Product Design at BraveBits
At BraveBits, we nurture the mindset of Product Design in all teams, where everyone must aim to deliver the values rather than working hours.
As we are working specifically on e-commerce solutions, our customers are product builders who bring value to their audiences. That being said, we focus on users at the center of our processes and aim to avoid damaging our customer's business. Therefore, making decisions based on real data is one of our focal points.
With each design and activity, product designers at BraveBits are empowered with great ownership for their impacts on the business and customers, thus always being ready to hands-on what is needed to solve the problems. As a designer in such an environment, we opt to grow consistently through iterative improvements.
Requirements
We are looking for someone with:
- At least 3 years of experience designing for digital products (better if mainly in web applications), with enough understanding of HTML/CSS to deliver web-efficient solutions
- High attention to detail and the ability to deliver with care
- Competent experience with design thinking processes and UX tools: researching, wireframing, user flow, information architecture…
- Practical knowledge of designing for conversion rate optimization in the global e-commerce context
- Experiences in building and applying design systems
- Experiences in Agile ways of working
It's a plus if you have:
- Sufficient English skills to read, write, and communicate
- Solid understanding of HTML/CSS or Javascript
What you will do
- Utilize an end-to-end design thinking process:
- Gathering requirements/research to define the problems
- Creating design concepts, then generating the design solutions
- Delivering the results and keeping up with the changes
- Collaborate closely with Product Owners, developers, marketing team, Design Ops, and fellow product designers to get the work done
- Communicate the design ideas via team presentation and ship the design solution through well-consumable specifications
- Maintain and revise existing designs to meet customer or business expectations
- Provide low-frequency customer support based on the demand of assembling user's needs
What BraveBits will do
- Main salary: $1200+ (6-month routine of considering salary increment or promotion), 100% salary in probation
- Quarterly bonus based on project achievement (after probation)
- 13th-month bonus and legal insurance
- Provide Macbook Pro on the first working day.
- Workspace is flexible
- Free breakfast, lunch, dinner and snack cabinet at the office.
- Free periodic general health check-ups once a year.
- Company trip abroad once a year.
- 1 day of remote work per month to change the working environment.
- Attend internal seminars, foreign seminars and access paid courses at the company.
Công ty cổ phần TM&ĐT Đông Hiệp (DHTI), được thành lập năm 1999, là một trong những doanh nghiệp hàng đầu và có uy tín trên thị trường Việt Nam, chuyên cung cấp các sản phẩm khăn giấy ướt, khăn giấy khô và lĩnh vực mẹ và bé với thương hiệu số 1 Việt Nam là khăn ướt Mamamy (theo số liệu thống kê nghiên cứu đo lường bán lẻ của Nielsen từ 04/2016 đến 03/2017).
Công ty luôn cam kết mang đến cho người tiêu dùng những sản phẩm an toàn, đạt chất lượng cao và dịch vụ hoàn hảo nhất có thể, ngày càng mang lại cho khách hàng sự tin tưởng và hài lòng. Trải qua 23 năm xây dựng và phát triển, công ty đã khẳng định vững chắc được thương hiệu của mình đối với người tiêu dùng về các sản phẩm như Hoa Lan, Mamamy, Luck Lady, Kin Kin... Các sản phẩm của công ty luôn được khách hàng tín nhiệm và sử dụng thường xuyên trên khắp cả nước.
Cùng với tiêu chí luôn mang đến cho khách hàng những sản phẩm hoàn hảo nhất, công ty cũng tạo dựng một môi trường làm việc hiện đại, chuyên nghiệp, trẻ trung, nhiệt huyết, năng động, sáng tạo, luôn ghi nhận khả năng và sự đóng góp của mỗi cá nhân, đồng thời mở ra nhiều cơ hội phát triển nghề nghiệp cho cán bộ công nhân viên.
Chính sách bảo hiểm
- Các chế độ như BHXH, BHYT, BHTN theo quy định của Luật lao động
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch công ty 1 lần/năm
Lịch sử thành lập
- Công ty cổ phần TM&ĐT Đông Hiệp (DHTI), được thành lập năm 1999
Mission
Tầm nhìn
- Trở thành nhà sản xuất và OEM số 1 tại Việt Nam về khăn ướt, các loại sản phẩm chăm sóc em bé và gia đình cho các thương hiệu lớn trong và ngoài nước, các thương hiệu lớn từ thị trường Mỹ, Châu Âu, Nhật Bản, Đông Nam Á….
Sứ mệnh
- Theo đuổi mục tiêu tạo ra các sản phẩm “Tốt nhất & Tốt hơn nữa” trên cơ sở các quy chuẩn, nguyên tắc và tiêu chuẩn quốc tế.
- Tạo ra giá trị trên cơ sở cân bằng hài hòa lợi ích của tất cả các bên liên quan như người tiêu dùng, đối tác, khách hàng, người lao động và công ty.