We are seeking a detail-oriented and proactive Accounts Payable (AP) Accountant to join our dynamic finance team. In this role, you will help process, track, and record payments in an accurate, efficient, and timely manner, ensuring seamless financial operations. The AP Accountant will play a key role in managing financial transactions, working closely with both internal teams and external partners to maintain smooth and accurate payment processes.
Your Responsibilities
- Review and process invoices from suppliers, ensuring accuracy, appropriate approvals, and timely payments in line with company policies.
- Prepare, process, and track payment batches, including local and international wire transfers, ACH, and check payments, ensuring compliance with company guidelines and regulations.
- Prepare and reconcile supporting documents for FX hedge payments, ensuring accuracy and timely execution.
- Prepare and submit input VAT reports for monthly, quarterly, or annual filings, ensuring compliance with local tax regulations.
- Record and update accounting transactions in the general ledger, ensuring that all financial data is accurate and up-to-date.
- Perform regular account reconciliations, including supplier statements and bank reconciliations, to ensure accuracy and completeness of financial records.
- Maintain robust internal controls for all accounts payable processes, ensuring compliance with company policies and financial regulations.
- Provide necessary documentation and support for internal and external audits, ensuring that audit requests are handled efficiently.
- Ensure accurate and timely reporting for management, statutory, and regulatory purposes, providing insights into payment trends and cash flow status.
- Assist in reviewing and verifying employee expense reports, ensuring compliance with company policies.
- Identify opportunities to streamline and automate the accounts payable processes, driving efficiency and reducing manual efforts.
- Collaborate with vendors to resolve any discrepancies or issues related to payments and ensure that relationships are maintained in good standing.
- Degree in Finance, Accounting or related professional qualifications
- Minimum 2 years of accounting experience (Experience in accounts payable is a plus)
- Proficient in Microsoft Excel, intermediate level preferred
- Experience in Microsoft Dynamics NAV is highly preferred
- Understanding of basic principles of finance, accounting, and bookkeeping
- Superb time management skills and detail orientation
- Experience in Big 4 is a plus
Diversity, equity, inclusion and belonging are cornerstones of ADM’s efforts to continue innovating, driving growth, and delivering outstanding performance. We are committed to attracting and retaining a diverse workforce and create welcoming, truly inclusive work environments — environments that enable every ADM colleague to feel comfortable on the job, make meaningful contributions to our success, and grow their career. We respect and value the unique backgrounds and experiences that each person can bring to ADM because we know that diversity of perspectives makes us better, together.
For more information regarding our efforts to advance Diversity, Equity, Inclusion & Belonging, please visit our website here: Diversity, Equity and Inclusion | ADM.
About ADM
At ADM, we unlock the power of nature to provide access to nutrition worldwide. With industry-advancing innovations, a complete portfolio of ingredients and solutions to meet any taste, and a commitment to sustainability, we give customers an edge in solving the nutritional challenges of today and tomorrow. We’re a global leader in human and animal nutrition and the world’s premier agricultural origination and processing company. Our breadth, depth, insights, facilities and logistical expertise give us unparalleled capabilities to meet needs for food, beverages, health and wellness, and more. From the seed of the idea to the outcome of the solution, we enrich the quality of life the world over. Learn more at www.adm.com.
Req/Job ID
90077BR
Ref ID
Là một doanh nghiệp đầu tư kinh doanh bất động sản, giữa lúc thị trường địa ốc đang có những bước chuyển mình mạnh mẽ, có sự phân hóa rõ rệt, chúng tôi hiểu rõ: Chỉ những chủ đầu tư có tiềm lực thực sự, có Tâm và Tầm, có ý tưởng sáng tạo vượt trội, có khát khao cống hiến và có trách nhiệm với cộng đồng mới có thể tồn tại và phát triển. Từ sự thấu hiểu đó, Sunshine Group tự tin tham gia vào thị trường bất động sản, kiên định với tầm nhìn chiến lược của riêng mình: “UY TÍN TẠO NÊN SỨC MẠNH”. Luôn cẩn trọng trong đầu tư, chúng tôi chỉ đầu tư vào các dự án có vị trí đắc địa, những khu đất “Vàng” của một thành phố văn minh, hiện đại và giàu bản sắc văn hóa.
Chúng tôi coi sự duy trì đảm bảo về năng lực tài chính, sự đồng hành của các ngân hàng lớn, sự minh bạch thông tin về quá trình đầu tư, bảo đảm quyền lợi cho đối tác và khách hàng là yếu tố quan trọng nhất, là phương châm tạo lập UY TÍN của mình.
Chính sách bảo hiểm
-
Được hưởng đầy đủ các chính sách BHXH, BHYT, các phúc lợi khác theo đúng quy định của Luật lao động và các chế độ đãi ngộ của Công ty.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch nghỉ mát, teambuilding, event ...
Lịch sử thành lập
- 2016: công ty được thành lập
Mission
Sunshine Group tự tin tham gia vào thị trường bất động sản, kiên định với tầm nhìn chiến lược của riêng mình: “UY TÍN TẠO NÊN SỨC MẠNH”. Luôn cẩn trọng trong đầu tư, chúng tôi chỉ đầu tư vào các dự án có vị trí đắc địa, những khu đất “Vàng” của một thành phố văn minh, hiện đại và giàu bản sắc văn hóa.
Review Sunshine Group
Sếp vui tính, hòa đồng(rv)
Trả lương đúng hạn, không có chuyện quỵt lương. Đóng bảo hiểm đầy đủ.
Lương ở tầm trung so với mặt bằng, có nhỉnh hơn chút. Môi trường làm việc tại phòng tech khá trầm