About Grab and Our Workplace
Grab is Southeast Asia's leading superapp. From getting your favourite meals delivered to helping you manage your finances and getting around town hassle-free, we've got your back with everything. In Grab, purpose gives us joy and habits build excellence, while harnessing the power of Technology and AI to deliver the mission of driving Southeast Asia forward by economically empowering everyone, with heart, hunger, honour, and humility.
Job Description
Get to Know the Team
The Grab Commercial & Support team drives business growth and ensures customer satisfaction. We collaborate with other departments and monitor performance metrics to improve commercial programs and provide exceptional service experiences.
Get to Know the Role
This role is necessary for optimizing sales processes and supporting the sales team can achieve their targets. Main responsibilities include implementing sales strategies, analyzing performance metrics, providing operational support, and collaborating with other departments to ensure cohesive sales programs.
- You will report to the Manager - Regional Commercial Ops, GFB
- You will work onsite at Ho Chi Minh City.
- Work within Grab For Business (GFB) GrabGifts (GG), and other Grab departments.
- Manage Vietnam's pre-billing operations, focusing on execution and performance indicators.
- Lead pre-billing efforts to calculate invoices for Vietnam clients.
- Increase pre-billing processes by working with BPIA, GFB product, and tech teams.
- Map and improve manual workflows in collaboration with the BPIA team.
- Develop automated billing solutions with the GFB product and tech teams.
- Handle billing disputes with the collections team
- Partner with other teams to enhance upstream and downstream processes to meet OKRs.
- Ensure compliance with sales operations processes in collaboration with Central Ops.
- Oversee onboarding, adoption, and governance of Salesforce CRM for sales teams.
- Monitor and improve Salesforce CRM data integrity and quality per SOPs.
- Lead internal projects to improve sales processes and integrate systems.
What Essential Skills You Will Need
- English speaking and writing proficiency for engaging with regional partners in Southeast Asia.
- 2-4 years in sales or commercial operations within B2B, SaaS, enterprise, corporate, or startup environments.
- Track record in data analysis and enhancing operational efficiency.
- Grow in a VUCA (Volatile, Uncertain, Complex, Ambiguous) environment with integrity and respect.
- Experience with using client experience tools like Salesforce CRM.
- Comfortable with data analysis.
- Familiarity with the Southeast Asia market.
Life at Grab
We care about your well-being at Grab, here are some of the global benefits we offer:
- We have your back with Term Life Insurance and comprehensive Medical Insurance.
- With GrabFlex, create a benefits package that suits your needs and aspirations.
- Celebrate moments that matter in life with loved ones through Parental and Birthday leave, and give back to your communities through Love-all-Serve-all (LASA) volunteering leave
- We have a confidential Grabber Assistance Programme to guide and uplift you and your loved ones through life's challenges.
- Balancing personal commitments and life's demands are made easier with our FlexWork arrangements such as differentiated hours
We are committed to building an inclusive and equitable workplace that enables diverse Grabbers to grow and perform at their best. As an equal opportunity employer, we consider all candidates fairly and equally regardless of nationality, ethnicity, religion, age, gender identity, sexual orientation, family commitments, physical and mental impairments or disabilities, and other attributes that make them unique.
Grab là ứng dụng đặt xe tiện lợi được yêu chuộng nhất Đông Nam Á với mục đích mang đến cho người dùng các dịch vụ vận chuyển nhanh chóng, bằng cách kết nối hơn 10 triệu hành khách với 185,000 tài xế trong khắp khu vực.
Ứng dụng của Grab cung cấp 5 loại hình dịch vụ vận chuyển bao gồm taxi, xe hơi riêng, xe ôm và giao hàng trên khắp Singapore, Malaysia, Thailand, Philippines, Việt Nam và Indonesia.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia đầy đủ BHXH, BHYT
- Được đóng bảo hiểm PVI
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Thể thao(CLB)
- Party cuối năm
Lịch sử thành lập
- Năm 2014, Grab ra mắt dịch vụ gọi xe kéo theo mô hình "GrabTaxi" tại Việt Nam, bắt đầu cung cấp dịch vụ gọi xe qua ứng dụng điện thoại di động.
- Năm 2015, Grab mở rộng hoạt động tại thành phố Hồ Chí Minh.
- Năm 2017, Grab mua lại Uber tại khu vực Đông Nam Á, gồm cả Việt Nam, trở thành nhà cung cấp dịch vụ gọi xe hàng đầu tại thị trường Việt Nam.
- Năm 2018, Grab mở rộng dịch vụ "GrabFood" vào tháng 6, đưa vào hoạt động cung cấp đồ ăn đến tận nhà cho khách hàng.
- Năm 2020, Grab khai trương Grab Ventures Velocity tại TP.HCM, là trung tâm khởi nghiệp công nghệ với mục tiêu hỗ trợ và đẩy mạnh phát triển các công ty mới trong lĩnh vực công nghệ và dịch vụ di động.
- Năm 2021, Grab công bố kế hoạch IPO (Initial Public Offering) để niêm yết trên Sàn giao dịch chứng khoán Mỹ Nasdaq, trở thành một công ty niêm yết công khai.
- Hiện tại, Grab tiếp tục mở rộng hoạt động không chỉ trong lĩnh vực gọi xe, mà còn tập trung vào các dịch vụ khác như giao hàng, dịch vụ thanh toán di động, giao thông thông minh và các giải pháp công nghệ khác.
Mission
Sứ mệnh của Grab là đưa Đông Nam Á tiến về phía trước bằng cách tạo ra thêm nhiều cơ hội kinh tế cho tất cả mọi người
Review GRAB
Nhân viên được thuê qua công ty bên ngoài (Talentnet, Adecco) lương rất thấp, deal lương rất hên xui và tùy đợt
Môi trường tốt, không thức khuya, dậy sớm, không drama, lương ở mức ổn nhưng benefit tốt
Có nhiều cơ hội để tham gia vào nhiều dự án khác nhau. (GL)