Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
Mô tả Công việc
Job Details
Position: Accounting Assistant Manager - Electric
Job Code: 112568
- Working location: Quảng Yên, Quảng Ninh
- Monthly Salary: 30,000,000~37,500,000VND
Responsibility
- Secure payment confirmation
- Perform full set of accounts and ensure timely closing of accounts.
- Review & approve payment vouchers & journal entries.
- Checking and posting financial statements
- Review A/R accounts and supporting documentation for audit and tax requirements.
- Utilize knowledge of job allowances and payroll calculations for appropriate payroll management.
- Perform cash flow forecasting and budgeting and work closely with the operations and related departments to analyze margins, variances, and costs. Issue project cost reports for review and approval.
- Perform project cost forecasts/budgets, cost tracking, monitoring and controls, and management reporting for submission to the Head office.
- Develop and maintain internal control and effective accounting systems and policies.
- Support the management in ensuring cost allocations align with the approval budget.
- Liaising with external parties i.e. banks, external auditors, internal auditors and tax advisors.
- Preparation of company financial reports monthly, quarterly and yearly.
- Identify cost reduction opportunities and potential revenue improvements, and recommend strategies to help realize them.
- Declaration withholding tax for a contract between a company & suppliers.
- Participate in the development of annual and long-range budget plans under the direction of senior management.
- Manage the company's tax returns and refunds.
- Complete VAT and FCT returns on time.
- Other Accounting duties as instructed.
Yêu Cầu Công Việc
Requirements
<Necessary Skill / Experience >
・Age: 27-38
・Gender : any
・Education background: bachelor's degree from majors related to finance, accounting
・Language: English at business level
・Experience :
- At least 3 to 5 years of experience in finance, accounting, and taxation at trading and manufacturing companies
・Chief Accountant Qualification Holder & having experience as Chief Accountant.
・Possess expertise in general accounting, financial control systems, internal audits, and tax policy regulations.
・Knowledge of Vietnamese taxation (tax refund, tax return, EPE, non-EPE, VAT, FCT,
<Must-to-have skill >
・Excellent communication skills and the ability to work effectively with different departments and organisations.
・Analytical and problem-solving skills.
・Ability to manage change and raise productivity.
・Attention to detail and a high level of accuracy
・Strategic thinking and planning
・Computer skills including the ability to operate and manage computerized financial, spreadsheet and word processing programs at a highly proficient level.
・Stress management skills and Time management skills.
・Strategic thinking and sound advice on financial issues to the management
<Personality>
・Be honest and trustworthy.
・Be respectful and be flexible
・Process cultural awareness and sensitivity
・Be a cheerful and serious personality
<Preferable skills>
- Can speak Japanese
NOTICE:
Only shortlisted candidates will be approached by RGF's consultant. Your resumes will be recorded in our system, and you will receive our Job Introduction Auto-email with suitable jobs in the coming time. Please check your email regularly to get our vacant job. Thanks so much!
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 27 - 38
- Lương: 30 Tr - 37,5 Tr VND
RGF là viết tắt của RECRUIT GLOBAL FAMILY, thương hiệu toàn cầu của công ty dịch vụ thông tin và tuyển dụng lớn nhất Nhật Bản, Recruit Holdings Co., Ltd.
Chúng tôi tạo ra thương hiệu này từ cam kết thực hiện thách thức mới nhằm tận dụng hơn 50 năm kinh nghiệm trong ngành và mạng lưới kinh doanh của Recruit Group tại Nhật Bản, nhằm mang đến những cơ hội mới cho khách hàng của chúng tôi trên toàn khu vực.
RGF HR AGENT phụ trách đơn vị kinh doanh của RGF trong các dịch vụ tuyển dụng nói chung. Chúng tôi cung cấp các dịch vụ nhân sự tổng thể cho khách hàng ở mọi giai đoạn bố trí nhân viên, chẳng hạn như đánh giá, trả lương và đào tạo nhân viên. Đồng thời, chúng tôi hỗ trợ người tìm việc bằng nhiều cách khác nhau để tìm được công việc phù hợp theo sở thích và kinh nghiệm cá nhân của họ. Bên cạnh các dịch vụ hỗ trợ tuyển dụng nhân viên toàn thời gian, chúng tôi còn cung cấp một loạt các dịch vụ hỗ trợ cho RPO (Gia công quy trình tuyển dụng) và nhu cầu tuyển dụng tạm thời/theo hợp đồng.
Vị thế của công ty chúng tôi là công ty nắm giữ thị phần số 1 Nhật Bản trong lĩnh vực nhân sự, nhân sự tạm thời và quảng cáo việc làm giúp chúng tôi có thể cung cấp các dịch vụ quản lý nguồn nhân lực tổng thể chất lượng cao không chỉ ở Nhật Bản mà trên toàn khu vực.
RECRUIT = RGF sẽ tiếp tục vượt qua thử thách để trở thành công ty tuyển dụng số 1 ở Châu Á, vượt ra ngoài biên giới quốc gia.