Mô tả công việc
KEY RESPONSIBILITIES:
Revenue Management Analytics:
- Monitor, analyze, and report on key performance metrics such as Occupancy, Pacing, ADR (Average Daily Rate), RevPAR (Revenue per Available Room), and occupancy.
- Assist in forecasting, budgeting, and pricing strategies to optimize room sales and maximize revenue by market segment and key accounts.
- Analyze historical data to identify trends and provide recommendations for revenue optimization by market segment, channels, room types, accounts.
- Collaborate with the Revenue lead to ensure rate integrity and market competitiveness across all distribution channels.
- Track and report on promotional campaign performance from all channels to assess the impact on revenue.
Digital Data Analytics:
- Monitor and analyze digital marketing efforts (PPC, SEO, social media, email campaigns) and website performance, google analytics to enhance guest engagement and conversion rates.
- Provide insights on guest behavior, booking patterns, and preferences using analytics tools.
- Collaborate with the marketing team to optimize digital content, user experience, and online presence.
- Track and report on direct web bookings and other digital sources of revenue.
Reporting and Dashboard Management:
- Create and maintain dashboards and reporting tools that provide real-time insights into hotel performance.
- Present findings to senior management, providing clear and actionable recommendations.
- Assist in the development of KPIs to track the success of key business initiatives.
- Perform daily, weekly, monthly and annual reports.
Quyền lợi được hưởng
- Full salary and service charge
- Annual bonus based on performance
- Team activities and parties
- 30% staff discount for restaurants and spa
- One free night stay per year in the resort
- Growth opportunity and/or cross-training
- A dynamic work environment where data-driven decisions are at the core of our strategy.
Yêu cầu công việc
- Bachelor’s degree in business, Data Science, Hospitality Management, or related field.
- Strong proficiency in data analysis tools (e.g., Excel, Power BI, or similar).
- Experience with hotel property management systems (PMS) and revenue management systems (RMS) is a plus.
- Familiarity with digital marketing metrics and analytics tools (Google Analytics, social media analytics, etc.).
- Excellent analytical, communication, and problem-solving skills.
- Ability to work independently and as part of a team in a fast-paced environment.
- Prior experience in the hospitality industry or revenue management.
- Strong understanding of the hotel distribution landscape (OTAs, direct bookings, etc.).
- Experience with SQL or other database management tools.
Yêu cầu hồ sơ
Vega Corporation được thành lập từ tháng 6/2003. Thời gian đầu hợp tác với các nhà mạng để triển khai các dịch vụ giá trị gia tăng trên các thiết bị số.
Nhờ chiến lược rõ ràng cùng đội ngũ nhân viên đầy nhiệt huyết, Vega Corporation hiện đang là một trong những đơn vị phát triển các dịch vụ trực tuyến và trên di động thành công nhất tại Việt Nam với các dịch vụ như: Clip TV, Waka, Nhac.vn… và là đối tác lớn của các nhà mạng. Vega cũng là nhà phát hành game uy tín với hơn 20 games hấp dẫn trên thị trường.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2003
Mission
Vega hướng tới mục tiêu trở thành công ty đứng đầu Việt Nam trong lĩnh vực kinh doanh dịch vụ nội dung số.
Review Vega Corporation
Phúc lợi tốt
Thủ tục chậm chạp
Môi trường khá thoải mái. Chính sách rõ ràng. Chưa thấy bị chậm lương lần nào