in 30 days) Active Directory permissions. Work with Outlook administrators to share mailbox, set out of office notice, mail forwarding, etc. Update any internal SPI application workflows.
- Name/ID changes – manages name/ID changes and all associated application changes to match the new name/ID.
- Managing access levels and assigning roles to users based on their job functions.
- Reviewing and updating user access rights regularly to maintain compliance
- Performing access certification process to ensure users only have the necessary access.
2.System Administration:
- Order, track, and create purchase orders for any new software purchases managed through IT.
- Software license tracking for all IT managed applications (Microsoft User O365, Windows OS, Server OS, SQL, Visio, Project).
- Reclaims all software licenses from separated users to be applied to new application requests.
- Troubleshooting access issues and resolving user access requests.
3.Compliance and Auditing:
- Conducting regular access audits to identify potential security risks.
- Ensuring adherence to data privacy regulations and industry standards.
- Generating reports on user activity for compliance purposes.
4.Collaboration and Communication:
- Working with HR to manage employee data and access changes.
- Collaborating with application owners to define access requirements for new applications.
- Communicating Identity and Access Management policies and procedures to end users and stakeholders.
Yêu Cầu Công Việc
REQUIRED KNOWLEDGE, SKILLS AND ABILITIES:
- Working hour from 3PM to 11: 30 PM- 6 days a week (Monday to Saturday)
- Good English comminication is a must (working directly with American team)
- Strong understanding of Identity and Access Management concepts.
- Knowledge of security best practices and compliance regulations.
- Excellent analytical and problem-solving skills.
- Strong communication and collaboration skills to work with diverse teams. Associate Degree recommended and a minimum of two years’ experience in software licensing administration, or equivalent experience.
- Experience with Microsoft Active Directory, Microsoft Exchange Admin., Teams Admin, Azure, and FlexLM.
- Possess the ability to gather and analyze information and make decisions from a limited number of choices as demonstrated by a minimum score of 50 on the Wonderlic Select Assessment (traditional score of 20 on the cognitive portion) .
- Agreement to complete all post-hire required training.
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 24 - 55
- Lương: Cạnh tranh
Khu vực
RỒNG Á CHÂU
Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
273B Tôn Đản, Phường 15, Quận 4, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam
- Asia Dragon là một công ty thuộc ngành Giao nhận - Vận Tải được thành lập vào năm 2009. Chuyên dịch vụ khai báo thủ tục hải quan, vận chuyển quốc tế và nội địa đa phương thức.
- Với đội ngũ nhân viên có kinh nghiệm nhiều năm trong lĩnh vực giao nhận, được phân bổ tại các nhà máy, cảng biển, sân bay và vùng trọng điểm các khu công nghiệp Đồng Nai, Bình Dương, Bình Phước...thực hiện công việc giao nhận, thủ tục khai báo hải quan thuộc nhiều loại hình xuất nhập khẩu kinh doanh, gia công, sản xuất xuất khẩu, phi mậu dịch….
- Phương châm " lợi ích của khách hàng là nhiệm vụ của chúng tôi ", Asia Dragon luôn cố gắng mang lại cho Quý khách hàng sự an tâm, tin tưởng với nghiệp vụ và cách làm việc chuyên nghiệp, luôn lắng nghe những ý kiến đóng góp đầy thiện chí, cũng như những lời phê bình nghiêm túc để chúng tôi nâng cao chất lượng phục vụ, nâng cao sức cạnh tranh, để mang lại sự phục vụ tốt nhất đến Quý khách hàng.
Những nghề phổ biến tại RỒNG Á CHÂU
Bạn làm việc tại RỒNG Á CHÂU? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn
RỒNG Á CHÂU
Click để đánh giá