Việc làm BITEX

Cập nhật 10/11/2024 16:51
Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY CỔ PHẦN XUẤT NHẬP KHẨU BÌNH TÂY (BITEX)
Brand Manager / Product Manager (OTC)
BITEX 3.0★
11 đánh giá 40 việc làm 9 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Quản lý
Ngày đăng tuyển: 29/10/2024
Hạn nộp hồ sơ: 28/11/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 4 - 6 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Laptop
  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Tăng lương
  • Công tác phí
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

The Brand Manager/ Product Manager acts as an overall champion for assigned brands, ensuring alignment with the company’s objectives and strategy. Responsible for managing the entire product line life cycle from strategic planning to tactical activities. This includes developing new products and line extensions, defining brand vision, creating strategic plans, developing marketing plans, managing budgets, and working closely with internal and external parties to achieve goals.

  • Work with the OTC Marketing Director to determine long-term directions and strategies for assigned brands.
  • Define brand vision, positioning statements, and create strategies to support the vision.
  • Develop strong marketing plans to achieve sales, profit, and marketing objectives.
  • Execute marketing programs flawlessly and timely; monitor and evaluate program results against planned objectives, and recommend and implement contingency plans as needed.
  • Develop advertising, media, and project briefs; work closely with agencies to create and improve advertising campaigns and marketing communications.
  • Maintain in-depth knowledge of key business data and apply an understanding of relevant internal and external data trends to the planning process.
  • Manage and monitor the brand’s P&L and A&P budget to prevent over/under spending; understand how brand profitability impacts category and total company portfolio, and provide input and recommendations for brand productivity and P&L improvements.
  • Lead and manage new product development, working closely with key enablers to ensure timely and feasible product launches.
  • Collaborate with Market & Customer Intelligence (MCI) to conduct market research for product development, specify necessary research, and visit customers and consumers to determine needs and desires.
  • Work closely with Demand Planners to develop product forecasts and monitor inventory and supply levels to ensure forecast accuracy; negotiate and align forecast targets with Trade Marketing.
  • Establish and build strong relationships with key opinion leaders, medical associations, and target customers across relevant therapeutic sectors.
  • Plan and conduct Continuing Medical Education (CME) Programs.
  • Provide sales teams and medical representatives with necessary support, including promotional materials and product training.
  • Develop promotional and communication materials that comply with regulatory, legal, and medical guidelines.
  • Conduct regular field visits to understand the current business state and generate new insights for strategies and programs to achieve company goals.

Yêu Cầu Công Việc

Professional Background

  • Degree in Phamarcy, Business or Marketing with at least 4-5 years relevant work experience in Marketing and Product Management capacity.

Competency Requirements

  • Strong foresight and forward planning.
  • Organizational skills with the ability to multi-task.
  • Results-oriented with determination to get things done.
  • Ability to translate insights into actionable strategies.
  • Strong potential in strategy development and leadership.
  • Proven track record in product marketing within the pharmaceutical sector.
  • Detail-oriented with strong project management, analytical, problem-solving, communication, and interpersonal skills.
  • Proficient in Windows-based software.
  • Fluent in spoken and written English.
  • Willingness and ability to occasionally travel.

Địa điểm làm việc

Hồ Chí Minh
Lầu 5, Tòa nhà Bảo Việt, 233 Đồng Khởi, P. Bến Nghé, Quận 1, TP. HCM

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
Đường Tỉnh 835, ấp 3A - Xã Phước Lợi - Huyện Bến Lức - Long An.

BITEX hiện là nhà phân phối độc quyền máy tính Casio tại thị trường Việt Nam và là đối tác lớn của Casio Nhật Bản. Công ty còn phân phối các sản phẩm chất lượng cao phục vụ cho lĩnh vực giáo dục và văn phòng phẩm của Thái Lan, Indonesia v.v…

Hoạt động kinh doanh sản xuất của cộng ty có nhiều thành tựu. Từ doanh thu 130 tỷ đồng năm 2002, BITEX đã đạt 1400 tỷ đồng năm 2016, tăng gấp 10 lần so với giai đoạn đầu cổ phần, mạng lưới phân phối sản phẩm của công ty hiện phủ khắp 63 tỉnh thành trên cả nước. Với sự tăng trưởng trong kinh doanh cùng việc thực hiện nghĩa vụ thuế nghiêm túc, công ty đã vinh dự được nhận Cờ thi đua Chính phủ 2016, Giải vàng chất lượng quốc gia 2014 và nhiều năm liên tiếp nhận bằng khen của Bộ tài chính, Tổng cục thuế.  Bên cạnh đó, BITEX được các tổ chức tài chính, tín dụng, kiểm toán trong và ngoài nước đánh giá và xếp hạng cao về mức độ uy tín thông qua báo cáo tài chính hàng năm như Tập đoàn tài chính toàn cầu AIG ở Nhật Bản, tổ chức tín dụng Vietcombank, các công ty kiểm toán độc lập hàng đầu DTL, A&C, Grant Thornton…


Review BITEX

3.0
11 review

12/11/2024
Nhân viên tại Long An

Những gì công ty đã và đang làm đều khiến cho nhân viên và rất nhiều người lao động nảy sinh ra sự phẫn uất và chán chường đối với công ty

12/11/2024
Nhân viên tại Long An

Nhân viên làm việc trong môi trường thật sự không có một chữ "chuyên nghiệp"

12/11/2024
Nhân viên tại Long An

Công ty tệ

Những nghề phổ biến tại BITEX

Bạn làm việc tại BITEX? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo BITEX

BITEX

Click để đánh giá