Việc làm Techcombank

Cập nhật 03/01/2025 00:08
Tìm thấy 72 việc làm đang tuyển dụng
Ngân hàng thương mại cổ phần Kỹ Thương Việt Nam Techcombank
Senior Officer, Customer Relationship Management - SME (40000899)
Techcombank 3.8★
143 đánh giá 791 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 26/12/2024
Hạn nộp hồ sơ: 02/02/2025
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: 5 - 6 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Job Purpose

  • The job holder responsible for construction, development and management with customers. Responsible for consulting and sales, after-sales care / follow-up, risk management, debt collection monitoring, ... for customers assigned from time to time to (SME / MSME) to achieve target assigned.

Key Accountabilities (1)
  • Customer Insight
  • Collect / learn about the opinions and potential customers (leads) to understand the characteristics, needs, markets, competitive banking products ... of MSME customer segments, SMEs / focus main customer group assigned.
  • Collect and analyze information about existing customers, operational status / methods / business plans, financial statements, ... to understand customers, needs and be able to advise on plans. business for customers.
  • Product and Pricing
  • Understand products, solutions and pricing policies for customers assigned (SME / MSME)
  • Determine price policy, suitable products to advise assigned customers (SME / MSME)
  • Proposing and participating in building products, solutions and pricing policies for customers with departments at Head Office.
  • Sale and Service

3.1 Sale Planning and Customer Care Plan

Sales and customer care planning for assigned customer categories based on business goals and customer portfolio analysis

3.2. Sale Activities and Customer Care Actions

  • Financial consulting: Consulting optimal financial solutions for customers on the basis of customer knowledge and industry developments
  • Service quality: Ensuring the provision of products and services according to the process, commitment to quality of service (TAT, SLA, ...), transferring CVP to customers, contributing to increase customer experience and satisfaction

3.3. Manage of sale activities and customer care actions

  • Monitoring, evaluating and proposing adjustments to sales and care plans for customers

Key Accountabilities (2)
  • Risk Management

4.1 Credit risk management

  • Responsible for credit risk management from end to end process with managing the customer forfolio.
  • Credit Appraisal : Credit appraisal, credit proposal, submit to competent authorities for approval
  • Post - credit management : Check after credit extension, identify early warning signs ... and ensure the correct implementation of instructions and regulations on post-loan inspection and control
  • Manage the debt collection process with customers, participate in the debt settlement process according to regulations.

4.2 Operation risk management

  • Deep understanding, implement and adhere to the regulations on operational risk management
  • Proactively identify operational risks and make recommendations to the headquarters

Key Accountabilities (3)
  • Operation
  • Perform operations in accordance with the regulations absolutely comply with the regulations, processes, instructions ... related.
  • Proactively assess / propose improvement of operating procedures to direct management / HO
  • Organization and Personel
  • Develop yourself to fulfill your role and adapt to work-related change.
  • Closely cooperating with related positions, towards the common goal of the unit and the bank.
  • Effective management
  • Effectively manage the portfolio of customers assigned in charge according to TCB's instructions, regulations and orientations
  • Strict management of business results compared to the assigned target
  • Other jobs:
  • According to the regulations and orientation of the bank and as assigned by the line managers from time to time.

Success Profile - Qualification and Experiences
Degree: University degree. Specialization in Foreign Trade / Economy / Finance / Banking is preferred

Experience: Minimum 5+ years in the field of sales / sales support for corporate customers.

English : minimum TOEIC 550 or equivalent.
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
Trên 10.000 nhân viên
Địa điểm:
Số 6 phố Quang Trung

Ngân hàng thương mại cổ phần Kỹ Thương Việt Nam (Techcombank) là một ngân hàng thương mại cổ phần của Việt Nam, được thành lập năm 1993 với số vốn ban đầu 20 tỷ đồng. Sau 30 năm không ngừng phát triển đi lên, Techcombank đang có chỗ đứng vững chắc trong ngành Ngân hàng nói chung, và trong nền kinh tế Việt  Nam nói riêng với doanh thu 27.000 tỷ đồng và hơn 10.000 nhân viên (năm 2020)

Chính sách bảo hiểm

  • Đóng BHXH theo mức cơ bản
  • Tham gia vào Techcombank Care với gói bảo hiểm Bảo Việt

