Việc làm Tập đoàn Hoàng Minh

Cập nhật 30/09/2024 21:56
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công ty Cổ phần Tập đoàn Hoàng Minh
Planning and Oversight - IT Leader
Tập đoàn Hoàng Minh 4.0★
1 đánh giá 102 việc làm 11 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Quản lý
Ngày đăng tuyển: 25/09/2023
Hạn nộp hồ sơ: 31/12/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 10 - 20 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Laptop
  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Đồng phục
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Công tác phí
  • Phụ cấp thâm niên
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

Location: Hanoi / Ho Chi Minh city

The IT Planning Team plays a pivotal role in overseeing the Business Management Function, encompassing IT planning, strategy coordination, financial management, IT portfolio management, and resource management for both the IT and IS departments. This function serves as a central hub and its scope extends across digital transformation, operations, and the Information Security group responsible for driving risk advoiding initiatives within the region.


Develop the department's objectives to align with the bank's business priorities and missions.
Formulate relevant business plans and strategies, driving them to achieve established objectives.
Establish and monitor departmental KPI targets and the Balanced Scorecard, assessing performance against targets.
Prepare, collect, analyze, and interpret internal and external data to create financial, operational, and project reports for management and senior management consumption.


Implement a structured IT Portfolio management practice.
Organize, coordinate, and track IT programs, projects, and operations while providing management reporting.
Develop and maintain a structured management reporting framework.


Lead and oversee IT audit and regulatory examinations, conducting fieldwork and determining management responses.
Prepare and review periodic regulatory examinations and reports in accordance with the governance of the State Bank of Vietnam (SBV) and local regulations.


Oversee the department's financial, budgetary, and tax management.
Ensure compliance with prevailing Financial, Taxation, and Head Office policies, guidelines, and operating procedures.
Implement structured oversight of contracts, SLAs, and vendor relationships from a financial, budgetary, and Technology governance perspective.
Develop and implement a structured resource management framework for human resources and budgetary sustainability and adequacy.
Drive process innovation and automation in financial management workflows to optimize efficiency.

Yêu Cầu Công Việc

Hold a university degree or master's degree in Computer Science, Management Information Science, Commerce / Business Administration, Banking and Finance, or an equivalent field.
Proficiency in English, with upper intermediate and advanced levels capable of fluent, flexible, and effective communication for all purposes.
A minimum of 10 years of working experience in mid to large-cap banks.
Strong experience in planning and coordinating with both business and IT teams to establish IT strategy and provide regular tracking/reporting.
Significant PMO experience and/or Portfolio Management, program, or project coordination within the Technology Department.
Solid knowledge and experience in IT financial management, budgeting, and resource allocation.
Proficiency in cost management and optimization.
In-depth understanding of Vietnam's local regulatory reporting requirements.
Profound comprehension of strategic IT planning and compliance checks.
Basic understanding of banking systems.
Fundamental knowledge of hardware, middleware, networks, and cloud-based solutions.
Basic knowledge of system security and cybersecurity.
Basic understanding of traditional banking products and operations as a domain of business knowledge.

Thông tin khác

  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Công ty Cổ phần Tập đoàn Hoàng Minh
Tập đoàn Hoàng Minh Xem trang công ty
Quy mô:
500 - 1.000 nhân viên
Địa điểm:
Tầng 17 Tòa nhà Geleximco, Số 36 Hoàng Cầu, Phường Ô Chợ Dừa

Công ty Cổ phần Tập đoàn Hoàng Minh (HMG) được thành lập với định hướng trở thành Công ty tập đoàn đa ngành nghề, là ngân hàng đầu tư cung cấp tổng hợp các dịch vụ và giải pháp cho khách hàng là các tổ chức, doanh nghiệp và cá nhân nhằm gia tăng giá trị cho khách hàng.

Chính sách bảo hiểm

  • Được tham gia BHXH, BHTN, BHYT, …. theo luật bảo hiểm theo quy định của pháp luật Nhà Nước 

Các hoạt động ngoại khóa 

  • Tổ chức các hoạt động thể thao: bóng đá, bóng chuyển, ….
  • Tổ chức các bữa tiệc party, các sự kiện
  • Du lịch hàng năm 
  • Team building ngoài trời 

Lịch sử thành lập

  • Thành lập năm 2019

Mission

Sứ mệnh của HMG là xây dựng niềm tin. Tư vấn và cung cấp các giải pháp tài chính bền vững. M&A và tái cấu trúc doanh nghiệp.Tạo ra và gia tăng giá trị cho khách hàng.


Review Tập đoàn Hoàng Minh

4.0
1 review

30/09/2024
Giám đốc kinh doanh tại Hà Nội

Môi trường làm việc ổn định và tích cực, với nhiều cơ hội phát triển nghề nghiệp nhưng mức độ đãi ngộ của công ty chỉ ở mức trung bình, chưa thực sự nổi bật.

Những nghề phổ biến tại Tập đoàn Hoàng Minh

Bạn làm việc tại Tập đoàn Hoàng Minh? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Tập đoàn Hoàng Minh

Tập đoàn Hoàng Minh

Click để đánh giá