Các phòng ban đang tuyển dụng tại SAIGON CO.OP

Buôn bán/ Kinh doanh
Lao động có tay nghề và sản xuất
Hành chính
An ninh - Bảo vệ
Kỹ thuật
Quản lý sản phẩm & dự án
Marketing/ Truyền thông
Tài chính - Kế toán
Dịch vụ khách hàng
Công nghệ thông tin
Nghệ thuật - Thiết kế
Vận tải
Dịch vụ bán lẻ và thực phẩm
Nghiên cứu và Khoa học

Việc làm SAIGON CO.OP

Cập nhật 12/02/2025 19:52
Tìm thấy 19 việc làm đang tuyển dụng
LIÊN HIỆP HỢP TÁC XÃ THƯƠNG MẠI TP. HỒ CHÍ MINH
Head of Accounting and Taxation (40000286)
SAIGON CO.OP 4.1★
10 đánh giá 902 việc làm 2 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 25/10/2024
Hạn nộp hồ sơ: 02/12/2024
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: 14 - 15 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Job Purpose

The job holder responsible for:

Requirements

Manage accounting và tax areas in compliance with regulatory requirements, internal requirements and Bankwide strategy. Ensure the accounting system is transparent and compliant with Accounting standards and Law. Specifically:

  • Issue và manage finance và accounting policy
  • Manage the Bank’s GL, separate and consolidated financial statements.
  • Manage payment, internal expense claims
  • Manage and optimize tax expense for the Bank và supervise tax reports và finalization
  • Be the contact person to deal with Tax authority, auditor, Deposit Insurance Agency, SBV’s Supervisory và Inspection, other inspectors regarding financial reporting issues
  • Execute and manage the projects related to financial accounting, finance policy, tax, Basel 2 compliance
  • Develop action plans for the function, manage resource and ensure operational excellence

Key Accountabilities (1)
  • Issue và manage finance và accounting policy
  • Issue và manage finance và accounting policy; ensure the compliance with latest regulations from MoF, SBV, Tax authority
  • Advise CFO/Board of Management on the financial policy and accounting issues.
  • Participate/Supervise the development of internal policy và procedure in the Bank with regards to accounting, finance and tax matters
  • Ensure the completeness and accuracy of accounting rules in T24 and other interface applications. Maintain the account mapping in T24 and other related systems up to date and always in compliance with regulations
  • Manage the Bank’s GL, separate and consolidated financial statements
  • Closely monitor PvàL, report to Management Board the solutions to maintain the PvàL up to the budget, yet suitable to actual situation.
  • Ensure the financial statements, auditor reports, trial balance are transparent and compliant with accounting standards and other regulatory requirements.
  • Coordinate with OnT to organize annual fixed assets stocktake in accordance with policy and procedure
  • Monitor accounting recognition for provision for credit loss, ensure compliance with regulations and in line with provision và PBT budget. Be the contact point working with other departments in the Bank (Risk, BUs, Support Units) to provide accurate forecast on significant provision movements và propose proper solutions to handle the movements
  • Participate in structuring/closing complex deals such as: debt trading, loan extension, interest discount, structured products from the accounting aspects.
  • Manage payment, internal expense claims
  • Manage the operation and all matters related to the North Payment team and South Finance team.
  • Approve payment documents, deposit and withdrawal of valuable papers to the safety vault, invoice issued by TCB as per delegation of the CEO.
  • Ensure the expenses related to economic contracts/transactions are fully recognized in a timely manner and accurately, to support Opex/Capex budget planning and management
  • Ensure the expenses are recognized accurately per AO code (in accordance with BU’s requirements) to support performance assessment and analysis at business units.

Key Accountabilities (2)
  • Manage and optimize tax expense for the Bank và supervise tax reports và finalization
  • Manage and optimize VAT, CIT, Withholding tax, PIT and other taxes for the Bank
  • Provide data and information at the request of tax inspectors, in accordance with the prevailing laws và regulations
  • Regular review tax accounting for all business units in TCB.
  • Analyse, estimate the impact of tax regulation to bank’s business, propose the solutions to optimize tax benefits for TCB and subsidiaries
  • Monitor and review foreign withholding tax related to financial derivative contracts entered by Market or contracts dealed by Centralized procurement
  • Provide tax consultancy services on strategic/important deals/contracts from time to time to maximize the tax benefit for TCB.
  • Apply the double tax avoidance treaty to optimize the tax expenses, where appropriate
  • Review, detect risk and propose solution to support subsidiaries/associate companies in dealing with tax authority
  • Review, detect risk and propose solution to deal with local tax authority at branches.
  • Be the contact person deal with Tax authority, auditor, Deposit Insurance Agency, SBV’s Supervisory và Inspection, other inspectors regarding financial reporting issues
  • Supervise, ensure the accuracy, completeness and reasonableness of regular và adhoc reports as required by the SBV, responses to Tax authority as per delegation from CEO.
  • Approve/review the accounting data provided to external counterparties by other units, to ensure consistent disclosure across the Bank
  • Be the contact person to deal with regulators such as SBV Supervisory and Inspection Agency, Tax Authority/ External auditor/Deposit Insurance Agency/Other Inspectors with matters related to financial accounting; make sure that all the noted issue are explainable and minimize the impacts of inspection results
  • Work with external auditor to finalize significant issues that impacts to the timeline and accuracy of financial statements.
  • Be the contact person to work with other regulatory bodies such as National Financial Supervisory Committee, other FI (ADB, DEG), WB, other external counterparties.

