Việc làm Xanh SM

Cập nhật 15/12/2024 14:00
Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
Công ty Cổ phần Di chuyển Xanh và Thông minh
Advisor, Customer Value Management (40001641)
Xanh SM 4.0★
4 đánh giá 82 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 12/12/2024
Hạn nộp hồ sơ: 19/02/2025
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: 15 - 16 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Job Purpose

The job holder is responsible for the PnL management of customer segments in line with strategic objectives; coordinate business plan development activities and select priority actions for each period to generate revenue and optimize costs, achieve target profit in line with the bank's strategy, and manage key impact indicators (drivers) by each segment to optimize customer lifetime value (CLV).

Key Accountabilities (1)
Customer Value Management (CVM) for all Customer segments under the management of Division

  • PnL management of customer segments in line with strategic objectives; coordinate business plan development activities and select priority actions for each period to generate revenue and optimize costs, achieve target profit in line with the bank's strategy, and manage key impact indicators (drivers) by each segment to optimize customer lifetime value (CLV).
  • Identify opportunities and gaps (GAPs) of different categories to come up with success metrics; plan and identify actions to be implemented through close coordination with the Business Analysis unit (BF - Finance) and the DA Division.
  • Coordinate with DA Divison in establishing the Next Best Offer (NBO) model and ensure timely implementation, the right interaction channel according to each target customer segment.
  • Manage target indicators/customer identification models for segments and sub-segments through making requirements for DA Division to implement.
  • Closely coordinate with BF unit to develop an effective customer management reporting system, campaign management, customer lifecycle value management based on customer relationships.

Key Accountabilities (2)
Organizational cultural work

  • Ensure management in Division under 3 principles: fairness, transparency and respect.
  • Be an example in building and strengthening corporate culture.
  • Participate in research, organizing the implementation of initiatives and projects to contribute to the implementation of the strategy of the Division
  • Provide expert guidance and coach, guide, and mentor senior officers/officers within the team on the tasks and job skills related to the department's functions and responsibilities.
  • Strictly adhere to the Bank's Labor Regulations.
  • Perform work in accordance with internal policies, regulations, procedures, and guidelines and commit to service level agreement. (SLAs).

Key Accountabilities (3)
Other Duties As Required/directed By The Direct Manager.

Key Relationships - Direct Manager
Head of Strategic Business Planning & Management

Key Relationships - Direct Reports
N/A

Key Relationships - Internal Stakeholders
Units of the Division, relevant TCB units

Key Relationships - External Stakeholders
TCB's customers and business partners

Success Profile - Qualification and Experiences
Qualifications

  • MBA in Economics; Bank; Customer segments or related fields.
  • Foreign Language (English): According to the Bank's regulations

Professional Experience

  • 15+ years of experience in portfolio management, customer engagement management in the finance/banking industry or equivalent organizations.
  • Have in-depth professional experience in data analysis, building a management reporting system to track performance indicators related to customers.
  • Knowledge of reading and analyzing reports on market research, understanding the competitor market..
  • Understand the technology and system background and make some requirements for the data analysis team.
  • Experience in designing customer retention management frameworks, building customer retention programs and campaigns for each segment based on CVP to optimize customer life cycle value
  • Experience in project management or E2E management according to the customer journey.
  • Experience and understanding of change management
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
5.000 - 10.000 nhân viên
Địa điểm:
Tòa Văn phòng Symphony, đường Chu Huy Mân, khu đô thị Vinhomes Riverside, Phường Phúc Lợi

Ngày 6 tháng 3 năm 2023, Chủ tịch Tập đoàn Vingroup Phạm Nhật Vượng đã công bố thành lập Công ty Cổ phần Di chuyển Xanh và Thông minh (Green and Smart Mobility – GSM), là đơn vị cho thuê phương tiện giao thông xanh và đặt xe điện đa nền tảng đầu tiên trên thế giới. 

GSM hoạt động chủ yếu trên 2 lĩnh vực: dịch vụ đặt xe điện và cho thuê ô tô – xe máy điện với quy mô đầu tư 10.000 ô tô và 100.000 xe máy. Cụ thể, GSM cung cấp dịch vụ di chuyển bằng ô tô điện và xe máy điện. Đồng thời, GSM cũng cho các hãng vận tải thuê ô tô – xe máy điện để đáp ứng nhu cầu di chuyển bằng phương tiện giao thông xanh của hành khách. 

GSM đặt mục tiêu phổ cập thói quen sử dụng xe điện tới từng người dân, qua đó nâng cao nhận thức cộng đồng về sự thuận tiện, thông minh và bền vững của các dòng xe xanh. Thông qua các hình thức đa dạng, GSM sẽ góp phần đưa xe điện VinFast tiếp cận sâu rộng và linh hoạt nhất tới mọi tầng lớp khách hàng, từng bước kiến tạo thói quen sử dụng phương tiện xanh, thông minh và thân thiện với môi trường trong đời sống hàng ngày. 


Review Xanh SM

4.0
4 review

14/05/2024
Lái xe tại Hà Nội

Công ty phát triển nhanh, nhưng chủ yếu vì nhiều xe.

08/10/2024
Lái xe tại Hà Nội

Hỗ trợ phúc lợi rất tốt, thu nhập cao

05/11/2023
Lái xe tại Hà Nội

GSM nghỉ 3 - 5 không online là auto trả xe , trả xe mà trầy xước là đền.

Những nghề phổ biến tại Xanh SM

Bạn làm việc tại Xanh SM? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Xanh SM

Xanh SM

Click để đánh giá