Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Summary:
This role is responsible for increasing customer engagement and store traffic by driving local store marketing and ensuring rollout of marketing campaigns to all stores in assigned region. By leveraging their expertise and understanding of specific archetypes/ store clusters, the individual in this role contributes to the development of effective marketing activities that are tailored to the unique characteristics and preferences of the assigned region to drive sales and revenue for the region.
Key Accountabilities:
Store Cluster Understanding
- Develop a deep understanding of the various archetypes/ store clusters in the region covered.
- Analyze the unique characteristics, consumer preferences, and market dynamics specific to each archetype/ store cluster, considering both product angles and channel perspectives.
- Provide valuable insights to develop & localize LSM playbook for each store archetype/ cluster that provides guidance on how to adapt key marketing elements.
- Contribute to the development of Store Marketing plans and program activations that would best resonate and effectively drive brand awareness, customer engagement, store traffic and sales across different archetypes/ store clusters.
Store Marketing Activity Regionalization
- Develop comprehensive regional store marketing plans, BTL initiatives that align with the overall brand & product objectives, ensuring the specific needs, preferences, and cultural characteristics of each archetype/ store cluster.
- Ensure that marketing collateral, such as promotional materials, and displays, are localized to resonate with the target audience in each archetype/ store cluster. This may involve adapting the messaging, imagery, and language from launch package to reflect regional preferences and cultural sensitivities.
- Customize and recommend marketing tactics, promotions, traffic generators and engagement initiatives that align with the specific needs and preferences of the target audience in each archetype/ store cluster.
Regional Store Marketing Commerce
- Drive local Store Marketing activities (Nationwide, customized activities, New store opening from 3rd month opening, down store…) and ensure rollout of marketing campaigns to all stores in the region.
- Provide valuable insights to determine the product assortment for each archetype/ store cluster, considering regional preferences, local tastes, and market trends to ensure that the product offerings are tailored to meet the specific demands of the customers.
- Collaborate with RM/AM & regional DMs to understand their local insights, challenges, and opportunities to better tailor marketing activities, providing guidance, target commitment and support to ensure execution and implementation of BTL marketing activities within the region.
- Provide regional forecast with ROI, budget tracking.
Performance Tracking and Analysis
- Monitor the performance of in-store marketing initiatives within each archetype/ store cluster.
- Track key performance indicators (KPIs) such as sales, redemption rates, and customer feedback to assess the effectiveness of regionalized marketing efforts.
- Analyze data and insights to make data-driven decisions and recommendations for future activities.
Yêu Cầu Công Việc
- 04+ years of experience in the FMCG/ Retail/ Food & Beverage industry, with an emphasis on coffee and tea is a plus.
- Experience in designing and executing BTL marketing activities, preferably within the retail, food & beverage, or consumer goods industry.
- Understanding of retail marketing principles and strategies, particularly in the context of BTL marketing.
- Knowledge of consumer behaviors, market dynamics, and regional nuances within the retail industry.
- Ability to collaborate effectively with cross-functional teams and external partners/ vendors
- Proficiency in Microsoft Office and marketing software/tools
- Excellent written and verbal skills in Vietnamese and English
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Sen Tài Thu được thành lập từ ngày 16/04/1992 với tiền thân là Trung tâm chăm sóc sức khỏe Sen Tài Thu – Bệnh viện Châm cứu Trung ương, là cơ sở tiên phong trong lĩnh vực trị liệu Y học cổ truyền Việt Nam.
Sức khỏe là điều cốt lõi tạo nên giá trị đích thực của cuộc sống và là tâm nguyện mà Sen Tài Thu luôn hướng tới. Với sứ mệnh “Lan tỏa sức khỏe tới cộng đồng”, Sen Tài Thu luôn mong muốn mang tới cho quý khách hàng những trải nghiệm tinh tế nhất mang đậm bản sắc của nền Y học nước nhà.
Chọn lọc từ tinh túy của tạo hóa và đất mẹ, Sen Tài Thu mang đến những dấu ấn đặc biệt trong từng liệu trình. Cảm nhận sự dịu dàng thuần khiết của hương thơm thảo mộc nhẹ nhàng xoa dịu cơ thể qua những xoáy nước bồng bềnh trong bồn gỗ thảo dược. Những viên đá muối Himalaya như thì thầm cùng mọi giác quan, thanh lọc độc tố, duy tu và bồi dưỡng các tạng phủ bên trong cơ thể. Từng bó cơ được thả lỏng, thư giãn cùng những bài trị liệu độc đáo, ngàn năm tuổi giúp cơ thể đón lấy nguồn năng lượng tích cực chảy dọc đường kinh lạc, xua tan mọi nhức mỏi, căng thẳng âu lo.
Đến với Sen Tài Thu quý khách sẽ mang về một cơ thể vững chắc, một tinh thần tươi mới. Sen Tài Thu là điểm đến lý tưởng giữa chốn đô thị đông đúc – nơi những giá trị thượng hạng của sức khỏe và sắc đẹp được tôn vinh.