Mô tả công việc
We are looking for an experienced and dedicated Sales Executive to build up our business activities.
The Assistant for the Cocoa Experiences Project will guide customers through engaging cocoa experiences and support B2B sales administration tasks. You'll share the story of Vietnamese chocolate, manage customer interactions, and ensure smooth order execution for B2B sales. Your role blends storytelling, customer service, and administrative tasks to create memorable experiences.
PRIMARY DUTIES
Host
• Act as the primary host, leading customers through engaging cocoa experiences.
• Share captivating stories about cocoa history, Vietnamese chocolate, and culture.
• Conduct mini-tours showcasing the cocoa journey from garden to kitchen, featuring interactive elements like chocolate tasting and making.
• Offer personalized guidance on signature chocolate product tastings.
• Promote products and services to enhance customer engagement and satisfaction.
• Deliver exceptional customer service to create memorable and meaningful experiences.
• Prepare and manage materials, tools, and props for cocoa experience sessions.
• Collaborate with internal teams to ensure smooth session preparation and execution.
Admin – Support B2B Channels
• Coordinate with sales, operations, and production to ensure smooth order execution.
• Manage order processing, delivery schedules, and packaging quality.
• Monitor stock availability for sales and demonstrations.
• Prepare and manage documents for orders, payments, and invoices; follow up with customers as needed.
• Maintain and update customer databases and internal records.
• Provide administrative support and assist with internal and external coordination
Quyền lợi được hưởng
‒ Salary: 8mil – 10mil (basic salary)
‒ Sales incentives monthly if reach the target
‒ 5 days per week
‒ SHUI in full, based on the gross salary
‒ Lunch allowance, parking allowance (depend on working location), birthday benefit.
‒ 12 days of annual leave + 01 leaving on the birthday
‒ Training opportunities
‒ Health insurance 24/7 after working 24 months continuously
‒ Annual salary review
‒ Yearly health check
‒ Yearly company trip (depend on business result)
Yêu cầu công việc
• Strong interest in cocoa, chocolate, and Vietnamese culture, with enthusiasm to learn and share this passion.
• Exceptional storytelling and communication abilities to engage and connect with customers in both Vietnamese and English.
• Previous customer-facing experience, preferably in hospitality, coffee, or bartending services.
• Highly organized, detail-oriented, and skilled in time management, with a proactive approach to problem-solving.
• Positive attitude, ability to thrive in a dynamic, fast-paced environment, and willingness to work flexible hours, including weekends and holidays.
• Proficiency in Microsoft Office and experience with administrative tasks.
• Collaborative and well-mannered, with the ability to build strong relationships with customers, partners, and team members.
Yêu cầu hồ sơ
Công ty Liên doanh Vận chuyển Quốc tế Hải Vân (gọi tắt là Hải Vân) được thành lập vào năm 1999 bởi hai công ty: Công ty TNHH Thương mại Hải Vân – Việt Nam và Công ty AC Electrical Accessories International Pte. Ltd. – Singapore (Công ty TNHH Thương mại Hải Vân là một công ty có hàng chục năm kinh nghiệm trong lĩnh vực dịch vụ vận chuyển khách du lịch quốc tế và cho thuê xe tại Việt Nam. Công ty AC Electrical Accessories International Pte. Ltd. là một chuyên gia trong lĩnh vực thiết bị điện và giao thông vận tải tại Singapore).
Hải Vân hiện nay là thương hiệu hàng đầu về mặt chất lượng trong lĩnh vực vận chuyển du lịch trên phạm vi toàn quốc. Hầu hết các công ty du lịch thuộc phân khúc khách du lịch nước ngoài cao cấp, khách hội nghị, hội thảo...(MICE) đều chọn Hải Vân làm nhà cung cấp dịch vụ vận chuyển.
Từ năm 2008, Hải Vân đã triển khai và trở thành một trong những thương hiệu hang đầu về mặt chất lượng trong lĩnh vực vận chuyển hành khách liên tỉnh trên phạm vi các tỉnh Tây Bắc. Với hệ thống xe giường nằm cao cấp, đội ngũ lái xe, tiếp viên được đào tạo chuyên môn bài bản, văn hóa phục vụ tận tình, chu đáo
Từ tháng 5 năm 2011 Hải Vân tiếp tục mở rộng hoạt động kinh doanh trong lĩnh vực vận chuyển hành khách công cộng với các Tuyến Bus từ Trung tâm Hà Nội về các khu vực Ba Vì, Sơn Tây, Mỹ Đức: Ba Thá và Xuân Khanh, Kênh Đào và tuyến bus nội đô 64: Nam Thăng Long – TT TM Bình An.
Làm việc tại Hải Vân là bạn đã tham gia vào một môi trường năng động, nhiều cơ hội thăng tiến và phát triển bản thân. Tại Hải Vân mọi đóng góp của bạn đều được ghi nhận và khích lệ bằng chính sách đãi ngộ hấp dẫn, và nhiều chế độ ưu đãi khác dành cho nhân viên sử dụng dịch vụ xe của Công ty.