Through Sourcing Associate Program, we offer you a unique platform to start your career coached by experienced mentors and managers. You will have the opportunity to rotate within 24 months through different teams. You will be offered training sessions, on-the-job training included, from internal experts to develop your own portfolio of skills and to foster the ability to transfer this knowledge and apply it to your daily work. Your senior-level mentor will provide real-time feedback through the entire course and help you define long-term career paths. Upon Program graduation, you are expected to land in a managerial role.
Your commitments to the program will help you establish the knowledge, exposures, and connections to be a well-rounded future Sourcing leader, and further guarantee the continuous success of the Sourcing organization.
Key Responsibilities
To learn and actively participate to the basic roles and responsibilities associated with the key Sourcing Operation and Functions, tasks and responsibilities: Product Creation (including Costing, Materials, and Product Testing), Tactical and Production Planning, Manufacturing (including Quality and ME). Successfully intern in these roles and participate as active member to the Teams’ success.
- Impact on Business – Provide a pool of highly capable individuals ready to step in key positions when necessary.
- Customer/Suppliers/Third Parties – Shadowing the Senior Director Sourcing Operations (SDSO)/Directors/Senior Managers in most of his/her interactions, while participating to the Team daily duties, interacts with the same group as the SDSO/Directors/Senior Managers. As part of the daily duties, the Sourcing Associate needs to understand the functions and R&R, provide concrete support to the assigned Departments, report to mentor (SDSO) on a regular basis and receive coaching.
- Leadership/Management Responsibilities – Capable to take functional and project leadership under SDSO guidance; should be considered by others within the Team as “role model” for higher roles within the organization.
- Innovation and Change – Create attitude for change and bring new ideas to the Teams.
- SDSO/Directors/Senior Managers, Costing Manager, Materials Manager, Manufacturing Excellence (ME), Quality Teams, HQ Teams
- T1 management and various levels of the assigned departments
- Technical skills (manufacturing, planning, project management, industrial engineering, materials engineering, biomechanical or sport science preferred)
- Communication skills (presentation, efficient note taking, computer literate)
- Analytical skills, reporting and data collection
- Open mind, passionate about sports
- We are looking for world citizens with a passion for excellence, an open and inquisitive mind and passion for sports. Talented individuals, willing to learn, are fitting this job, which requires attention to details, curiosity, spirit of observation and discipline.
- No previous work experience required but preferred. Vocational training (preferred in a multinational organization), MA in Engineering (Mechanical, Chemical, Industrial) or MBA preferred.
- Multiple language skills: fluent English -written and spoken- required; German, Mandarin Chinese, Vietnamese, Bahasa Indonesia an advantage.
- Flexibility and willingness to relocate at Company’s request.
SUNHOUSE có tên đầy đủ là Công ty cổ phần tập đoàn SUNHOUSE, tiền thân là Công ty TNHH Phú Thắng. Đây là doanh nghiệp chuyên sản xuất và kinh doanh các thiết bị gia dụng. Công ty chính thức được thành lập vào ngày 22/5/2000. Đến năm 2004, SUNHOUSE liên doanh với công ty TNHH SUNHOUSE Hàn Quốc, thành lập nên Công ty TNHH SUNHOUSE Việt Nam.
Năm 2010, SUNHOUSE chính thức được lấy tên là Công ty cổ phần Tập đoàn SUNHOUSE, đầu tư vào nhiều lĩnh vực đa dạng. Sau 19 năm hình thành và phát triển, SUNHOUSE đã gia nhập vào nhóm những doanh nghiệp nghìn tỷ, với 7 công ty thành viên và 6 cụm nhà máy, tổng diện tích hơn 60 ha. Tổng số cán bộ nhân viên làm việc tại tập đoàn lên đến hơn 2.000 người.
SUNHOUSE được đánh giá là “cánh chim đầu đàn” của ngành gia dụng Việt Nam. Không chỉ nổi tiếng trong lãnh thổ Việt Nam mà các sản phẩm mang thương hiệu này đã vươn tầm quốc tế. Hiện nay, doanh nghiệp có mạng lưới 50.000 điểm bán, sản xuất kinh doanh và hơn 600 nhóm sản phẩm gia dụng thiết yếu.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng Bảo hiểm nâng cao cho CBQL và người thân trong gia đình
- Được đóng đầy đủ BHYT, BHXH, BHTN theo quy định của Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Được đi du lịch 2 năm/ 1 năm.
- Có những buổi teambuilding cho toàn nhân viên
- Party cuối năm, thâm niên và các sự kiện ngày lễ
Lịch sử thành lập
- Năm 2000, Công ty TNHH Phú Thắng được thành lập, đây chính là tiền thân của Công ty cổ phần tập đoàn SUNHOUSE.
- Năm 2004, SUNHOUSE liên doanh với Công ty TNHH SUNHOUSE Hàn Quốc, thành lập Công ty TNHH SUNHOUSE Việt Nam.
- Năm 2005, Doanh nghiệp tiến hành lắp đặt dây chuyền ứng dụng công nghệ Anodized lạnh tiên tiến từ Hàn Quốc.
- Năm 2010, Chính thức lấy tên Công ty cổ phần Tập đoàn SUNHOUSE, đầu tư vào nhiều lĩnh vực đa dạng như: điện dân dụng, thiết bị nhà bếp, thiết bị điện công nghiệp, máy lọc nước, thiết bị chiếu sáng…
- Năm 2014, SUNHOUSE tiến hành mở rộng kinh doanh thêm lĩnh vực điện dân dụng
- Năm 2020, đặt ra mục tiêu trở thành tập đoàn trên 5.000 tỷ vào năm 2020, mở rộng thị trường, phục vụ 350 triệu dân.
Mission
Không ngừng nghiên cứu ứng dụng công nghệ tiên tiến giúp đại đa số người tiêu dùng có cơ hội sử dụng những sản phẩm cao cấp với giá thành hợp lý
Review Tập Đoàn Sunhouse
Công ty không bao giờ nợ lương, đến dịp lễ tết rồi đều có quà cáp cho nhân viên nhưng Deadline công việc thì rất gấp
Lương thưởng tốt nhưng có quy định chặt chẽ, ở đây nhiều việc mà gấp rút hơn chỗ khác
Môi trường chuyên nghiệp, Sunhouse chế độ đãi ngộ khá ok nhưng công việc nhiều, áp lực cao