Việc làm Interlink

Cập nhật 22/12/2024 17:21
Tìm thấy 36 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty CP Interlink
Costing Analyst
Interlink
197 việc làm 2 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 29/11/2024
Hạn nộp hồ sơ: 31/12/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: Trên 4 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Laptop
  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Công tác phí
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

1. Cost Structure Modelling

  • Collaborate closely with different stakeholders to develop effective cost models and methodologies that provide accurate and actionable insights into cost management and support decision-making.
  • Analyze all cost drivers (materials, packaging, shipping, and investments) for each product to understand their impact on overall profitability and make sure the cost calculation process works as planned.
  • Regularly review and update cost models to stay in line with industry and internal standards, while identifying areas for improvement.

2. Total Supply Chain Cost Analysis

  • Analyze the total supply chain costs by evaluating the value chain for both direct and indirect categories, and offer insights to support Procurement team in sourcing decisions.
  • Identify savings opportunities based on the overall company cost analysis, providing insights to enhance supplier relationships and negotiation outcomes.
  • Predict cost trends, track progress to address close gaps, and explain any significant or unexpected changes in calculated costs.

3. Supply Chain Cost Management

  • Develop detailed reports that summarize cost analysis findings, focusing on trends, risks, and opportunities for key stakeholders.
  • Set up dashboards and processes to track and manage supply chain costs and efficiency, ensuring they align with budgets.
  • Collaborate with different stakeholders to control the cost, ensuring that it does not exceed the budget.

4. Cost Governance and Process Improvement

  • Review and analyze current inventory levels and supply chain procedures, identifying inefficiencies and suggesting improvements to optimize operational costs and increase profitability.
  • Challenge assumptions for cost improvements by analyzing and validating them against internal and external benchmarks of operational performance and costs and propose actionable solutions for implementation.
  • Improve the cost reporting process to assist in margin and business planning, leading efforts to automate where possible.

Yêu Cầu Công Việc

  • Bachelor’s degree in Finance, Accounting, Supply Chain Management, or a related field.
  • 05+ years of in finance, costing, or supply chain analysis, with a focus on cost management and financial analysis.
  • Excellent English language skills (equivalent to IELTS 6.5)
  • Excellent knowledge of accounting principles, financial policies, costing standards, and supply chain management principles and practices.
  • Knowledge of data visualization tools to create dashboards and reports.
  • A results-driven and detail-oriented mindset with a focus on achieving business objectives and enhancing profitability.
  • Skills: Analytical, presentation, communication, problem-solving, project management.
  • Works independently with limited supervision.

Địa điểm làm việc

Hồ Chí Minh
125-127 Nguyen Co Thanh, An Loi Dong ward, District 2, Thu Duc City, HCMC

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
Lầu 5, 47 Điện Biên Phủ, Phường ĐaKao, Quận 1. Chi nhánh HP: 2/16D Trung Hành 5, Lê Hồng Phong, P. Đặng Lâm, Q. Hải An

Khởi đầu hoạt động từ năm 2002 với vai trò là một công ty giao nhận vận chuyển, Interlink Group đang nỗ lực phấn đấu trở thành một trong những nhà cung cấp dịch vụ hậu cần - tiếp vận (Logistics provider) đầu tiên tại Việt Nam và Đông Dương chuyên về dịch vụ 'một cửa' và trọn gói cho khách hàng.

Mục tiêu của Interlink Group là luôn cố gắng đem lại cho khách hàng những dịch vụ có giá trị thực sự, tạo lập bằng sự thông hiểu về thị trường nội địa kết hợp với sự tinh thông về nghiệp vụ quốc tế. Và bằng chứng rõ ràng nhất về sự quan tâm đến khách hàng là sự đầu tư mạnh mẽ vào kho bãi, đội xe pick up hàng, đội xe container, sự đầu tư về công nghệ thông tin, về đào tạo nhân viên, về việc mở rộng thêm 4 công ty thành viên dựa trên nền tảng tải chính ổn định. Bên cạnh đó là sự cam kết vê chất lượng dịch vụ được minh chứng thông qua Chứng nhận về ISO9001:2000 của tổ chức TUV - Cộng hòa liên bang Đức cho tất cả các thành viên.

Cuối cùng, để phấn đấu trở thành nhà cung cấp dịch vụ hậu cần - tiếp vận (logistics) chuyên nghiệp, xác định một cam kết kết rõ ràng về chất lượng dịch vụ là điều hết sức quan trọng đối với chúng tôi.

Những nghề phổ biến tại Interlink

Bạn làm việc tại Interlink? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Interlink

Interlink

Click để đánh giá