Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Drive Sales Target and Business Growth
- Develop and implement strategic trade marketing initiatives to meet sales targets and achieve business growth for the Personal Care category
- Work closely with the sales team to ensure alignment on sales objectives and provide necessary support to drive performance in GT channels
Lead New Product Development (NPD) Launches
- Manage and coordinate the successful launch of new products in the GT channel, ensuring on-time and in-full implementation of trade marketing plans.
- Develop and execute launch strategies to maximize product visibility and sales across target regions
Propose and Execute Regionalized Promotion Programs
- Design and tailor promotional programs customized by regions to address specific market needs and opportunities.
- Track and evaluate the effectiveness of promotions to ensure they meet annual sales targets by category.
- Collaborate with sales and distribution teams to follow up on program execution and ensure proper implementation in each region.
- Drive engagement with regional sales managers and distributors, building strong relationships to facilitate product placement and promotions.
- Conduct market research to understand competitor activities and consumer trends, making recommendations for how to stay competitive
Establish a New Picture of Success for the Category
- Define and implement a new category vision for success through clear guidelines and strong point-of-sale materials (POSM).
- Ensure that the brand's products are well-represented at all GT outlets, working to expand distribution and increase product availability
- Establish monthly tracking and review processes to monitor sales performance, optimize execution, and make data-driven decisions to improve market share.
- Ensure category excellence and consistent in-store execution standards across all outlets
Forecast and Build Incremental Volume
- Create volume forecasts for promotional and non-promotional activities, ensuring that sales objectives and category growth are met.
- Identify opportunities for incremental volume by analyzing competitive landscape and proposing activities that drive category growth and win over competitors.
- Work closely with demand planning and supply chain teams to ensure accurate forecasting and inventory management based on promotional plans
Monitor Trade Budget to Ensure Profitability
- Regularly monitor the trade marketing budget, ensuring that spend aligns with planned activities and delivers profit for the category.
- Optimize resource allocation to ensure that promotional efforts are cost-effective and contribute to overall profitability
Conduct Weekly/Monthly Reviews with Sales & Marketing Team
- Organize and lead weekly/monthly review meetings with the sales and Marketing team to assess performance, identify challenges and opportunities, and develop action plans to improve results.
- Work closely with sales to ensure corrective actions are implemented and continuously track progress towards targets
Yêu Cầu Công Việc
- University graduate in business administrative, foreign trade, economics.
- Minimum of 3 years of experience in Trade Marketing, preferably within the HPC or FMCG industries.
- Strong understanding of the General Trade (GT) channel.
- Proven ability to develop and execute effective trade marketing strategies.
- Highly proactive, detail-oriented, and capable of managing multiple projects simultaneously.
- Strong communication and interpersonal skills, with the ability to work effectively across teams.
- Ability to work closely with the sales team, providing support and ensuring alignment with trade marketing activities.
- Experience working with data and analytics to inform decision-making.
- Positive, growth-oriented attitude with a willingness to take initiative and drive results.
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Chúng tôi là nhà nhập khẩu và phân phối độc quyền các mặt hàng tiêu dùng nhanh. Đặc biệt là các loại thực phẩm, đồ uống đến từ Hàn Quốc và Thái Lan.
IPP – “International Premium Products”. Chúng tôi hướng đến các sản phẩm chất lượng cao, nhằm nâng cao chất lượng cuộc sống cho người tiêu dùng Việt.
Các thương hiệu đang được IPP Group phân phối độc quyền tại Việt Nam như: Rong biển Taokaenoi, Sữa hạt 137 Degree, Hạt hạnh nhân HBAF, Nước thạch Mogu, Khăn giấy Tempo,....
Mạng lưới phân phối phủ khắp cả nước từ các siêu thị lớn nhỏ, chuỗi cửa hàng tiện tại đến các cửa hàng tạp hóa như: GO!, Co.opMart, Vincommerce, Ministop, Circle k,.....
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng chính sách bảo hiểm xã hội, bảo hiểm y tế, bảo hiểm thất nghiệp,….
- Được tham gia bảo hiểm tai nạn cá nhân
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm
- Party kỷ niệm công ty, sinh nhật sếp, tiệc cuối năm, các ngày sự kiện….
- Hoạt động thể thao
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 2012
Mission
-
IPP phát triển bền vững là vì chúng tôi kinh doanh dựa trên nguyên tắc UY TÍN - CHẤT LƯỢNG - PHÁT TRIỂN BỀN VỮNG. Các sản phẩm nhập khẩu của IPP đều đạt các tiêu chuẩn theo quy định pháp luật của Thailand và Việt Nam về chất lượng. Đối với chúng tôi niềm tin và sự hài lòng của khách hàng chính là mục tiêu cao nhất cần đạt được.
-
Trải qua gần một thập kỷ hoạt động trong lĩnh vực kinh doanh snack, bánh kẹo, IPP có hai trụ sở chính tại TP HCM và Hà Nội, nhà phân phối tỉnh và đại lý rộng khắp phủ sóng toàn quốc.
-
Hiện tại để phát triển và mở rộng hệ thống, chúng tôi gửi lời mời đến các bạn – những người bạn trẻ, năng động , nhiệt huyết sẵn sang cháy hết mình vì công việc. Hãy đến với IPP để chúng tôi và bạn cùng phát triển.