Company Description
Since its founding in 1995, MP Logistics has become the leading freight forwarding and trusted logistics solutions provider in Vietnam. With a focus on serving various sectors including automotive, technology, retail, cold chain, healthcare, and industrial, we deliver best-in-class logistic solution services across our integrated network. Our mission is to provide convenient, one-stop solutions for leading brands in Vietnam and around the world.
Role Description
This is a full-time on-site role as an Assistant to the President at MP Logistics in Ho Chi Minh City. The Assistant will be responsible for supporting the President in day-to-day tasks related to business negotiation, communication, administration, and strategic planning.
Qualifications
- Strong business negotiation and strategic planning skills
- Effective communication skills, both written and verbal
- Proficient in administrative tasks
- Excellent negotiation skills
- Ability to prioritize and multitask
- Ability to work independently and as part of a team
- Bachelor's degree in Business Administration or related field
JOB DESCRIPTION
· Arranging schedule, make appointment with partner and Customer. Note and remind the calendar at the last time of day and everyday early morning to Chairwoman.
· On behalf of Chairwoman work with partner, Customer via email/ make call to communicate the relate in works as assign
o Receive and review all documents from various departments and process to Chairwoman’s approval.
o Arranging meeting, prepare documents, inform to relevant divisions meeting information. Contact and confirm to partners: date, time, meetings whom if it is external meeting and inform for Board of Director. Welcome guests and inform Chairwoman of the presence of guest. Attend meetings take note or make meeting minutes and write reports.
· Supporting on procedure of oversea/domestic business trips for Chairwoman and the board of Director (such as booking airticket/ hotel, looking for distancing information from the airport to hotel and customers `s office, how to get to the places during business trip abroad, the weather in where is coming… conduct the finance processing for advance and payment…)
· Receive information assigned, creating announcements, letter paper… release and inform to involve departments, follow up and report implement result.
o Communicate directions of the Chairwoman to other relevant departments; receive feedback for Chairwoman.
o Management and storage of documents related to Chairwoman.
Legacy Yên Tử - MGallery Khách sạn boutique cá tính cho trải nghiệm du lịch đáng chú ý Hãy chuẩn bị để bị mê hoặc trong lòng Thiền tông Trúc Lâm với Legacy Yên Tử, MGallery by Sofitel. Nằm ở Thành phố Uông Bí, chỉ trong vòng một giờ lái xe từ Vịnh Hạ Long và Sân bay Cát Bi, thiết kế thế kỷ 13 của nó đặt bối cảnh cho kỳ nghỉ, thiền định hoặc chuyến đi khuyến khích của bạn. Khách sạn nằm dưới chân núi Yên Tử, đối diện làng Yên Tử với các hoạt động trekking và tâm linh có sẵn. Toàn bộ khách sạn được thiết kế với sự sang trọng ngoạn mục, mang di sản lịch sử, văn hóa và tinh thần của triều Trần thông qua nghề thủ công truyền thống. Du khách có thể thưởng thức tuyển chọn các món ăn Việt Nam và quốc tế thú vị tại Nhà hàng Thọ Quang và Quán Bar Thiên Quan, hoặc thư giãn trong bầu không khí quyến rũ của Am Tue Tinh Wellness. Núi Yên Tử sợ hãi là cái nôi của Thiền tông Trúc Lâm ở Việt Nam được thừa hưởng nền văn hóa và tinh thần lịch sử phong phú từ triều đại nhà Trần. Đây là địa điểm lý tưởng để trekking cũng như du lịch tâm linh với rừng tự nhiên và cảnh quan đẹp.