Are you a kid at heart looking to build a career with a leading global children's toy, entertainment and digital gaming company?
At Spin Master, our unwavering commitment to open mindedness, integrity and innovation is a great part of what has made us an industry leader. How do we stay ahead of the pack? By hiring the best and brightest minds—and that’s why we want you!
Job Description
What will you work on?
Carry out full product development activities and provide engineering support at vendors for engineering builds and debug to meet the product specifications, cost and schedule.
How will you create impact?
- Support and grow our RC/Robotics/Boys/Activities/Games/Girls Preschool business.
- To work with vendors and Headquarter on the product design to hit the target cost.
- Handle the consigned material and special components sourcing and cost negotiation.
- Assist sourcing, MOQ and cost negotiation on new material.
- Provide technical support and debug as needed.
- Provide support to the internal group on any production output issues and material authorization review.
- Monitor the schedule and on-site support from development start to OBS.
- Provide manufacturing support as needed after Production Start.
- Perform ad hoc assignments as requested.
- Bachelor’s degree in mechanical /Electrical Engineering or related discipline;
- At least 6-8 years’ experience in the toy industry or consumer electronics products and handled project independently for at least 5 years;
- Multi-national company experience is a must;
- Has knowledge in toy industry standards for different age group;
- Able to review 3D models and provide design input thru DFMEA/DFM/DFA;
- Understand injection molding tool construction and molding parameters;
- Able to troubleshoot injection molding defects and provide corrective actions;
- Understand surface decoration like spray painting, tampo printing, heat transfer;
- Understand assembly process like ultrasonic welding, gluing, heat staking;
- Possesses strong troubleshooting skill and familiar with Fishbone Diagram, 5 WHY analysis, Defect Mapping, DOE analysis;
- Ability to provide risk assessment and mitigation plan;
- Very hands on and data driven;
- Strong project management skill and communication skill;
- Able to conduct and chair meeting thru Zoom or video conference;
- Able to transform vision into clear strategy, goal and objectives;
- Familiar with licensed product process and approval;
- Able to work from concept drawing through development until production;
- Possesses superior problem-solving skills, and independent decision-making abilities, all while operating in an extremely demanding, fast-paced team setting;
- Has knowledge in the toys industry standards for different countries;
- Communications skills in English is a must and Mandarin/Cantonese is an added advantage.
What You Can Expect From Us
Our mission is to Make Life More Fun with a vision to push the boundaries of innovation, creativity, and fun.
- Growth and Career Opportunities
- Flexible Work Hours
- Innovation, Collaboration and Fun
- Comprehensive Benefits
- Other fun Perks!
Spin Master is a fast-paced, hands-on organization that provides many great opportunities for impactful decision-making; though our challenging start-up atmosphere isn’t for everyone, we have a proven record of opportunities for future advancement and internal transfers for our passionate and results driven team.
Everyone is welcome in our sandbox and we are committed to an accessible and inclusive hiring process that provides reasonable accommodation to all applicants.
Spin Master strives to create an accessible and inclusive application and selection process and is committed to working with and providing reasonable accommodation to job applicants who may require provisions to participate in the recruitment, selection and/or assessment processes. Should you require an accommodation, please contact our Talent Acquisition team, by email at [email protected] or by phone at +852 23138439 and we will work with you to meet your accessibility needs.
We do appreciate all interest; however only those selected for interview will be contacted.
KOTRA ra đời vào năm 1962 và cho đến nay đã hình thành và phát triển hệ thống các văn phòng ở nước ngoài gồm 94 trung tâm được gọi là KBC (Trung tâm Thương mại Hàn Quốc) tại 69 quốc gia trên thế giới. KOTRA giữ vai trò là người dẫn đường trong hoạt động xúc tiến thương mại và đầu tư của Hàn Quốc và cung cấp các dịch vụ hỗ trợ kinh doanh và đầu tư ở nước ngoài cho các doanh nghiệp Hàn Quốc. KOTRA Hanoi KBC được thành lập vào năm 1996 và từ đó đến nay luôn nỗ lực hết mình để đẩy mạnh giao lưu thương mại và đầu tư giữa Hàn Quốc và Việt Nam. Từ tháng 8/2018, KOTRA Hanoi vinh dự trở thành trụ sở chính của KOTRA khu vực Đông Nam Á và Châu Đại Dương, phụ trách hoạt động xúc tiến thương mại của khu vực.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 1962
Mission
Luôn nỗ lực hết mình để đẩy mạnh giao lưu thương mại và đầu tư giữa Hàn Quốc và Việt Nam. Từ tháng 8/2018, KOTRA Hanoi vinh dự trở thành trụ sở chính của KOTRA khu vực Đông Nam Á và Châu Đại Dương, phụ trách hoạt động xúc tiến thương mại của khu vực.
Review Kotra
NICE and a wonderful job I have ever had in my career
A mix of Korean and host country's cultures