Việc làm Thực Phẩm Thiên Vương

Cập nhật 11/12/2024 09:58
Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty Cổ Phần Thực Phẩm Thiên Vương
Trade Marketing Manager (MT channel)
Thực Phẩm Thiên Vương
24 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 30/12/2024
Hạn nộp hồ sơ: 29/01/2025
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Job Summary

Suntory is a global leader in consumer-packaged goods, renowned for producing and distributing a uniquely diverse portfolio of beverages, premium spirits, beer, wine, and wellness products throughout the world. With a history dating back to 1899, we are driven by a profound purpose: to inspire the brilliance of life, by creating rich experiences for people, in harmony with nature.

Suntory PepsiCo Vietnam Beverage (SPVB) is a strategic alliance between PepsiCo Inc. and Suntory Holdings Ltd. since 2013.

Role: To deliver overall KPI of Modern Trade to Develop & Deliver Cat/ Brands objectives per Channel/Customer (including volume, revenue, profitability etc) via Brand ITM activities, customer JBPs, insight-based categories development/customer development activities

Job Responsibilities

  • Develop & Deliver Category / Brand objectives for Modern Trade
  • Develop category/brand strategy & objectives across Modern Trade sub-channels
  • Develop & Execute category/brand guidelines in terms of visibility, brand engagement/communication, and pricing, for large formats based on insights of channel and shoppers
  • Plan, Develop & ensure execution of the New Launch plan and build new products in 6 months with KPI, tracking, and action plans accordingly
  • Plan, Develop & ensure execution of Brand ITM deployment with effective costing
  • Plan, Monitor & control effectively Budget: D&A (Promotion & Marketing fund), A&M Push, POSM production, TOT etc.
  • Call on all customer wiring assignments as planned and as per the customer wiring matrix to build good relationships with customers and to get insights from customers
  • Maximize Digital Marketing
  • Customers JBP
  • Plan, develop & ensure Insight-based Joint business planning activities per top customers, per ITM alignment
  • Responsible for customized big events of top customers (in JBP) fitting with channel insight/customer strategy, shopper insight & brand strategies
  • Support for Top-to-Top engagement with top customers & WCCE JBP with top customers
  • Category management & development
  • Do forecasting in monthly, rolling 3 months yearly MT, OP including new SKU
  • Do Category development per sub-channel, formats: Pack/mix/Pricing & Revenue management and or portfolio initiatives
  • Deliver CAT man with customers: assortment, opportunities to max portfolio, display, pricing, revenue management, pack mix, together with Cat Man project person
  • Develop Category growth driver and Category Development
  • Work/update regional/ Sector team to leverage best practices and/or to win regional/global customers re CMKT activities.
  • Develop promotion strategy, initiatives, category development plans to improve the business performance
  • Identify and evaluate new business opportunities & drive execution
  • Identify & Win New Business: Identify and evaluate new business opportunities (new launch/portfolio/ideas/POSM innovations) & ensure execution.

Your Team

Skills And Experience

  • Strong knowledge of MT channel, Customer strategy & channel Operation understanding,
  • Shopper Understanding per Sub Channel; Insight activator; Digital marketing understanding,

Category Management & Development including Revenue management

  • Capability in analysis channel/ brand/ price/ pack trends in MT channel vs total industry.
  • Strong communication/ interpersonal/ leadership skills to be able to communicate effectively with Senior Level Management of SPVB and Customers
  • Strategic thinking, strong analytical, problem-solving skills
  • Fluent in English & Computer skills (MS Office)

You can apply by sending your CV to [email protected]

Please be noted that only shortlisted profiles will be contacted

Education
Khu vực
Báo cáo

Công Ty Cổ Phần Thực Phẩm Thiên Vương
Thực Phẩm Thiên Vương Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:

Sau nhiều năm hoạt động, Công ty Cổ phần Thực phẩm Thiên Vương (Ace Foods) đã trở thành nhà nhập khẩu và phân phối hàng đầu của Viêt nam về các sản phẩm Thịt bò, Thịt cừu, Thịt lợn, Thịt gà, Rau củ, Bơ sữa và các sản phẩm từ bơ sữa, … cho hệ thống các nhà hàng, khách sạn 4 – 5 sao, siêu thị và các cửa hàng thực phẩm sạch trên toàn quốc thông qua các tiêu chí: “Chất lượng tốt nhất, Giá cả tốt nhất, Dịch vụ tốt nhất và Ổn định cao nhất”.

-  Chất lượng: Ace Foods đưa ra các yêu cầu khắt khe về việc lựa chọn nguồn hàng, thương hiệu để nhập về Việt Nam. Sản phẩm nhập khẩu phải đạt tiêu chuẩn an toàn cao, chất lượng tốt được công nhận trên toàn thế giới.

-  Giá cả: Được sự hỗ trợ của các nhà sản xuất nên Ace Foods luôn có giá cả cạnh tranh nhất và ổn định nhất trên thị trường. Không những thế, Ace Foods không ngừng tìm hiểu, nghiên cứu xu thế thay đổi về ẩm thực ở trong và ngoài nước để tìm ra những sản phẩm mới phù hợp, nhằm cắt giảm chi phí và tăng lợi nhuận cho Quý khách.

-  Dịch vụ: Với đội ngũ nhân viên năng động, được đào tạo chuyên nghiệp cùng với hệ thống kênh phân phối rộng khắp cả nước, Ace Foods sẵn sàng đáp ứng các yêu cầu của Qúy khách trong thời gian ngắn nhất. Ngoài ra, Ace Foods luôn đồng hành cùng Quý khách trong các hoạt động tư vấn, quảng bá hình ảnh, tổ chức sự kiện,… để cùng đạt được mục tiêu chung.

- Ổn định: Ổn định về chất lượng, giá cả và nguồn hàng là một trong những ưu thế đã đóng góp vào sự thành công của Ace Foods ngày hôm nay. Ace Foods luôn tâm niệm và hiểu rằng đằng sau Qúy khách là hàng trăm, hàng nghìn thực khách nên chúng tôi không bao giờ cho phép tình trạng thiếu hàng và thay đổi giá một cách tuỳ tiện.

Không chỉ là nhà nhập khẩu và phân phối độc quyền các thương hiệu nổi tiếng trên thế giới tại Việt Nam, Ace Foods đã cùng với Tập đoàn AB Foods (Hoa Kỳ) và Nippon Ham (Nhật Bản) kiểm soát quy trình quản lý chất lượng “Từ trang trại đến bàn ăn” mà chưa có đơn vị nhập khẩu, phân phối nào tại Việt Nam làm được.

Có được những thành quả trên, Ace Foods đã được nhiều khách hàng lựa chọn là Nhà cung cấp uy tín, đối tác chiến lược để đồng hành cùng phát triển và được các tập đoàn thực phấm lớn trên thế giới “Chọn mặt gửi Vàng” tại thị trường Việt Nam.

Những nghề phổ biến tại Thực Phẩm Thiên Vương

Bạn làm việc tại Thực Phẩm Thiên Vương? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Thực Phẩm Thiên Vương

Thực Phẩm Thiên Vương

Click để đánh giá