Since 2006, we have been innovating at the edge of technological possibilities and are now shaping global communications of the future. Through 75+ offices on six continents, Infobip’s platform is used by almost 80% of the population, making it the largest network of its kind and the only full-stack cloud communication platform globally.
Join us on our mission to create life-changing interactions between humans and online services with new and unseen solutions.
Help customers and/or partners understand the value of Infobip solutions and services
- Understand the customers’ businesses, knowing exactly which of our solutions and products can help them evolve their business
- Design new and innovative solutions to meet customers’ business needs
- Collect the technical requirements and design technical solutions and service integration plans
- Handle technical and security questionnaires
- Conduct captivating demos and POCs
- Conduct scoping exercises and provide service quote estimation
- Deliver comprehensive and precise technical documentation
- Configure/customize Infobip solutions to meet customer’s business requirements
- Ensure all projects are delivered on time, within scope and budget, and exceeding customer expectations
- Conduct consulting and solution enablement sessions for customers and document with meeting minutes summaries.
- Create conversational workflows and strategies (natural dialog flows, wireframes and templates) for Answers and other Infobip products
- Document solutions and best practices and share them within the department (e.g. through active participation in the Community of Practice)
- Have an overview of market feature requirements and provide feedback to steer the development of products’ features
- Maintain a comprehensive understanding of Infobip's products and solutions, both technically and commercially, staying updated on changes and upgrades
- Bachelor or Master degree in computer science or technology
- 5+ years of experience in solution engineering, presales or systems applications consulting
- Your technical know-how in networking, connectivity, programming logic, and APIs is considered advantageous.
- Your exposure to communications platform as a service (CPaaS) or software as a service (SaaS) is highly valued.
- You have a robust engineering background and a genuine passion for technology.
- You are an effective communicator: your the ability to communicate fluently with clients & colleagues.
All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to race, color, ancestry, religion, age, sex, sexual orientation, gender, gender identity, national origin, citizenship, disability, veteran status, or any other part of one's identity.
NetNam tự hào là đơn vị tiên phong trong lĩnh vực cung cấp các giải pháp và dịch vụ Internet chất lượng cao; Dịch vụ trực tuyến và các dịch vụ Quản trị mạng & Tích hợp hệ thống.
Với gần 30 năm kinh nghiệm hoạt động tại Việt Nam, là đối tác Tier1 của nhiều nhà viễn thông toàn cầu, NetNam là sự lựa chọn hàng đầu cho các khách sạn 5*, khu căn hộ cao cấp, các tổ chức phi chính phủ, tập đoàn đa quốc gia, hệ thống mạng lưới doanh nghiệp FDI, ITO, SME và các tổ chức chính phủ.
NetNam cũng được biết đến là đơn vị số 1 về cung cấp dịch vụ Internet cũng như các hạng mục công nghệ cho sự kiện, được kiểm chứng bằng việc kinh nghiệm triển khai các sự kiện mang tầm quốc gia và quốc tế như: Chuyến thăm chính thức Việt Nam của Phó tổng thống đương nhiệm Kamala Harris T8/2021, Hội nghị thượng đỉnh Mỹ - Triều (DPRK – USA Hanoi Summit 2019), APEC Danang 2017, Chuyến thăm của Tổng thống Barack Obama đến thăm Việt Nam 2016, Apricot 2017, Vietnam Security Summit 2019, Diễn đàn kinh tế tư nhân 4.0...
Review NetNam
Văn hóa công ty thoải mái với nhân viên (IT)
Các anh chị trong team nhiệt tình giúp đỡ, không OT (IT)
Môi trường trẻ trung, công việc nhàn (RV)