Location: Ho Chi Minh City, Vietnam
Area of interest: Global Operations
Job type: Permanent - Full Time
Work style: Office Working
Opening date: 25-Nov-2024
Closing date: 07-Dec-2024
Job Advert Details
Some careers have more impact than others.
If you’re looking for a career where you can make a real impression, join HSBC and discover how valued you’ll be. Whether you want a career that could take you to the top, or simply take you in an exciting new direction, HSBC offers opportunities, support and rewards that will take you further.
Digital Business Services (DBS) is a pivotal part of the Group, providing essential operational and technical support to our global businesses and helping improve customer service and efficiency. Digital Business Services combines global expertise and technology to help keep us ahead of the competition.
We are currently seeking a high calibre professional to join our team as an Operations Officer, KYC.
Job Profile
Service, amend, cancel or close existing accounts associated with customer products or services with low to medium complexity and administer product/service processing within the guidelines of the service level agreements and under the guidance of senior team member.
Summary Of Main Tasks And Responsibilities
The role holder will:
- Responsible for CDD (Customer Due Diligence) analyst and QC/QA for WPB Customers.
- Research customer information via multiple sources and inquire information by contacting directly customer via phone where applicable.
- Work with BFCR and other compliance functions for CDD, AML and Sanctions LoBP, undertaking QC/QA for CDD process in accordance with the HSBC Global Standard and the relevant laws and
- local policies, processes & procedures. Interface with Compliance, Front Office and Relationship Managers where applicable especially on matters that involve escalation of pending and ageing profiles
- To provide technical support to the team so that KYC Ops is performed in an efficient, accurate and professional manner, and in accordance to relevant policies
- Support KYC Ops requirements for WPB customers
- Evaluate impact of new regulatory / internal requirements and provide timely feedback.
- Deliver fair outcomes for our customers and ensure own conduct maintains the orderly and transparent operation of financial markets.
- Meet the needs and expectations of customers by ensuring that escalation and complaints are
- handled in a timely and appropriate manner.
- Ensure KYC profiles presenting to RMs are error-free for timely sign-off.
- Develop and maintain excellent professional relationship with all stakeholders.
Experience, Skills and Qualifications
- Experience in banking is required
- Strong communication & interpersonal skills.
- Ability to prioritize and organize workload, multi-task, adapt quickly to change, and deliver under the pressure of deadlines.
- Capability to quickly learn new jurisdiction policies and guidance, and ability to interpret complex changes in regulatory guidelines and assess impact.
- Proven analytical skills with a strong attention to detail.
- Having strong customer communication skill.
- Can apply strong critical thinking and active judgment to understand customer profile and follow KYC processes and procedures.
- Good writing skill to complete required documents for customer profile.
HSBC is committed to building a culture where all employees are valued, respected and opinions count. We take pride in providing a workplace that fosters continuous professional development, flexible working and opportunities to grow within an inclusive and diverse environment. Personal data held by the Bank relating to employment applications will be used in accordance with our Privacy Statement, which is available on our website.
Issued by The Hongkong and Shanghai Banking Corporation Limited
Ngày 6 tháng 3 năm 2023, Chủ tịch Tập đoàn Vingroup Phạm Nhật Vượng đã công bố thành lập Công ty Cổ phần Di chuyển Xanh và Thông minh (Green and Smart Mobility – GSM), là đơn vị cho thuê phương tiện giao thông xanh và đặt xe điện đa nền tảng đầu tiên trên thế giới.
GSM hoạt động chủ yếu trên 2 lĩnh vực: dịch vụ đặt xe điện và cho thuê ô tô – xe máy điện với quy mô đầu tư 10.000 ô tô và 100.000 xe máy. Cụ thể, GSM cung cấp dịch vụ di chuyển bằng ô tô điện và xe máy điện. Đồng thời, GSM cũng cho các hãng vận tải thuê ô tô – xe máy điện để đáp ứng nhu cầu di chuyển bằng phương tiện giao thông xanh của hành khách.
GSM đặt mục tiêu phổ cập thói quen sử dụng xe điện tới từng người dân, qua đó nâng cao nhận thức cộng đồng về sự thuận tiện, thông minh và bền vững của các dòng xe xanh. Thông qua các hình thức đa dạng, GSM sẽ góp phần đưa xe điện VinFast tiếp cận sâu rộng và linh hoạt nhất tới mọi tầng lớp khách hàng, từng bước kiến tạo thói quen sử dụng phương tiện xanh, thông minh và thân thiện với môi trường trong đời sống hàng ngày.
Review Xanh SM
Công ty phát triển nhanh, nhưng chủ yếu vì nhiều xe.
Hỗ trợ phúc lợi rất tốt, thu nhập cao
GSM nghỉ 3 - 5 không online là auto trả xe , trả xe mà trầy xước là đền.