Việc làm ABBANK

Cập nhật 21/10/2024 21:21
Tìm thấy 6 việc làm đang tuyển dụng
Ngân hàng Thương mại Cổ phần An Bình
MM Senior Relationship Managerment Manager (40000893)
ABBANK 2.6★
5 đánh giá 703 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 23/10/2024
Hạn nộp hồ sơ: 01/12/2024
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: 12 - 13 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Key Accountabilities (1)
  • Customer Insight
  • Collect / learn the assumptions and sources of potential customers (leads) to understand the characteristics, needs, markets, competitive banking products ... of the MM segment / key sub-segment assigned ./
  • Collect and analyze information about existing customers, operational status / methods / business plans, financial statements, ... to understand customers, needs and be able to advise on business plan for customers.
  • Products and Price:

Update and define products and price policies to advise customers:

  • Standard products and services, product packages and business programs including mobilization, credit, services, commercial finance, forex, derivative products and investment in MM customers according to TCB's regulations from time to time.
  • Price policy based on financial plan with customers (ACP) / risk (RORWA) /efficiency on risky assets (TOI / RWA)/life cycle value of customers (CLV) according to Techcombank regulations.
  • collect information, competition policy of portfolio management customers.

Key Accountabilities (2)
  • Sales and service:
  • Establish relationships with new business customers according to leads assigned or self-search
  • Manage and develop existing customer portfolio (sales, quality, structure ...), promote upsale, cross-sell to increase wallet share and portfolio quality according to TCB's strategic direction.
  • Financial consulting for customers: Coordinate with product sales departments and related units to develop overall, optimal financial solutions to ensure customers are best served according to the service model regulated by TCB from time to time.
  • Make sales and service plans with each customer through ACP and implement customer relationship strategy oriented by TCB
  • Customer care: Responsible for taking care of customers in the management list, fully implement service quality standards, commitments to quality of service according to TCB's regulations to increase customer experience and satisfaction at TCB
  • Risk management

4.1 Credit risk management

  • Be responsible for end-to-end credit risk management on the portfolio managed by the Client. Directly perform / coordinate with Risk Management Division to appraise customers;
  • Credit appraisal: Collect records, documents; check, supervise, update relevant information about customers, customer's business situation to serve customer appraisal, propose solutions and submit for approval.
  • Post-credit management: Manage, supervise after credit granting, identify early warning signs and implement risk handling instructions/directions. Manage the debt collection process for customers, participate in the debt settlement process according to regulations.

4.2.Operational Risk Management

  • Grasp and absolutely comply with regulations on operational risk management.
  • Actively identify and manage operational risks related to the customer portfolio being managed

Key Accountabilities (3)
  • Operation
  • Absolutely comply with regulations, processes, instructions ... related
  • Organization và Human Resources:
  • Develop yourself to fulfill your role and adapt to work-related changes.
  • Closely cooperate with related positions, towards the common goal of the unit and the bank.
  • Effective management:
  • Effectively manage the customers portfolio assigned according to the instructions and regulations of TCB.
  • Strictly manage business performance compared to assigned targets.
  • Other jobs
  • As assigned by the line manager

Success Profile - Qualification and Experiences
  • University degree prioritizes Economics / Finance / Banking / Business Administration / Accounting / Auditing
  • Experience: Minimum of 12 years in the field of sales, appraising business customers.
  • English: Minimum TOEIC 650 or equivalent
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
1.000 - 5.000 nhân viên
Địa điểm:
Tầng 1, 2, 3 Tòa nhà Geleximco, 36 Hoàng Cầu

Được thành lập từ năm 1993, cho đến nay Ngân hàng TMCP An Bình (ABBANK) đã và đang đóng góp cho thị trường tài chính Việt Nam một thương hiệu Ngân hàng bán lẻ thân thiện, uy tín và hiệu quả.

