Mô tả công việc
Responsible for the daily shift operations of Housekeeping including villas, public areas and pools. Directs and works with employees to ensure property guestrooms, public space and employee areas are clean and well maintained. Completes inspections and holds people accountable for corrective action. Position assists in ensuring guest and employee satisfaction while maintaining the operating budget.
Managing Housekeeping Operations
• Ensures guest room status is communicated to the Front Desk in a timely and efficient manner.
• Works effectively with the Engineering department on guestroom maintenance needs.
• Supervises the property general cleaning schedule.
• Obtains list of rooms to be cleaned immediately and list of prospective check-outs or discharges to prepare work assignments.
• Inventories stock to ensure adequate supplies.
• Supervises daily Housekeeping shift operations and ensures compliance with all housekeeping policies, standards and procedures.
• Assists in the ordering of guestroom supplies, cleaning supplies and uniforms.
• Supports and supervises an effective inspection program for all guestrooms and public space.
• Communicates areas that need attention to staff and follows up to ensure understanding.
• Ensures all employees have proper supplies, equipment and uniforms.
Managing Departmental Costs
• Participates in the management of the department’s controllable expenses to achieve or exceed budgeted goals.
• Understands the impact of department’s operations on the overall property financial goals and objectives and manages to achieve or exceed budgeted goals.
• Comprehends budgets, operating statements and payroll progress reports as needed to assist in the financial management of department.
Ensuring Exceptional Customer Service
• Responds to and handles guest problems and complaints.
• Strives to improve service performance.
• Empowers employees to provide excellent customer service.
• Emphasizes guest satisfaction during all departmental meetings and focuses on continuous improvement.
Conducting Human Resources Activities
• Participates as needed in the investigation of employee accidents.
• Supervises staffing levels to ensure that guest service, operational needs, and financial objectives are met.
• Ensures employees understand expectations and parameters.
• Ensures property policies are administered fairly and consistently, disciplinary procedures and documentation are completed according to Standard and Local Operating Procedures (SOPs and LSOPs) and support the Peer Review Process.
• Observes service behaviors of employees and provides feedback to individuals.
• Uses all available on the job training tools to train new room attendants and provide follow-up training as necessary.
• Participates in the employee performance appraisal process, providing feedback as needed.
• Assists as needed in the interviewing and hiring of employee team members with the appropriate skills.
• Supports a departmental orientation program for employees to receive the appropriate new hire training to successfully perform their job.
• Participates in employee progressive discipline procedures.
Quyền lợi được hưởng
- Competitive salary and monthly service charge
- Annual Leaves
- Working 5 days per week - off 2 days per week
- Follow the government social insurance, health insurance, unemployment insurance
- 24/24 accident insurance
- Join in hotel activities
- Training opportunities for career development
Yêu cầu công việc
OR
• 2-year degree from an accredited university in Hotel and Restaurant Management, Hospitality, Business Administration, or related major; no work experience required.
Yêu cầu hồ sơ
Khách sạn Park Hyatt Saigon tọa lạc tại trung tâm thành phố Hồ Chí Minh, kế bên nhà hát Thành Phố và gần kề các địa danh văn hóa và lịch sử nổi tiếng. Khách sạn gồm 245 phòng và suite mang phong cách thuộc địa Pháp thanh lịch vừa được tu bổ để mang đến một đẳng cấp sang trọng mới với thiết kế tinh tế, nội thất được làm bằng tay tinh xảo và những tiện ích cao cấp, hiện đại. Các nhà hàng và quán bar đẳng cấp quốc tế bao gồm nhà hàng Opera chuyên về các món Ý truyền thống, nhà hàng Square One phục vụ ẩm thực Việt và Pháp, khu vực Park Lounge phục vụ trà chiều danh tiếng và 2 Lam Son Bar, một trong những điểm đến hàng đầu của thành phố về đêm. Những khu vực tổ chức sự kiện theo phong cách ấm cúng nhưng không kém phần sang trọng lần đầu tiên được ra mắt tại Park Hyatt Saigon bao gồm Pool House với bếp nướng BBQ ngoài trời và Guest House với khu bếp mở hiện đại, sống động. Xuân Spa yên tĩnh mang đến những gói trị liệu lấy cảm hứng từ các thành phần và nguyên liệu truyền thống của Việt Nam. Trong khi đó, phòng tập được trang bị hiện đại cùng hồ bơi trong xanh hứa hẹn sẽ trở thành một địa điểm thư giãn tuyệt đối. Đội ngũ nhân viên tận tâm tại khách sạn Park Hyatt Saigon mang đến những dịch vụ chu đáo và thân thiện cho những vị khách quý đang cần nghỉ ngơi và những dịch vụ cao cấp được thiết kế riêng.