Key Accountabilities (3)
  • Execute and manage the projects related to financial accounting, finance policy, tax, Basel 2 compliance
  • Execute the implementation of projects related to Financial Reporting, Regulatory reporting, Tax and other related projects in the role of Project director. Monitor the project in terms of timeline and quality.
  • Execute Basel II project in Finance Division.
  • Participate in strategic initiatives and other BAU initiative, being responsible for all accounting và tax aspect in the initiatives
  • Develop action plans for the function, manage resource and ensure operational excellence
  • Ensure adequate and quality human resources (Resource planning và allocation, training, coaching, developing successor, and developing the mechanism for performance assessment and recognition…)
  • Prepare and implement the action plan for Financial Accounting, Financial Policy and Tax (“FA”) function which in line with overall Division strategy.
  • Be aware of operational risk in the function, coordinate with other relevant department to develop operational risk measurement and mitigations.
  • Ensure the operation is in compliance with policies, procedures, internal manuals and the agreed SLAs
  • Other tasks
  • Participate in internal training regarding financial accounting matters in TCB
  • Execute other tasks assigned/delegated by BoD, BoM, CFO

PEOPLE MANAGEMENT

  • Oversee human resources planning and execution (headcount & costs) of their function
  • Attract, onboard and retain the right talents for a high- performing team
  • Establish and communicate function and individual KRAs/ KPIs, goals, action plan, expectations and results to reporting line
  • Manage function performance & provide feedback regularly (following the annual performance management cycle);
  • Define team’s capability requirements and enable team member’s professional and personal development through capability assessment, training, coaching & feedback, mentoring, etc.
  • Motivate and recognize team members’ contributions towards the team’s shared goals
  • Identify and monitor personal, professional development and career advancement of talents in the function
  • Act as a role model and promote corporate culture at function level
  • Understand & communicate relevant HR offerings to team members.

Key Relationships - Direct Manager
Chief Finance Officer

Key Relationships - Direct Reports
Senior Manager of Tax Consulting, Senior Manager of Regulatory reporting, Senior Manager of Financial Policy, Senior Manager/Manager of Payment Accounting, Senior Manager of Financial Reporting

Key Relationships - Internal Stakeholders
Board of Directors, Executive Board, Heads of Division, Directors of Functional units, Regional Directors, Branch Directors, Head of Internal Audit, other functional Heads within Finance & Planning Division.

Key Relationships - External Stakeholders
The SBV, SBV Hanoi, National Financial Supervision Committee, External auditor, credit rating agency, Deposit Insurance Agency, TCB’s suppliers and vendors, subsidiaries & associates, Tax Authority, tax consulting firms

Success Profile - Qualification and Experiences
  • Degree/Professional: University graduate or higher majoring in economics, finance and banking; Preference will be given to candidates who have graduated with Excellence and are trained in specialized courses in financial accounting, have a master's degree or MBA, MMBF, CPA, ACCA
  • At least 14 years of experience in the field of Banking,10 years of management experience in the field of accounting/policy/tax. Having at least 5 years of experience working with TCB's Corebanking system or similar TCB.
  • English: minimum TOEIC 700 or equivalent
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
Trên 10.000 nhân viên
Địa điểm:
131 Điện Biên Phủ

Công ty Liên hiệp HTX Thương Mại thành phố Hồ Chí Minh, còn được gọi tắt là Saigon Co.op, được thành lập vào ngày 12/5/1989 theo Quyết định của UBND Thành phố Hồ Chí Minh. Công ty hoạt động trong lĩnh vực bán lẻ với các thương hiệu nổi tiếng như Co.opmart, Co.opXtra và Co.op Food. Hiện nay, Saigon Co.op đã phát triển thành một trong những tập đoàn bán lẻ lớn nhất tại Việt Nam, có hàng trăm cửa hàng và siêu thị trên toàn quốc. Công ty cũng tự hào là một trong những đơn vị hàng đầu trong hệ thống HTX Việt Nam