Cùng với sự phát triển uy tín thương hiệu, chất lượng môi trường làm việc tại ABBANK cũng liên tục được các tổ chức uy tín trong và ngoài nước đánh giá cao những năm gần đây: Năm 2021, ABBANK lọt vào danh sách 25 Thương hiệu Tài chính dẫn đầu tại Việt Nam theo công bố của Tạp chí Tài chính Forbes Việt Nam với giá trị thương hiệu ước đạt 39,4 triệu USD; ABBANK là 1 trong 10 ngân hàng ngoài quốc doanh có Chỉ số thương hiệu tốt nhất và Top 13 Ngân hàng có chỉ số thương hiệu tốt nhất (Theo báo cáo xếp hạng của Mibrand năm 2021); ABBANK cũng được tạp chí HR Asia chứng nhận là một trong những Nơi làm việc tốt nhất Châu Á kể từ năm 2020.

Ở cột mốc 30 năm thành lập, ABBANK sở hữu một nền tảng công nghệ thông tin hiện đại; đội ngũ nhân sự tâm huyết và am hiểu nghiệp vụ, cùng với đó là hệ thống sản phẩm dịch vụ giải pháp tài chính tiện ích, hiệu quả và linh hoạt với mạng lưới điểm giao dịch rộng khắp trên toàn quốc nhằm phục vụ phương châm “Khách hàng là trọng tâm”.

Chính sách bảo hiểm

  • Được hưởng chế độ Bảo hiểm theo luật lao động
  • Chương trình ABBANK CARE (chế độ đãi ngộ, phúc lợi bổ sung dành cho toàn thể cán bộ nhân viên ABBANK).

Các hoạt động ngoại khóa

  • Team Building
  • Các chương trình hội thao văn nghệ 

Lịch sử thành lập

  • Năm 1993, Ngân hàng TMCP An Bình (ABBANK) được thành lập theo giấy phép số 535/GP-UB
  • Năm 2004, Nâng cấp thành ngân hàng quy mô đô thị có vốn điều lệ 70,04 tỷ đồng
  • Năm 2005, Tập đoàn điện lực Việt Nam (EVN) trở thành cổ đông chiến lược của ABBANK
  • Năm 2006, ABBANK đã phát hành công trái phiếu của EVN cùng với ngân hàng Deutsche Bank và quỹ đầu tư Vinacapital
  • Năm 2007, ABBANK ký hợp đồng liên kết chiến lược với Agribank; trở thành thành viên của mạng thanh toán PAYNET; tăng vốn điều lệ lên 2300 tỷ đồng
  • Năm 2008, ABBANK phát triển và trưởng thành, đã có sự bứt phá mạnh mẽ về lượng từ năm 2008 đến nay. Cùng thời điểm đó, ABBANK ký kết hợp tác chiến lược với Maybank – Ngân hàng lớn nhất Malaysia; ABBANK được trao giải "Ngân hàng thanh toán quốc tế xuất sắc 2007" do Wachoviabank – một trong bốn ngân hàng lớn nhất của Mỹ trao tặng

Mission

Với sứ mệnh cung cấp các giải pháp tài chính thân thiện, hiệu quả và phù hợp với nhu cầu khách hàng, tôn chỉ hoạt động của ABBANK chính là:

  • Phục vụ khách hàng với sản phẩm, dịch vụ an toàn, hiệu quả và linh hoạt.
  • Tăng trưởng lợi ích cho cổ đông.
  • Hướng đến sự phát triển toàn diện, bền vững của ngân hàng.
  • Đầu tư vào yếu tố con người làm nền tảng cho sự phát triển lâu dài.

Review ABBANK

2.6
5 review

10/10/2024
Chuyên Viên Quan Hệ Khách Hàng Cá Nhân tại Hà Nội

Môi trường làm việc tốt, học tập được nhiều kinh nghiệm

10/10/2024
Giao dịch viên ngân hàng tại Hà Nội

Môi trường làm việc ổn, lương không cao

09/10/2024
Nhân viên tại Hà Nội

Chế độ lương thấp, thiếu chuyên nghiệp

Những nghề phổ biến tại ABBANK

Bạn làm việc tại ABBANK? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo ABBANK

ABBANK

Click để đánh giá