Report to: Oral Vietnam Category Lead
WL: 1M | Location: Vietnam
*** Internal candidate identified through succession planning ***
DCom channels (Pureplay, SCom and Omni) currently contribute to Oral Turnover with an incredible accelerated growth rate. The constantly- changing shopping and browsing behavior of these channels calls for a dedicated personnel to create, update and engage our online shoppers with attractive and conversable product superiority contents. This scope would offer a massive learning experience in portfolio understanding and content creation.
Furthermore, rising along with DCom channel sales, Other-Say/ Influencer has also been on the rise with thousands of new content creators stepping into the scene every month. Unilever brands have been stepping up to be Social 1st and Digital-led in its marketing approach. With lots of focus in the realm, this scope is also created to ask for a strategic thinker in establishing Influencer/ Other-Say frameworks as a total approach for Oral. The position also calls for Main/ Repeated Influencer Relationships management.
MAIN PURPOSE OF THE JOB:
- DCom Content Lead – Lead the development and deployment of DCom Online Assets for all brands belong to Oral category. Ensure brand consistency and content-that-convert quality across.
- Other-Say Lead - Lead influencer marketing strategy, and agency management. Cultivate and manage critical 1:1 endorsement relationship with key influencers.
DCOM CONTENT LEAD
- Develop and execute DCom Content & Assets aligned with our Oral brands overall marketing objectives, target audience, and commercial deals.
- Manage the asset creation briefing process, ensuring clear communication of campaign objectives, brand guidelines, content expectations, legal requirements and measurement frameworks - with a keen sense of what works in the space and how to be authentic, and how to collaborate with brand team, CDB and CSP team to ensure content is fit for channel
- Track campaign performance metrics, analyse data to measure ROI, and generate actionable insights to optimize and improve on further DCom content/ asset.
- Develop and execute a comprehensive influencer marketing strategy aligned with our Oral brands overall marketing objectives, target audience, and budget.
- Conduct in-depth market research to identify emerging trends, platforms, and potential influencer partnerships within the beauty industry.
- Be deeply embedded in the influencer community within the designated market, possessing a strong understanding of the influencer landscape, trends, and key players.
- Identify, vet, and onboard a diverse roster of influencers who align with the brand's values, aesthetic, and target audience, cultivating strong, long-term relationships - both at the campaign level and always on.
- Understand and can engage in paid and earned community building.
- Cultivate strong, long-term relationships with key influencers.
- Manage the influencer briefing process, ensuring clear communication of campaign objectives, brand guidelines, content expectations, legal requirements and measurement frameworks - with a keen sense of what works in the space and how to be authentic, and how to collaborate with brand team to ensure content is fit for channel
- Understanding of paid media models and how to drive engaged reach at scale.
- Collaborate with influencers on content development, ensuring brand alignment, high-quality outputs, and adherence to agreed-upon timelines.
- Track campaign performance metrics, analyse data to measure ROI, and generate actionable insights to optimize future influencer collaborations.
Other tasks assigned by line manager
Direct Report:
- None
Relevant Experience
- 2-3 years brand management experience in an FMCG environment.
- Experience in dealing, managing influencers relationships.
- Strong exposure to Social & Digital Marketing space.
- Proven experience specifically in influencer marketing, ideally within the beauty or lifestyle industry. This experience should include a strong understanding of influencer ecosystems, commercial models, and relationship management.
Thành lập từ năm 2011, sau gần 1 thập kỷ đi vào hoạt động, Bệnh viện Đa khoa Quốc tế Thu Cúc hiện đang là địa chỉ được đông đảo khách hàng tin chọn. Bệnh viện được đánh giá cao về cả chất lượng khám chữa bệnh và dịch vụ khách hàng với cơ sở vật chất hiện đại vượt trội, hệ thống trang thiết bị y tế tiên tiến, và đội ngũ bác sĩ giỏi chuyên môn, giàu y đức.
Chất lượng khám chữa bệnh là tiêu chí luôn được khẳng định tại Bệnh viện Thu Cúc với sự đánh giá cao từ Sở Y Tế và từ khách hàng. Không chỉ luôn nằm trong “Top đầu” các bệnh viện có điểm chất lượng cao nhất với 83 tiêu chí khắt khe của Sở Y tế, Bệnh viện Thu Cúc còn được tin chọn là “cánh tay nối dài” của các bệnh viện trung ương với sứ mệnh mang đến dịch vụ y tế tin cậy cho người dân, góp phần giảm tải y tế công. Khách hàng lựa chọn khám chữa bệnh tại đây không chỉ vì tin tưởng mà còn vì yêu thích phong cách phục vụ tận tình, chu đáo. Tỷ lệ hài lòng khi khách hàng khám chữa bệnh lên tới 99.9%
Bệnh viện Thu Cúc cũng là đơn vị tiên phong trong hợp tác quốc tế với các bệnh viện nổi tiếng tại những nước có nền y học phát triển, như Singapore, Cuba…vv đặc biệt là trong lĩnh vực điều trị ung thư và sản khoa. Đối với ngành ung bướu, nhờ có phác đồ điều trị chuẩn 100% Singapore và chế độ chăm sóc toàn diện tại Bệnh viện Thu Cúc, hàng ngàn bệnh nhân ung thư đã tìm thấy cơ hội sống cho chính mình. Còn với ngành sản khoa, những yếu tố “cảm xúc” trong quá trình vượt cạn để giúp mẹ bầu có cuộc sinh nở tốt nhất đã được chắt lọc từ nhiều nước phát triển và áp dụng một cách tuyệt vời tại đây. Lựa chọn thai sản trọn gói ở Thu Cúc là bố mẹ đã lựa chọn một hành trình của sự an tâm và hạnh phúc để gặp thiên thần bé bỏng của mình.
Review BỆNH VIỆN ĐA KHOA QUỐC TẾ THU CÚC
Năng lực quản lý yếu, thiếu tôn trọng nhân viên
Môi trường làm việc nghiêm ngặt