Mô tả công việc
About The Job:
Our Merchandising Executive will play a pivotal role in managing and coordinating customer orders, serving as the primary liaison between clients and internal departments. This role involves handling customer inquiries, understanding client needs, and ensuring seamless order execution while fostering strong client relationships.
What You’ll Do:
· Customer Inquiry Management
o Receive, process, and provide necessary information to fulfill customer inquiries
o Accurately identify client needs and product requirements relating to technical specifications, quality standards, delivery expectations, cost parameters, and more.
o Assess internal capabilities, such as product technical feasibility, production capacity, quality standards, to determine if orders can be fulfilled to customer specifications
· Order Coordination and Execution
o Construct and coordinate comprehensive order execution plan, clearly identifying necessary milestones, timelines, and people-in-charge to fulfill customer orders
o Collaborate closely with internal departments such as Research & Development, Planning, Production, and Quality Assurance, to ensure customer requirements and delivery timelines are met
o Communicate promptly and transparently with customers to provide updates on progress, address any potential issues proactively, and maintain positive relationships
· Customer Demand Analysis
o Collect, consolidate, and maintain an overview of order details, ensuring alignment between customers’ requirements and factory resources and capabilities
o Collect and analyze customer data to identify trends and provide actionable insights that can inform strategic decisions, helping shape the company’s strategy to better meet customer needs and respond to changing demand patterns
Yêu cầu công việc
This role requires strong organizational, analytical, and communication skills, as well as a deep understanding of both customer needs and internal production capabilities. The ability to coordinate across departments and maintain a customer-focused approach is crucial to ensure timely and satisfactory order fulfillment.
- Bachelors’ degree
- 0-3 years of work experience
- Excellent written and oral communication skills in English and Vietnamese
- Outstanding academic performance and strong record of extracurricular activity
- Strong analytical, problem-solving skills
- Excellent communication and interpersonal skills
- Positive attitude and a willingness to learn
Quyền lợi được hưởng
- Saturdays off
- Competive salary
- 13th salary
- Laptop provided
- Transportation from HCM, Binh Duong, Bien Hoa to the plant
Motives Vietnam Corporation là một trong những công ty cung cấp nguồn cung ứng hàng may mặc và đảm bảo chất lượng hàng đầu trên thế giới (may mặc quần áo, áo khoác ngoài, PPE & đồng phục) với văn phòng đặt tại nhiều quốc gia khác nhau. Chúng tôi chuyên sản xuất hàng may mặc và kiểm soát chất lượng tại Việt Nam. Chúng tôi giúp khách hàng xác định nhà cung cấp tốt, nhà máy tốt; cung cấp cho họ các dịch vụ kiểm soát chất lượng để đảm bảo chất lượng hàng may mặc sản xuất tại Việt Nam đáp ứng yêu cầu của khách hàng.
Chúng tôi kết hợp năng lực sản xuất và nguồn cung ứng cạnh tranh của mình với các dịch vụ đáng tin cậy, để biến ý tưởng và thiết kế của khách hàng thành những sản phẩm quần áo đặc biệt. Với các văn phòng và
Review MOTIVES VIETNAM CORPORATION
Quy trình làm việc của công ty thiếu chuyên nghiệp. Một số nhân viên của công ty đã thiếu kiến thức chuyên môn mà còn có thái độ làm việc kém nữa. Đồng nghiệp một số nhóm không thân thiện lắm.
Quản lý IT của công ty vừa thiếu kiến thức chuyên môn mà còn có thái độ làm việc kém nữa. Môi trường làm việc của công ty thì siêu toxic, nhiều drama.