Chính sách bảo hiểm

  • Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHXH, BHYT, BHTN 
  • Bảo hiểm tai nạn 24/2

Các hoạt động ngoại khóa

  • Chế độ nghỉ mát và du lịch, team building hàng năm
  • Các hoạt động văn hóa, văn nghệ, thể thao dành cho CBNV
  • Các chương trình chăm lo cho con em CBCNV: Vui Tết thiếu nhi, Đêm hội trăng rằm, trao tặng học bổng, khen thưởng con CBCNV có thành tích học tập tốt,

Lịch sử thành lập

  • Năm 1989, UBND Thành phố Hồ Chí Minh có chủ trương chuyển đổi Ban Quản lý HTX Mua Bán Thành phố trở thành Liên hiệp HTX Mua bán Thành phố Hồ Chí Minh - Saigon Co.op
  • Năm 1992-1997, Saigon Co.op đã khởi đầu bằng việc liên doanh liên kết với các công ty nước ngoài để gia tăng thêm nguồn lực cho hướng phát triển của mình. Là một trong số ít đơn vị có giấy phép XNK trực tiếp của Thành phố, hoạt động XNK phát triển mạnh mẽ mang lại hiệu quả cao, góp phần xác lập uy tín, vị thế của Saigon Co.op trên thị trường trong và ngoài nước.
  • Năm 1996,  ra đời siêu thị đầu tiên của hệ thống siêu thị Co.opmart là Co.opmart Cống Quỳnh
  • Năm 1998, ghi dấu ấn một chặng đường phát triển mới của Saigon Co.op. Tái cấu trúc về tổ chức và nhân sự, tập trung mọi nguồn lực của mình để đầu tư mạnh cho công tác bán lẻ
  • Năm 2002, thành lập Co.opmart Cần Thơ - Siêu thị tỉnh đầu tiên ra đời
  • Năm 2007, thành lập Công ty Cổ phần Đầu tư Phát triển Saigon Co.op - SCID. Thành lập Công ty Cổ phần Thành Công - SC IMEX. Tham gia thành lập Công ty Cổ phần Đầu tư Phát triển hệ thống phân phối Việt Nam - VDA
  • Năm 2008, ra mắt chuỗi cửa hàng thực phẩm an toàn tiện lợi Co.opFood 
  • Năm 2010, phát triển mô hình bán lẻ trực tuyến qua truyền hình HTV Co.op
  • Năm 2012, co.opmart thay đổi Bộ nhận diện Thương hiệu mới.
  • Năm 2013, khai trương Đại siêu thị Co.opXtraplus tại Thủ Đức, TPHCM
  • Năm 2014, khai trương TTTM SenseCity
  • Năm 2015, khai trương Đại siêu thị Co.opXtra Tân Phong 
  • Năm 2016, hệ thống Co.opmart có 82 siêu thị bao gồm 32 Co.opmart ở TPHCM và 50 Co.opmart 
  • Năm 2017, Saigon Co.op và cty SCID chính thức đưa Sense Market - là chợ truyền thống kết hợp hiện đại đi vào hoạt động phục vụ nhu cầu mua sắm và giải trí của khách hàng trong và ngoài nước.
  • Năm 2018, Ra mắt mô hình cửa hàng tiện lợi 24h - Cheers. Đây là thành quả sau nhiều năm hợp tác của Saigon Co.op (Việt Nam) và NTUC FairPrice (Singapore). Saigon Co.op đạt 100 siêu thị trên cả nước, hơn 600 điểm bán với hơn 1 triệu lượt khách hàng đến tham quan và mua sắm mỗi ngày.

Mission

  • Đáp ứng nhu cầu tiêu dùng hàng ngày của khách hàng mục tiêu. 
  • Luôn đem lại cho khách hàng sự tiện lợi, an toàn và các giá trị tăng thêm
  • Luôn đem lại cho khách hàng sự tiện lợi, an toàn và các giá trị tăng thêm

Review SAIGON CO.OP

4.1
10 review

02/03/2023
IT Officer tại Hồ Chí Minh

Thưởng cũng cắt giảm luôn, hầu như không có thưởng nên các bác nào dự định hay có ý định vào đây thì nên cân nhắc.(rv)

01/11/2023
Nhân viên thu ngân tại Hồ Chí Minh

Nơi làm việc sạch sẽ, thoáng mát. Đồng nghiệp chan hoà, vui vẻ

30/10/2023
Nhân viên kinh doanh tại Hồ Chí Minh

Nơi làm việc khá thoải mái, chỉ căng thẳng mỗi khi sắp xếp và kiểm tra hạng sử dụng của hàng hóa

Những nghề phổ biến tại SAIGON CO.OP

Bạn làm việc tại SAIGON CO.OP? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo SAIGON CO.OP

SAIGON CO.OP

Click để đánh giá