- Supports planning of sales strategy and maintains ongoing plan to prioritize portfolio of accounts and maintain relationships throughout the year. Interfaces with customers primarily remotely (video, phone, email) to promote and sell UL products and services.
- Uses technical credibility to build relationships with buyers and centers of influence.
- Under moderate level of guidance, drives sales process from beginning to end, leveraging support from Sales Support Specialists and Inside Sales Executives when necessary.
- Follows up with customer to ensure renewal of services where applicable.
- Actions on opportunities to sell specialty product / services.
- Meets with new logo prospects from inbound and outbound channels to qualify their needs, understand decision-makers, and land new customers.
- Supports discovery, opportunity identification, proposals, and closing for sales of core UL products and services.
- Leverages technical support (engineers) when customer has a qualified need.
- Creates and maintains pipeline of new logo prospects to supplement existing account activities, owns new logo process through close of sale.
- Brings in additional resources when advantageous to support sales process, and delegates leadership of the sale to Technical Inside Sales Executives for highly technical or specialized products / services.
- Transitions implementation to success / fulfillment teams after sales have been closed to ensure seamless service delivery.
- Where applicable, supports development of GAM and SAM multi-year account plans in TIC by providing insight on area of specialization (specific product/ service).
- Supports remaining account managers on discovery and opportunity identification for assigned specialty products / services.
- Works under the close guidance of account managers (GAMs, SAMs) to seamlessly work with customers throughout the sales cycle.
- Provides any necessary information to SAM and GAM during account planning process on potential growth opportunities within assigned solution area.
- Bachelors and/or graduate degree in engineering or related field preferred. Proficient in MS Office (Word, PowerPoint, Excel, Outlook), and CRM software.
- Relevant technical capabilities related to assigned specialty product / service
- 2+ years of related sales experience in third testing service for Softlines, Hardline, Furniture/ Toys.
- English in good communication, additional language such as Chinese, Korea is plus
- Deep knowledge and experience with specialty product / services within assigned TIC portfolio.
- Proven ability to meet and exceed sales targets.
- Business acumen and deep understanding of business sales processes.
A global leader in applied safety science, UL Solutions (NYSE: ULS) transforms safety, security and sustainability challenges into opportunities for customers in more than 110 countries. UL Solutions delivers testing, inspection and certification services, together with software products and advisory offerings, that support our customers’ product innovation and business growth. The UL Mark serves as a recognized symbol of trust in our customers’ products and reflects an unwavering commitment to advancing our safety mission. We help our customers innovate, launch new products and services, navigate global markets and complex supply chains, and grow sustainably and responsibly into the future. Our science is your advantage.
Công ty Cổ phần Gỗ An Cường là nhà sản xuất và cung cấp nguyên vật liệu trang trí nội thất và vật liệu décor hàng đầu tại Việt Nam từ năm 1994. An Cường hiện là nhà sản xuất và là nhà phân phối cho hàng loạt thương hiệu nổi tiếng hàng đầu thế giới từ Mỹ, Đức, Ý, Tây Ban Nha và Úc về tấm decor, tấm trang trí và các loại gỗ công nghiệp được sử dụng rộng rãi trong trang trí nội thất nhà ở, chung cư, trường học, bệnh viện, siêu thị, nội thất văn phòng, trần, vách toilet, cửa đi, ván sàn…
Sản phẩm An Cường đa dạng từ vật liệu đến màu sắc, đáp ứng mọi nhu cầu của từng khách hàng khác nhau, bao gồm Ván MFC, Tấm Laminates, Tấm Acrylic, Tấm Veneer... Hơn 22 năm hoạt động, bộ sưu tập của An Cường lên đến trên 800 màu các loại, từ vân gỗ như Oak, Ash, Walnut...đến các màu digital, giả da, hip-hop và các màu sắc khác…giúp khách hàng thỏa sức lựa chọn và chắp cánh cho những ý tưởng thiết kế đa dạng. Sản phẩm An Cường được ứng dụng từ các hệ thống văn phòng đến nội thất phòng khách, phòng ngủ, nhà bếp… tại các căn hộ chung cư và tòa nhà trên cả nước.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia các chế độ bảo hiểm y tế, bảo hiểm xã hội theo quy định Nhà nước.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm, Du lịch nước ngoài
- Các chương trình Teambuilding
- Party sinh nhật công ty, sự kiện ngày lễ, Tết …
Lịch sử thành lập
- Năm 1994, Tiền thân là Công ty TNHH Thương mại An Cường được thành lập.
- Năm 2014, Đổi tên thành Công ty Cổ phần Gỗ An Cường, tăng vốn điều lệ lên 240,000,000,000 đồng.
- Ngày 14/01/2019, Tăng vốn điều lệ lên 859,380,830,000 đồng.
- Ngày 25/03/2020, Tăng vốn điều lệ lên 876,568,440,000 đồng.
- Ngày 31/05/2021, Giảm vốn điều lệ xuống 876,503,440,000 đồng.
- Ngày 04/08/2021, Ngày giao dịch đầu tiên trên UPCoM với giá 90,000 đ/CP .
- Ngày 28/09/2022, Ngày hủy đăng ký giao dịch UPCoM để chuyển sang niêm yết HOSE.
- Ngày 10/10/2022, Ngày giao dịch đầu tiên trên HOSE với giá 67,300đ/CP.
Mission
Mang đến cho khách hàng những giải pháp gỗ nội thất đạt tiêu chuẩn quốc tế.