Các hoạt động ngoại khóa

  • Team building
  • Du lịch hàng năm
  • Thứ 7 năng động
  • Party thường niên

Lịch sử thành lập

  • Năm 1993: Ngân hàng thương mại cổ phần Kỹ Thương Việt Nam (Techcombank) được thành lập tại Hà Nội với vốn điều lệ 20 tỷ đồng
  • Năm 1995: Tăng vốn điều lệ lên 51,495 tỷ đồng. Thành lập Chi nhánh Techcombank Hồ Chí Minh
  • Năm 1996: Thành lập Chi nhánh Techcombank Thăng Long cùng Phòng Giao dịch Nguyễn Chí Thanh tại Hà Nội. Thành lập Phòng Giao dịch Thắng Lợi trực thuộc Techcombank Hồ Chí Minh.Tăng vốn điều lệ tiếp tục lên 70 tỷ đồng.
  • Năm 1998: Trụ sở chính được chuyển sang Tòa nhà Techcombank, 15 Đào Duy Từ, Hà Nội. Thành lập Chi nhánh Techcombank Đà Nẵng tại Đà Nẵng.
  • Năm 1999: Tăng Techcombank tăng vốn điều lệ lên 80,020 tỷ đồng. Khai trương Phòng giao dịch số 3 tại phố Khâm Thiên, Hà Nội.
  • Năm 2000: Thành lập Phòng Giao dịch Thái Hà tại Hà Nội. Tăng vốn điều lệ lên: 102,345 tỷ đồng
  • Năm 2002: Thành lập Chi nhánh Chương Dương, Chi nhánh Hoàn Kiếm tại Hà Nội và các chi nhánh tại Hải Phòng, Đà Nẵng, Thành phố Hồ Chí Minh. Tăng vốn điều lệ lên 104,435 tỷ đồng
  • Năm 2003: Chính thức phát hành thẻ thanh toán F@stAccess-Connect 24 (hợp tác với Vietcombank) vào ngày 05/12/2003
  • Năm 2004: Khai trương biểu tượng mới của Ngân hàng
  • Năm 2005: Thành lập các chi nhánh cấp 1 tại: Lào Cai, Hưng Yên, Vĩnh Phúc, Bắc Ninh, T.P Nha Trang (tỉnh Khánh Hòa), Vũng Tàu..
  • Năm 2006: Thẻ thanh toán quốc tế Techcombank Visa được ra mắt
  • Năm 2007: Trở thành ngân hàng ngân hàng có mạng lưới giao dịch lớn thứ hai trong khối ngân hàng thương mại cổ phần với gần 130 chi nhánh và phòng giao dịch
  • Năm 2008: Ra mắt thẻ tín dụng Techcombank Visa Credit
  • Năm 2012: phát hành thẻ đồng thương hiệu Techcombank – Vietnam Airlines – Visa
  • Năm 2018: Techcombank được niêm yết trên sàn chứng khoán Thành phố Hồ Chí Minh.
  • Năm 2020: tổng tài sản doanh nghiệp ước tính đạt 439,6 nghìn tỷ đồng[10] với gần 11.882 nhân viên. Techcombank sở hữu 3 công ty con phụ trách các nhiệm vụ khác nhau bao gồm Công ty cổ phần Chứng khoán Kỹ thương, Công ty TNHH một thành viên Quản lý nợ, và Công ty TNHH Quản lý quỹ Kỹ thương.

Mission

Dẫn dắt hành trình số hóa của ngành tài chính, tạo động lực cho mỗi cá nhân, doanh nghiệp và tổ chức phát triển bền vững và bứt phá thành công.


Review Techcombank

3.8
143 review

22/11/2024
Lập trình viên tại Hà Nội

Review khối IT của Techcombak

18/11/2024
Nhân viên tại Hà Nội

Công ty làm marketing tốt nhưng vào làm thì cũng thấy nhiều vấn đề

18/11/2024
Nhân viên tại Hà Nội

Tâm sự của một homecomer về T đỏ và đã ra đi

Những nghề phổ biến tại Techcombank

Bạn làm việc tại Techcombank? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Techcombank

Techcombank

Click để đánh giá