Các phòng ban đang tuyển dụng tại Pullman Hotels

Lao động có tay nghề và sản xuất
Du lịch, khách sạn
Dịch vụ khách hàng
Buôn bán/ Kinh doanh
Hành chính
Kỹ thuật
Công nghệ thông tin
An ninh - Bảo vệ
Dịch vụ bán lẻ và thực phẩm
Tài chính - Kế toán
Giáo dục
Marketing/ Truyền thông
Nghệ thuật - Thiết kế
Quản lý sản phẩm & dự án

Việc làm Pullman Hotels

Cập nhật 03/12/2025 23:08
Tìm thấy 5 việc làm đang tuyển dụng
CHI NHÁNH CÔNG TY CỔ PHẦN QUÊ HƯƠNG LIBERTY - KHÁCH SẠN PULLMAN SAIGON CENTRE
{Pullman Hai Phong} Reservation Manager/Quản lý đặt phòng
Pullman Hotels
396 việc làm 3 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Giám Đốc, Phó Giám Đốc Bộ Phận/ Trưởng Phòng/ Tổ Trưởng
Ngày đăng tuyển: 05/03/2024
Hạn nộp hồ sơ: 29/03/2024
Hình thức: Giờ hành chính
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Quận Ngô Quyền - Hải Phòng

Mô tả công việc


Administration
  • • To coordinate office activities to ensure work updates are consistently maintained and all correspondences promptly handled on the same day received.
  • • To ensure that all reservations are thoroughly reviewed prior to guest's arrival.
  • • To take charge of special requests and any problems that may arise within the department on a day-to-day basis.
  • • To develop and maintain an efficient filing system of all correspondence for easy access and retrieval.
Organization
• To fully train staff in all aspects of reservations operations.
• To develop and implement reservation procedures to support the marketing efforts.
• To monitor individual staff performance and conduct periodic performance appraisals.
• To establish tracking mechanisms to capture room nights' production by market segments and geographical origin to allow sales to effectively evaluate and "manage" business sources.
• To initiate procedural changes to maximize staff productivity and further enhance service levels.
Communication
• To conduct and attend meetings as required.
• To coordinate reservation requirements and liase with respective departments on special projects.
• Establish and maintain good relations with corporate accounts, travel agencies, airlines, and other booking sources.
• To constantly update staff and respective departments on room status and selling strategies.
Room Inventory Control
• To constantly review room availability in relation to total rooms sold, and opening and closing categories with a view to maximizing occupancy and revenues.
• To enforce strict cut-off controls and monitor reviews stipulated in group contracts.
• To provide MARSHA with updated room availability to maximize sales opportunities and minimize regrets build-up.
• To manage " freesale " allotments in order not to displace shortlead high-yield.
  • Revenue Management
• To encourage the reservation staff to take every opportunity to "upsell".
• To manipulate rate categories during tight periods to maximize high yield business.
• To develop rate guidelines based on occupancy levels to maximize sales opportunities during periods of high occupancy.
Forecasting
• To issue weekly forecast to update the respective departments on occupancy levels and arrival/departure schedules.
• To actively participate in the forecast meeting on a monthly basis, covering market segment breakdown by room nights, average rate and revenue.
• To track and establish pick-up trends, occupancy history and market segment development to facilitate the forecasting process.
Others
• To foster a high level of morale amongst the reservations staff
• To assume other duties as delegated by Management.
• To lead the team to cross-sell other revenue areas of the hotel.

Quyền lợi được hưởng

- Attractive wages and benefits, self- development through Accor Academy and e-learning platforms, career development opportunities

Yêu cầu công việc

  • Purchasing background
  • At least 01 years experience at the same position
  • Fluent English & Strong communication & Service mind
  • Work well under high pressure

Yêu cầu hồ sơ

- Apply your CV here on Hoteljob.vn.
Khu vực
Hết hạn ứng tuyển
Báo cáo

CHI NHÁNH CÔNG TY CỔ PHẦN QUÊ HƯƠNG LIBERTY - KHÁCH SẠN PULLMAN SAIGON CENTRE
Pullman Hotels Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
148 Trần Hưng Đạo, Phường Nguyễn Cư Trinh, Quận 1, Thành phố Hồ Chí Minh

Pullman là thương hiệu khách sạn quốc tế nổi tiếng toàn thế giới thuộc tập đoàn Accor. Đây là đơn vị điều hành khách sạn lớn, sở hữu hơn 3.500 khách sạn ở 92 quốc gia và 160.000 nhân viên. 

Riêng thương hiệu Pullman có mặt tại nhiều khu vực như châu Âu, châu Á, châu Phi, Trung Đông, với số lượng khoảng 80 khách sạn. Mục tiêu của tập đoàn Accor là tới năm 2020 có thể đạt 150 khách sạn trên khắp thế giới. 

Tại Việt Nam, khách sạn Pullman có mặt từ năm 2012. Tính đến nay, chuỗi khách sạn này có tổng cộng 5 khách sạn, nằm tại nhiều địa điểm đắc địa và những khu du lịch nổi tiếng như: Phú Quốc, Vũng Tàu, Hà Nội, TP Hồ Chí Minh và Đà Nẵng. 


Những nghề phổ biến tại Pullman Hotels

Bạn làm việc tại Pullman Hotels? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Pullman Hotels

Pullman Hotels

Click để đánh giá
Nhắn tin Zalo